Sub måling/graf

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub måling/graf

Gidder folket se på denne og kommentere eventuelt forbedringer og andre type målinger som kan tas. Denne er målt med Audyssey på og Dyn EQ av, deling 80hz. På forhånd takk
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite respons, kjipt. Her er en med Dyn EQ på.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt på vidda. Men hvordan høres det ut i eierens ører

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke helt fornøyd, blir man noen gang det tro? Spesielt på musikk konserter syns jeg det er tamt og syns det mangler brysttrykk på film. Det er veldig bra bunntrykk som vel SVSèn står for og "beveger" rommet noe voldsomt på kanonscenen i Master and Commander spesielt. Er ikke noe galt med utstyret tror jeg, hjalp og å få inn en XTZ 12" på akkurat det området. Blir uansett alltid kompromisser når anlegget står i en ganske stor stue(40m2 rektangulær) og inntil en lettvegg. Har ingen muligheter for å flytte på det heller grunnet kabling og møblering. Har og en veldig stor sofa som kan gjøre sitt til at en ikke blir helt fornøyd. Har prøvd med sub bak og men det var ikke bra.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du jobber litt med sub plasseringen din evt. fasen vil du kunne få bort noe av problemet du har rundt 60-70Hz. Hva er årsaken til at du deler på 80hz kontra 120-130 der det ser ut til at du har behov for litt hjelp?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er litt baktunge og gir mye tyngde i bunnen.

På de nyere DSP så ska det være litt mere fokus oppover i frekvensene etter ønske fra det europeiske markedet.

Har du vurdert en ekstern Sub korrigering / kalibrerings enhet siden plassering er ganske låst ?

Evenuet bytte ut svs`en til en sub som har mere av det du ønsker ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Vis du jobber litt med sub plasseringen din evt. fasen vil du kunne få bort noe av problemet du har rundt 60-70Hz. Hva er årsaken til at du deler på 80hz kontra 120-130 der det ser ut til at du har behov for litt hjelp?
    Veldig godt spørsmål egentlig, har ikke tenkt på det har bare satt det på standarden som er 80hz. Takk for tipset, skal testes.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    SVS er litt baktunge og gir mye tyngde i bunnen.

På de nyere DSP så ska det være litt mere fokus oppover i frekvensene etter ønske fra det europeiske markedet.

Har du vurdert en ekstern Sub korrigering / kalibrerings enehet siden plassering er ganske låst ?

Evenuet bytte ut svs`en til en sub som har mere av det du ønsker ?
    Jeg har vurdert Antimode men etter å ha lest og spurt litt rundt kom jeg egentlig fram til at den ikke vill gjort noen bedre jobb enn det Audessey XT32 gjør. Hva tenker du?

Er godt fornøyd med bunnen i SVSèn og liker tyngden den skaper i lyden. Må kanskje vurdere å bytte ut XTZèn med noe annet for å forbedre brysttrykket og eller en DSP utgave? Jeg har altså en SVS PC12 NSD og en XTZ 12".

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått kjøpt kamerastativ til mic og RS samt kjøpt inn kabler og installert REW, så har styrt litt med det i dag. Litt å sette seg inn i men mye enklere enn å måle hver enkelt tone som jeg har holdt på med. Legger ved en måling, har litt å jobbe med men er greit opptil rundt 60hz Hadde og glemt å slå på effektforsterkeren fant jeg ut når jeg pakket sammen så målingen er med subber og bakkanaler, hehe...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en musikk lyttesession i går med høyt volum, bra trykk i Yello Touch. Det jeg la merke til når jeg gikk litt rundt i stua var at det er mye bedre basstrykk i den halvdelen av stua anlegget ikke står. Stua er 40m2 rektangel, dør ut til gang på midten av den ene langveggen. Fronter og subber står på venstre side av gangdøren. Hva kan være årsaken til at basstrykket er vesentlig mindre i sofaen? Sofaen i seg selv er stor med to utstikkere på hver side, kan det ha noe å si?

Fant et par gamle bilder bare for å vise:

Dette er da ca halvparten av den ene langveggen, der hvor to XTZèr står stacket har jeg nå en SVS PC12 NSD og på høyre side en SB-12 Plus.

Ser litt av sofaen her på den andre langveggen, sofaen er 3.50m brei.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •