Audiolense Surround - Noen som bruker det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiolense Surround - Noen som bruker det?

Jeg finner ingen treff i trådtitler på "Audiolense Surround". Derfor denne tråden.

Er det noen her som har oppe og kjører et system hvor:

1. En PC spiller av all film/musikk
    2. Multi-kanals dekoding (7.1) skjer på PC siden
    3. Multi-kanals rom-korrigering skjer med Audiolense Surround

Jeg får PC-deler billig og vurderer å blåse i hele Audyssey-opplegget og bruke min receiver som en multikanals integrert forsterker. Men før jeg i det hele tatt vurderer noe slikt må jeg få bekreftet at det er mulig (uten å bruke 6 mnd på å sette det opp).

Newcomer BerntR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

De fleste som kjører Audiolense på surround-anlegg kjøper Audiolense XO. Den har all surround funksjonaliteten, mulighet for skikkelig tidsdomenekorreksjon og mange tweakemuligheter som av og til kommer godt med.

Det som eventuelt er utfordringen er grensesnittet mellom PC og receiveren. Signalet blir dekodet og splittet i 7.1 i forbindelse med korreksjonen. Så du må enten må du ha et lydkort som kan kode flere kanaler til et multikanals signal, eller så må du ha en digital eller analog inngang per kanal i receiveren din.

Det tar alt fra en kveld til mange uker å komme igang med Audiolense og avspilling på PC. Det avhenger i stor grad av hvor fortrolig du er med PC-basert hifi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •