xtz 10.16 akustisk data/frekvensrespons

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xtz 10.16 akustisk data/frekvensrespons

Hei
    Er det noen som har en graf over frekvensresponsen til xtz 10.16 sub? Jeg har søkt etter det uten hell. Det hadde vært interessant å sammenlignet denne suben med andre. Jeg vurderer et bytte.

Jeg har ikke noe måleverktøy hjemme, men etter å ha spilt av noen frekvenskurver fra youtube høres det ut som subens volum synker kraftig rundt 35hz. Så jeg håper at en svs pb1000vil gå en del dypere. ser at på papiret har den 19 hz - 3 db.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shjelmas
    Hei
    Er det noen som har en graf over frekvensresponsen til xtz 10.16 sub? Jeg har søkt etter det uten hell. Det hadde vært interessant å sammenlignet denne suben med andre. Jeg vurderer et bytte.

Jeg har ikke noe måleverktøy hjemme, men etter å ha spilt av noen frekvenskurver fra youtube høres det ut som subens volum synker kraftig rundt 35hz. Så jeg håper at en svs pb1000vil gå en del dypere. ser at på papiret har den 19 hz - 3 db.
    SVS'n vil nok gå mye dypere ja - man skal vere heldig med rommet for å få noe særlig fornuftig ut av en 10.16 under 30hz!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen.

Jeg tenkte i utgangspunktet å beholde xtz suben å ha den i tillegg til svs pb1000. Jeg har ikke plass til to stk svs. Tror du det vil være ok? Rommet er 15kvm og er L-formet med skråtak.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan du ha xtzen som litt høyere freq enn svsen så vil det bli bass i allefall

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker jeg det slik at SVS-en er å anbefale fremfor XTZ-en til filmbruk? Skal i mitt tilfelle kombineres med System Audio Mantra 60 i et stereooppsett, men i hovedsak kun brukes ved filmtitting.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasbha
    Tolker jeg det slik at SVS-en er å anbefale fremfor XTZ-en til filmbruk? Skal i mitt tilfelle kombineres med System Audio Mantra 60 i et stereooppsett, men i hovedsak kun brukes ved filmtitting.
    JA
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •