Tyde Phase i REW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tyde Phase i REW

Kan noen hjelpe med å tyde grafen.
    Jeg har store problemer med å få trykket (lyden) i dette rommet til å bli riktig. Har fått til litt dyp fin bass, men RF-7 høres ut som to små tasser med 5" basser. Uansett hva jeg gjør føles det som at mellom bassen ikke kommer frem. I direct føles det som om TV står på og ikke RF-7.
    Mine tanker har vært rommets mål, eller RK som roter alt til.
    Er en Emotiva UMC-1.
    Utfasing er det iallefall.
    Frekvenskurven til høyre er uten glatting.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis et vannfall under 400 Hz (av hver høyttaler separat). Prøv med 400 ms på både vindu og tid (under kontrollpanel oppe til høyre).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vis et vannfall under 400 Hz (av hver høyttaler separat). Prøv med 400 ms på både vindu og tid (under kontrollpanel oppe til høyre).
    Da må jeg fortsette en annen dag. Er ikke hjemme oss meg selv.
    Jeg har tatt mange målinger men dette var den siste før vi satte oss til å høre. Det var ikke bra på infected ect, men tålig på sanger med veldig dyp bass.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lese det som er skrevet tidligere? Du går i ring fordi du har ikke begynt å fokusere på det viktige. Du er altfor opptatt av frekvensrespons.
    http://avforum.no/forum/1837406-post125.html

Men nå det er sagt, så kan det se ut som du har litt lite nivå i mellombassen. Har det endret seg med nye målinger eller var tidligere med glatting? Uansett bør du fokusere vel så mye på det tidsmessige og få inn bassfeller i rommet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hva med å lese det som er skrevet tidligere? Du går i ring fordi du har ikke begynt å fokusere på det viktige. Du er altfor opptatt av frekvensrespons.
    http://avforum.no/forum/1837406-post125.html

Men nå det er sagt, så kan det se ut som du har litt lite nivå i mellombassen. Har det endret seg med nye målinger eller var tidligere med glatting? Uansett bør du fokusere vel så mye på det tidsmessige og få inn bassfeller i rommet.
    Hei,hei. Dette er ikke hjemme i mitt rom, det er ganske greit nå. Vi har tatt noen målinger hjemme hos Torbis. Ser at det mangler noe i mellombass, men om jeg legger mine grafer over Torbis sine, er ikke han sine så mye dårligere. Det føles mindre og virker som det mangler mye mer i mellombass en hva frekvensresponsen sier..
    Han har Emotiva UMC-1, XPA-5, RF-7 og 2x SVS PB-10.
    rommet han har er ca: 5,5 x 3,6 x 2,10 meter (Torbis, du får rette dette om det er feil)
    Merker at det er noe galt og at mellombassen er alt for lite "fysisk" til RF-7 å være. Vi sleit også med RF-82 og Patos 410 i samme rommet.

Det virker som noe fases ut uansett hvor vi flytter fronter, subber og sofa. Om ikke det virker logisk, setter jeg snart en liten knapp på UMC-1.

Vi har ikke testet å vri rommet 90*.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, skjønner. Beklager misforståelsen.

Dalen i 90-150 Hz er ganske bred og er på det meste -20 db. Mellom 200-250 Hz er det også lite nivå. Spesielt ligger nok mye av mangel på trøkk i den første dalen. I tillegg har han trolig lang decay og mye resonanser hvis rommet ikke er seriøst behandlet.

Mulig den ene dalen er gulvkansellering. Den andre vil jeg tippe skyldes SBIR (kansellering mellom frontvegg og høyttalere). Begge deler kan behandles, men gulvkanselleringen kan være utfordrende. Når dere har funnet beste plassering i rommet, så må dere begynne å gjøre akustiske tiltak. Noe som kan hjelpe er å bruke en/to midbasser, men ville ikke bare ha gjort det. Og EQ til diper kan man bare glemme.
    HSU MBM-12 Mid-bass Module

Ville tro at dipene i mellombassen og øvre bass kan reduseres ved flytting. Se om det endrer seg ved å flytte høyttalerne bakover/fremover og deretter sideveis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •