YPAO Sette høyttaler til small etterpå

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

YPAO Sette høyttaler til small etterpå

Har en Yamaha RX-v1800 sammen med Klipsch RF82, RC62 og RS52 og en sub. Det jeg lurer på, er om det har noe for seg å kjøre auto oppsett med høyttalere satt til large, for så etterpå sette de til small etter auto oppsett. Vil det da være forskjell fra å ha dem satt til small før man kjører auto oppsett?
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåndsett høytalere til Smal 60 eller 80hz. Så kjør YPAO.

Eventuelt Center og Surround som smal (60 eller 80hz) og fronter som Large om suben trenger litt hjelp.

YPAO settes til Natrual

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar.
    Det jeg har gjort er det som du sier. Men kom over en artikkel om å kjøre auto oppsett med ht satt til large for etter oppsett endre til small. Men vil det være stillt inn anderledes med tanke på frekvenser og slik eller blir det likt. Tenker da at hele spekteret justeres som om ht var large. Vanskelig og forklare.
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det gir forskjell på hvordan EQen i prosessen gir utslag, hvor det blir mest riktig om utgangspunktet er så optimalt som mulig. Men litt usikker på hvor mye det vil ha å si, kan hende jeg er litt ute å kjøre her også

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det va det jeg lurte på. Om det er noen her som vet om det faktisk er forskjell :-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er relativt lite egentlig men sikkert induviduelt. Kan ikke si jeg har lagt noe spesielt merke til det. Jeg setter de i small og den ender alltid opp med å sette dem til large for at jeg må igjen sette de tilbake igjen til small. Har jeg de i large i utgangspunktet blir de satt til large også etterpå. Har ikke lagt noe merke til noen forskjeller på lyden.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det om du setter EQ i Natural, Flat, Front eller Trough er jo igrunn mer en smakssak for lytteren enn noe spesiell mal. Personlig bruker jeg Trough siden jeg er litt anti-EQ, men mange er uenig med meg der.

Hvordan oppsettet står FØR du kjører autokalibrering, vi jeg tørre å påstå har ingenting å si, da måleren "driter i hele verden og setter ting slik den vil ha det" når du først setter igang, ihvertfall sånn jeg har skjønt instruksjonsboka

(Men nå har jeg en 3067 da)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •