Behringer ECM8000 -erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer ECM8000 -erfaringer

Ser det er noen tråder angående denne alt.. men er en del gammelt. Noen som vet om denne kommer med kalibreringskurve?

Erfaringer ellers?

Lurer på om den er verdt pengene.. eller om jeg skal kjøpe en skikkelig mikrofon med en gang.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dayton Audio EMM-6 Electret Measurement Microphone Allows For Accurate Acoustic Measurements At A Fraction Of The Price 390-801

Er en kar som tester mye micer som mener at disse generelt sett har mindre avvik en Behringer sin. Nå får du i tilegg custom kalibreringfil til ditt eksemplar.
    Virker som et kupp spørr du meg...

Ellers er det også mange som mener at avvikene på EMC8000 er såpass små at generisk kalibreringsfil gjør jobben mellom 20 og 12kHz, som er det absolutt viktigeste området.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dayton Audio EMM-6 Electret Measurement Microphone Allows For Accurate Acoustic Measurements At A Fraction Of The Price 390-801

Er en kar som tester mye micer som mener at disse generelt sett har mindre avvik en Behringer sin. Nå får du i tilegg custom kalibreringfil til ditt eksemplar.
    Virker som et kupp spørr du meg...

Ellers er det også mange som mener at avvikene på EMC8000 er såpass små at generisk kalibreringsfil gjør jobben mellom 20 og 12kHz, som er det absolutt viktigeste området.
    Se der ja.. takk for tipset! Skal kikke litt nærmere på den Dayton mikrofonen.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Dayton EMM-6 på meg.. skal teste den litt sammen med WinMLS. Regner med at det blir et M-Audio Fast-Track lydkort. Kan komme tilbake med litt erfaringer etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •