Den nya i1Display 3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CIE94 = 1.2
    Har inte Delta E på gråskalan, bara på varje individuell farge.

Jeg mener bestemt at dette kan konfigureres i Chromapure.
    Ja det var jag som hade tullat till det, jag hade satt "measurement smoothing" på 3 för att få stabila resultat, men denna proben har redan det inbyggt.
    Det resulterade inte bara i 3ggr så lång tid för mätningarna utan det buggade också.

Satte det på 1 nu och värdena är otroligt stabila, men ja dom dippar ändå mer på mörkt än på ljust, och speciellt min plasma (508xd) är ju allt annat än stabil när man går nära.

Här är en film av Tom på 20 och 10% (han byter inte i ruterna men han byter materialet)
    Created by Camtasia Studio 7

Ni skulle le om ni såg hur det var innan husromhelst tycker jag det är riktigt jävla bra, ok det dippar lite, men 1-klick på fjärren i det området ger ändå såpass stora svängningar att mer precision inte hade hjälpt. (hos mig iaf)

//edit// värdena är fortfarande lika illa när man skapar kurvan, det är vid kontinuerlig mätning det har blitt otroligt mycket bättre. Man får helt enkelt mäta flera gånger när man skapar kurvan för att få fram den verdin som man ser vid kontinuerlig mätning. Detta gäller 10 och 20 på plasman.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de siste årene brukt Calman 3.7 og i1Pro spectrophotometer.

Men siden jeg har hatt Lumagen Radiance helt siden den kom i 2008. Den har etterhvert fått firmware for avanserte test-mønstere og kalibrering(gråskala, fargerom og gamme.) Så kjøpte jeg i1 Display 3 Pro med ChromaPure-AutoCal.

Lumagen'en må tilkobles pc via serieport(rs232) noe som er vanskelig på moderne pcer. Sleit med å få til å fungere, for det viste seg at pcen måte stå på amerikansk språk for å sende ut de rette kodene.

Jeg har en JVC X3 som er krevende å kalibrere, men med den automatiske kalibreringen så var alt gjort automatisk på 7-8 minutter. Resultatet ser veldig bra ut. ChromaPure støtter også profil fra referanse probe, så jeg skal korrigere den med min i1Pro.

Med i1Pro og CalMan brukte jeg oppimot 1 time hver gang pj'en skulle kalibreres.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Lumagen'en må tilkobles pc via serieport(rs232) noe som er vanskelig på moderne pcer.
    Mulig dette blir aktuelt for meg i fremtiden (autokalibrering med Lumagen altså). Er det ikke bare å bruke rs-232/USB adapter med de fleste datamaskiner?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Mulig dette blir aktuelt for meg i fremtiden (autokalibrering med Lumagen altså). Er det ikke bare å bruke rs-232/USB adapter med de fleste datamaskiner?
    Riktig. Men mange slike usb-adaptere har mangelfulle drivere. Jeg kjøpte sammen med ChromaPure som hadde med drivere på cd. Selv når dette er på stell så kan det være noen utfordringer og konfigueringer som må til. Jeg vil tru at man må ha litt pc-erfaring for å få til dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en 'meter-corrections', med i1Pro som referanse og i1 Display 3 Pro som 'field-meter'. Det gjøres ved at man måler hvitt, rødt, grønnt og blått med begge, så kalkuleres korrigeringsfil.

Det viste seg at det er svært marginale forsjeller på disse. Gjennomsnittelig forskjell var 0,002. På hvitt måtte man ned på fjerde desimal for å se forskjell.

På andre typer displays så kan sikkert avikene være større.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •