Infocus SP4805 Tweaking.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus SP4805 Tweaking.

Mitt oppsett:

Denon 2910 DVD spiller med HDMI ut til projektor. (8m Supra HDMI-HDMI).
    Xbox med Advanced HD pack med Komponent ut (12m Supra komponent).
    Lerett: Greyline 84" ramme. Sitteavstand til lerett 3.2 meter.

Først noen spørsmål ang manglende? innstillinger på Infocusen.

Når jeg kjører HDMI fra Denonen, får jeg ikke f.eks valgt Noise Reduction, CCS, Sharpness, Chroma/Luma detail osv osv. Men det regner jeg med skal være sånn siden det går digitalt. Får tilgang til disse fra Xbox'en og komponent.

Det jeg derimot ikke finner i det hele tatt er "Video standard". Kan velge Auto/NTSC/PAL/Secam iflg manualen. Denne er borte på både på Xboxen og Denonen.

Så sitter jeg og lurer på hva den beste Gamma-settingen er til film. Valgene er "CRT", "Film", "Video", "Bright Room 1" og "2" og "PC". Så er det White-peaking innstillingen fra 10-100. Setter jeg den på "Film" syntes jeg ikke hvitfargene blir helt hvite, er liksom noe brungreier inni der, samt at det blir litt blasst. Bruker jeg "PC" blir begge disse tingene forbedret, men føler at liksom bildet blir litt mer konsentrert (litt mørkere og kanskje ørlite mindre detaljer). Hvorfor er det ingen "nøytral" innstilling på gamma? hva skal jeg bruker her når jeg skal stille inn bildet med DVE ?

Hva med Color Temperature ? 6500k, 7500k og 9300k. Klarer ikke å bestemme hvilken som er best av 6500k og 7500k. På 9300 syntes jeg bildet blir for kaldt. Hva sier ekspertene ? Hva skal denne stå på når jeg skal kalibrere med DVE ?

Ved lyse farger ser jeg teksturen fra greyline lerettet, er det noe å gjøre med det ?

Dere som har kalibrert 4805 med DVE før, er det mye innstillinger som må til, eller er det ikke så mye å hente?

Et siste spm. Hva er det best å rengjøre linsa med ? Lett å få riper på den ved rengjøring ?

:roll: :wink:

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting til,

Pga begrensninger i rommet er jeg nødt til å ha Keystone på 53 (Mot 50 som er uten). Kan stilles fra 0-100. Jeg ser ingen forskjell i bildekvalitet og bildet blir helt firkantet. Gjør denne funksjonen noe bortsett fra å forminske bildet litt i topp? Hva skal jeg se etter?

Og så på HDMI utgangen på Denonen kan jeg velge 480p/576P - 720P og 1080i som valg når jeg ser film. Jeg har vanskelig for å se forskjell på de ulike. Filmene er vel i 480P (ntsc) og 576p (pal) uansett. Er det da noe poeng i å skalere opp med denonen?

:wink:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så på HDMI utgangen på Denonen kan jeg velge 480p/576P - 720P og 1080i som valg når jeg ser film. Jeg har vanskelig for å se forskjell på de ulike. Filmene er vel i 480P (ntsc) og 576p (pal) uansett. Er det da noe poeng i å skalere opp med denonen?
    Nei, projektoren må skalere ned til 480 alikevel, slik at det er ikke noe vits å skalere opp. Bedre å kjøre 480p tenker jeg. Siden du ikke ser forskjell så er det vel ikke sååååå nøye :wink:

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •