Onkyo Surround oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo Surround oppsett

Jeg har ikke mye peiling på anlegg, men har 2 front, en center og to bakhøyttalere. Altså et 5.0 oppsett. Og TX-NR616 fra Onkyo. Dette gir skuffende lyd, men jeg håper og tror det er noe som kan justeres!

Jeg forventet at bakhøyttalerne kun skulle gi effektlyd av og til, men i mitt anlegg, så insisterer forsterkeren at mine to bakhøyttalere skal være sidehøyttalere (surround og ikke surround back). De er fysisk plassert på bakveggen der sofaen er. Det kommer lyd fra front og center også, men det kommer mye mer tale fra de 2 front enn jeg er vant til fra før (på bekostning av center): Det meste av tale kom på et tidligere anlegg direkte fra center, nå kommer det vel så mye fra de to foran på siden.

1. Problemet er at jeg først og fremst hører sidehøyttalerne på all filmavspilling, selv om jeg har kjørt lydkalibrering. Dvs, jeg skulle ønske at lyden kom mest mulig fra fronten hvor tross alt de dyreste høyttalerne er.. Får en litt rar klang i lyden når jeg først og fremst får lyden fra bak/siden.

2. Fjernkontrollen lar meg ikke endre lydmodus. Det er omtrent bare lydvolum som alltid virker. Hverken menyer, oppsettknapp eller noe virker. F.eks. må jeg bruke knappene på selve forsterkeren under oppsett av mikrofonen for å kalibrere. Og det er ekstremt tungvint.

Må legge til at all lyden går via HDMI: Filmen er HD-film fra Netflix (via HDMI på pc'n) eller fra Get-HD-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forøvrig jeg nettopp fant svaret på mitt eget spørsmål.. Som standard kjørte den All ch stereo når jeg aktiverte PC-utgangen. Måtte velge Cinema eller noe slikt for å få bra lydfordeling - men hva er best valg?

De andre spørsmålene har jeg funnet svar på nå.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen Straight eller direct er det du leter etter. Da gir reciever ut akkurat det signalet den får inn.

Skal også legge til at det er generell ikke så bra lydkvalitet på netflix via pc. Det er noen filmer som er dolby digital, men er også veldig mye filmer som bare er kodet i stereo. Derfor du ikke får noe lyd fra center under de filmene.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •