Kalibrering med Audio tools på IPad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering med Audio tools på IPad

Etter den flotte innlegget i magasinet Watt 1/12 om Apple appen Audio tools ( by studio Six digital) hadde det vært gøy og delt erfaringer med andre her på AvForum for og hjelpe vær andre til og få ut den aller beste lyden av anlegget/kinoen.
    Jeg er helt i start gropen selv men synes dette ser veldig intrissant ut, tenker jeg kommer til og kjøpe en ekstern mic selv(Micw i266) til kalibrering.
    Håper på at det er andre der ute som selv bruker dette verktøyet og vil være med og dele resultater av sine målinger.

Mvh
    Hans Egil

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden må abonneres på ;-) Kommer også til å benytte iPaden til dette, veldig greit hvis noen har gjort seg noen erfaringer kan komme med noen tips.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var meningen jeg skulle få sett på appen i påsken men... Er ikke alltid tiden strekker til når mann har familie :-) får komme til bake mot slutten av uka med litt feed back og litt måling's resultater.
    Tenker også og gå til innkjøp av mic'en som de snakket om i Watt (micw i266)

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å bumpe opp denne tråden litt selvom den er ganske gammel.

Er det noen som har fått testet denne appen og vil dele erfaringer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker denne selv, som en del av denne "pakken" : iProKit

Veldig bra software, med utrolige muligheter. Ulempen er at en del av "in app" kjøpene du må gjøre, er relativt kostbare.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Drister meg til et forsøk på å få litt liv i denne tråden.Dette virker som et fantastisk verktøy for å komme igang med denne galskapen. Tror terskelen for å komme igang med lydmålinger og akustikk tiltak er ganske høy for ganske mange,meg inkludert. Følte i alle fall selv at det å kjøpe måleutstyr for x antall kroner sitter ganske langt inne når man skjønner lite og ingenting av trådene om emnet.

Med Audio Tools sitter jo de fleste allerede med utstyret,det eneste man trenger for å komme igang er app'en til 140 kroner.

Hadde vært utrolig moro og fått litt aktivitet her,og da helst både for nybegynnere og viderekomne.

Det som kan være lett å glemme er de "banale" tingene for å komme igang med målinger. Hvordan gjør man det rett og slett. Hvor settes mic'en,hvilke sinustoner bruker og hvor får man tak i dette? Hva er hvit og rosa støy og hva måler man med dette,hvilket volum bør man kjøre testene på etc.

Forventer ikke svar på alt dette nå men tror det er spørsmål som kan dukke opp etterhvert om folk bare tør.

Vet det er et utall poster om dette fra før,men føler kanskje listen ligger litt høyt i mange av disse,mulig det bare er meg som er treg dog.

Anbefaler selvfølgelig så alle å lese så mye som mulig om emnet,som feks tols1 tråd om imulsrespons

Fordelen her er vel som nevnt at mange har lett tilgang og med litt hjelp kan komme seg over den vanskelige terskelen med å komme i gang.

Selv fikk jeg endelig surret meg til å laste ned app'en før helgen og med med huset for meg selv på lørdagen ble 6 timer av lørdagskvelden brukt til å kjøre sinustoner (! ) for å få en slags forståelse av bruken.
    Sinustoner og diverse andre godbiter finner man forresten på spotify.

Har gått igjennom de fleste av videoene som er med,men faller litt av i svingene enda.

Kan begynne med et par spørsmål da,så kan posting av kurver og andre mystiske saker komme etter hvert.

Hvor bra er micen i ipaden? Må man kjøpe en ekstern en eller går det greit uten for å komme igang?

Hvilke ekstra deler av programmet "må" man kjøpe og hvilke er "kjekt å ha"
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kvindølen
    *bump*

Drister meg til et forsøk på å få litt liv i denne tråden.Dette virker som et fantastisk verktøy for å komme igang med denne galskapen. Tror terskelen for å komme igang med lydmålinger og akustikk tiltak er ganske høy for ganske mange,meg inkludert. Følte i alle fall selv at det å kjøpe måleutstyr for x antall kroner sitter ganske langt inne når man skjønner lite og ingenting av trådene om emnet.

Med Audio Tools sitter jo de fleste allerede med utstyret,det eneste man trenger for å komme igang er app'en til 140 kroner.

Hadde vært utrolig moro og fått litt aktivitet her,og da helst både for nybegynnere og viderekomne.

Det som kan være lett å glemme er de "banale" tingene for å komme igang med målinger. Hvordan gjør man det rett og slett. Hvor settes mic'en,hvilke sinustoner bruker og hvor får man tak i dette? Hva er hvit og rosa støy og hva måler man med dette,hvilket volum bør man kjøre testene på etc.

Forventer ikke svar på alt dette nå men tror det er spørsmål som kan dukke opp etterhvert om folk bare tør.

Vet det er et utall poster om dette fra før,men føler kanskje listen ligger litt høyt i mange av disse,mulig det bare er meg som er treg dog.

Anbefaler selvfølgelig så alle å lese så mye som mulig om emnet,som feks tols1 tråd om imulsrespons

Fordelen her er vel som nevnt at mange har lett tilgang og med litt hjelp kan komme seg over den vanskelige terskelen med å komme i gang.

Selv fikk jeg endelig surret meg til å laste ned app'en før helgen og med med huset for meg selv på lørdagen ble 6 timer av lørdagskvelden brukt til å kjøre sinustoner (! ) for å få en slags forståelse av bruken.
    Sinustoner og diverse andre godbiter finner man forresten på spotify.

Har gått igjennom de fleste av videoene som er med,men faller litt av i svingene enda.

Kan begynne med et par spørsmål da,så kan posting av kurver og andre mystiske saker komme etter hvert.

Hvor bra er micen i ipaden? Må man kjøpe en ekstern en eller går det greit uten for å komme igang?

Hvilke ekstra deler av programmet "må" man kjøpe og hvilke er "kjekt å ha"
    +1. Bra tiltak

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten ekstern mikrofon av god kvalitet, er programmet lite verd. Mikrofonen i iPaden er helt verdiløs til dette formålet

Se forøvrig forrige innlegget mitt, med link til iProKitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å vite,takker for svar.

Sjekket ut den linken først,men til 3000$ så er man vel like langt når det gjelder å komme igang? Det utelukker i alle fall Audio tools for min del.

Ser ut som Micw i266 koster ca. 1900,-? Vil denne kunne brukes til noe foruftig og finnes det andre billigere alterativ?

For mange vil dette uansett kun være et leketøy for å lære seg litt mer om lyd,så i alle fall for den gruppen trenger man vel strengt tatt ikke verktøy for mange tusen,håper jeg i alle fall.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •