Dempeføtter eller spikes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dempeføtter eller spikes?

Hei
    Har lest en del om spikes som man fester under høyttalerne, men klarer ikke å bli så veldig klok på det. Til å begynne med forsto jeg at dersom man bruker spikes så vil tyngdepunktet til høyttalerne konsentreres i punktene der spikesene treffer gulvet og man vil slippe ressonanser videre i gulv og vegger, men etter litt mer lesing forsto jeg at spikes blir brukt for å koble høyttaler til gulv? Og at dempeføtter fungerer bedre til å skille høyttalerne fra gulvet?

Så spørsmålet er: Hva bør jeg gå for? Tenker at på suben er dempeføtter riktig, for jeg sliter med en del resonnans i gulv og tak når den spiller høyt, men hvilken tåler vekten? Det er en diy-sak jeg kjøpte brukt, og den er ganske tung! Og til fronthøyttalerne, bør jeg kjøpe spikes eller dempeføtter?

Takk for svar!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å frikoble sub og høyttaler er det bare dempeføtter som gjelder.
    Hifiklubben selger både soundcare superspikes og VT dempeputer til begge.

Det finnes ett utall produkter som lover gull og grønne skoger, det er bare lommeboken din som setter grenser :wink:

Auralex har og noen fine "plattformer" man kan sette både ht og sub på om du finner en str som passer. Selges bl.a. hos Avshop.no tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •