YPAO vs. AntiMode

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

YPAO vs. AntiMode

Hellu.

Tok en kalibrering i går....det blei jo vel og bra! Men når jeg i whiskeyrus skulle inn og sette cut-off på høyttalerne samt justere litt på EQ, greide jeg jo å reset´e hele suben i EQ´en :shock:

Jeg kjørte AntiMode før YPAO, så suben er jo iogforseg kalibrert via den fra før av. Holder det, eller er den korreksjonen YPAO tydeligvis hadde lagt til sub´en, som jeg greide å fjerne igjen, veldig merkbar?

Hva er deres erfaringer? Jeg rakk jo ikke høre forskjell engang 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:17

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hellu.

Tok en kalibrering i går....det blei jo vel og bra! Men når jeg i whiskeyrus skulle inn og sette cut-off på høyttalerne samt justere litt på EQ, greide jeg jo å reset´e hele suben i EQ´en :shock:

Jeg kjørte AntiMode før YPAO, så suben er jo iogforseg kalibrert via den fra før av. Holder det, eller er den korreksjonen YPAO tydeligvis hadde lagt til sub´en, som jeg greide å fjerne igjen, veldig merkbar?

Hva er deres erfaringer? Jeg rakk jo ikke høre forskjell engang 8)
    Mye er nok gjort for suben når du har en Antimode ja - den gjør nok en bedre jobb enn YAPO !

Men det kan jo vere greit å leke litt med YAPO i etterkant ,for å tilfredstille egne preferanser !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Mye er nok gjort for suben når du har en Antimode ja - den gjør nok en bedre jobb enn YAPO !

Men det kan jo vere greit å leke litt med YAPO i etterkant ,for å tilfredstille egne preferanser !
    Det var godt å høre....for jeg tok en hel haug med listening positions , og det tok forbanna lang tid :P Men det blei veldig bra. Da satser jeg på at jeg ikke går glipp av enormt mye med den nullstillinga i YPAO subEQen. Hiusker ikke hva verdiene stod på der heller, men husker at selve grafen ikke var veldig utslagsgivende på "tegninga" inne på menyen.

Avstand og sånt er jo riktig fortsatt, er bare selve EQ´en

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, så kjører jeg EQ`en på "Trough" nå uansett, så det har vel kanskje ikke noe praktisk betydning i det hele tatt når jeg tenker meg om...? Through "bypasser" vel nesten hele EQ´en, am I right?

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett.
    Du bør også alltid ta alle målepunkter.
    Jeg kjører selv alltid yapo først, så anti-mode (legger så til 0,9meter på sub.(har ganske mye å si)) og måler opp grafen.
    Så justerer jeg litt i sub området, om det er plasser jeg trenger å heve litt også.
    (Her er det kjekt å ha litt headroom)

Målepunktene bør du holde innenfor (maks) et sete til sidene.
    Viktig er også før alt dette å finne den best egnede posisjonen å kjøre kalibreringen på.

(hadde håpet at Flageborg kunne forklart litt hvordan han går frem her)
    Skal ta opp dette i kalibrerings tråden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips: Når du starter ny måle runde kan du trykke "skip", så slipper du å vente 10 sek for hvert punkt.8) (mulig du viste dette)

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker Ypao på RX-1067 kjempegodt! utenom bassen, den tuner jeg alltid opp 5,5 hakk

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips bUlk : -) Tror jeg må sette meg litt mer inn i hvordan jeg tuner EQ manuelt inne på menyene til Yamahaen, føler jeg har litt jeg kan fikle med der

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Takker for tips bUlk : -) Tror jeg må sette meg litt mer inn i hvordan jeg tuner EQ manuelt inne på menyene til Yamahaen, føler jeg har litt jeg kan fikle med der
    Der kan du tune, men ikke veldig dypt ned i frekvens. Bruker fortsatt anti-mode her for å booste det dypeste som jeg ikke kan tune med yapo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •