Hva er det jeg gjør galt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er det jeg gjør galt??

Etter litt justeringer på egenhånd har jeg klart å ødelegge lydbildet mitt. Kjører jeg musikk i stereo låter musikken helt knall i mine øyne med pure fra min onkyo. Men på film har jeg gjort noe feil... Synes hele nivået på lydbildet er senket. Høres av og til ut som jeg sitter i en pappkasse å ser film. Det var ikke slik i begynnelsen så det må være noe jeg har gjort for å få det slik.

Kjørt romkorreksjon, men synes ikke jeg får tilbake lyden. Klipsch rf62 står som large. Rc64 står som large. B&w bak har jeg delt på 80. Sub har jeg i front. Fase på 0. Har også prøvd meg frem ved å kjøre front og senter til 80. Men problemet er bare på film, og spesielt når jeg kjører true hd. Kilden er ps3. (burde kanskje byttet ut denne). Som sagt ved musikk spilling har jeg et kjempetrykk. Stereo uten sub.

Onkyo 3008
    Rf62II
    Rc64II
    B&w dm 602
    Xtz 12.16
    Ps3

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det händer att PS3 inställningarna nollställs.
    Kan vara värt att gå igenom bara för säkerhets skull. Kanske den inte skickar PCM längre?

Kolla också så du inte har råkat toppa recievern med för låg samplingsfrekvens kanske? (96/24-osv) borde inte märka så stor skillnad iofs men....

Jag har min center i small även fast den basar ganska bra så ger ju subben och frontarna onekligen mer bas vilket betyder att om centern står i small så blir det mer bas så länge centern har mindre element än de högtalarna som står i large. (vilket oftast är fallet)
    Detta borde inte heller ge så stor skillnad...tyvärr.......hoppas du finner problemet, inget kul att sitta i en påse

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    Etter litt justeringer på egenhånd har jeg klart å ødelegge lydbildet mitt. Kjører jeg musikk i stereo låter musikken helt knall i mine øyne med pure fra min onkyo. Men på film har jeg gjort noe feil... Synes hele nivået på lydbildet er senket. Høres av og til ut som jeg sitter i en pappkasse å ser film. Det var ikke slik i begynnelsen så det må være noe jeg har gjort for å få det slik.

Kjørt romkorreksjon, men synes ikke jeg får tilbake lyden. Klipsch rf62 står som large. Rc64 står som large. B&w bak har jeg delt på 80. Sub har jeg i front. Fase på 0. Har også prøvd meg frem ved å kjøre front og senter til 80. Men problemet er bare på film, og spesielt når jeg kjører true hd. Kilden er ps3. (burde kanskje byttet ut denne). Som sagt ved musikk spilling har jeg et kjempetrykk. Stereo uten sub.

Onkyo 3008
    Rf62II
    Rc64II
    B&w dm 602
    Xtz 12.16
    Ps3
    Hva med å sette frontene og senter i small har du testet?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok satt fronter og center på small ja. Jeg har betydelige større klipsch enn deg og har satt de på small med deling på 60hz.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj det var små elementer ja, är enig i att de bör stå i small.

Är så van med mina 4st 10" i frontarna

Hade för länge sedan ett system med 12st 5" element och de stod också i small.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte opp 2 stk xtz 12.18 ice i går. Kjørte på nytt romkorreksjon. Nå setter forsterkeren alle høyttalere til large. Frekvens på front og senter satte onkyo til 40. Frekvens på sub 1 og 2 til 120. Ps3 sender pcm ja.

Men mener dere at alle høyttalere skal settes til small? Hva burde jeg sette crossover på sub da?

Hvis jeg setter front og senter til small med deling på 80 og begge sub til deling på 100 skal jeg vel ikke være sa langt unna vel? Har bare fått beskjed i flere hifi butikker at siden rc64 er såpass stor får man best utnyttelse av denne ved å kjøre large uten deling. Men det spørs vel om min onkyo klarer å drive denne 100% uansett......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Det händer att PS3 inställningarna nollställs.
    Kan vara värt att gå igenom bara för säkerhets skull. Kanske den inte skickar PCM längre?

Kolla också så du inte har råkat toppa recievern med för låg samplingsfrekvens kanske? (96/24-osv) borde inte märka så stor skillnad iofs men....

Jag har min center i small även fast den basar ganska bra så ger ju subben och frontarna onekligen mer bas vilket betyder att om centern står i small så blir det mer bas så länge centern har mindre element än de högtalarna som står i large. (vilket oftast är fallet)
    Detta borde inte heller ge så stor skillnad...tyvärr.......hoppas du finner problemet, inget kul att sitta i en påse

Ehh samplingsfrekvens? Hva mener du? Hvor gjør jeg dette? Er ikke proff...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går nog inte att ställa in på alla förstärkare.
    Tror inte att det skulle bli så stor skillnad heller, bara försökte komma på något du kanske pillat på

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker jeg fikk dårlig lyd med ps3 på film og måtte skru veldig mye opp for å få lyd. Det var fordi ps3 omgjorde signalet til lyd slik at jeg ikke fikk 5.1 signal til receiver. Tror du må sette ps3 til bitstream slik at den bare sender signal videre til Receiver som da gjør D/A converteringen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går bara att skicka lossless (de nya HD formaten) med bitstream med en PS3 slim. Har man en ps3 fat får man bara ut DD och DTS(lossy) med bitstream.

Om du har slim:
    PCM via HDMI: ps3 dekodar ljudet och skickar detta lossless via PCM till förstärkare.

Bitstream via HDMI: ps3 skickar ljudet komprimerat och förstärkaren decodar.

Jag är tveksam till vilket som är bäst, har en fat och dessutom inte HDMI in på min förstärkare så kan inte testa. Magkänslan säger att PCM är bättre än komprimerat lyd, men sammtidigt är säkert förstärkaren bättre på att decoda/recoda.

Jag skulle testa båda med en film jag känner till och köra på det som låter bäst. En annan sak är att om du kör PCM så lyser inte t.ex "TrueHD" märket på recievern utan det står LPCM eller multi eller noe lignende istället.......hvis man nu bryr sig om sådant :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superlink
    Jeg husker jeg fikk dårlig lyd med ps3 på film og måtte skru veldig mye opp for å få lyd. Det var fordi ps3 omgjorde signalet til lyd slik at jeg ikke fikk 5.1 signal til receiver. Tror du må sette ps3 til bitstream slik at den bare sender signal videre til Receiver som da gjør D/A converteringen.
    Stemmer det. Må skru veldig opp på film. Men er ikke Lpcm eneste mulighet å få hd lyd fra ps3? Trodde ikke ps3 kunne sende hd lyd bitstream?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Griffin
    Det går bara att skicka lossless (de nya HD formaten) med bitstream med en PS3 slim. Har man en ps3 fat får man bara ut DD och DTS(lossy) med bitstream.

Om du har slim:
    PCM via HDMI: ps3 dekodar ljudet och skickar detta lossless via PCM till förstärkare.

Bitstream via HDMI: ps3 skickar ljudet komprimerat och förstärkaren decodar.

Jag är tveksam till vilket som är bäst, har en fat och dessutom inte HDMI in på min förstärkare så kan inte testa. Magkänslan säger att PCM är bättre än komprimerat lyd, men sammtidigt är säkert förstärkaren bättre på att decoda/recoda.

Jag skulle testa båda med en film jag känner till och köra på det som låter bäst. En annan sak är att om du kör PCM så lyser inte t.ex "TrueHD" märket på recievern utan det står LPCM eller multi eller noe lignende istället.......hvis man nu bryr sig om sådant :wink:
    Jeg har ikke slim. Og tror nok det er ps3 som fucker litt opp for meg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå in i menyerna och se att det står i PCM, och se över allting, som sagt, ibland ändras saker utan att man vill det på ps3.

Du får försöka och meditera och se om du kan komma ihåg vad du ändrade på

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 problemer

Hei har du settvdenne tråden kanskje du finner noe her som kan hjelpe på dine problemer!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha forsket litt har jeg kommet frem til at alt er som det skal være. Men når jeg kjører True HD fra ps3 er lydbildet tonet ned. På andre lydformater er lyden meget bra. Så da er det pcm True hd fra ps3 som er crap. Min gamle ps3 kan ikke sende hd lyd med bitstream så da er det vel bare å investere i ny blu ray spiller etterhvert.....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha forsket litt har jeg kommet frem til at alt er som det skal være. Men når jeg kjører True HD fra ps3 er lydbildet tonet ned. På andre lydformater er lyden meget bra. Så da er det pcm True hd fra ps3 som er crap. Min gamle ps3 kan ikke sende hd lyd med bitstream så da er det vel bare å investere i ny blu ray spiller etterhvert.....
    Jeg kjørte PCM/HD-lyd fra PS3 i årevis med svært godt resultat. Sikker på at det ikke er innstillingene i receiver?
    HD-lyden fra PS3 kan være endel lavere enn lyd via bitstream, så du bør skru opp endel.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kjørte PCM/HD-lyd fra PS3 i årevis med svært godt resultat. Sikker på at det ikke er innstillingene i receiver?
    HD-lyden fra PS3 kan være endel lavere enn lyd via bitstream, så du bør skru opp endel.
    Stemmer det. Jeg kjører HD lyd via pcm. Merker at jeg må skru opp endel i forhold til bitsream ja så vi er enige 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det slik å forstå at man ved den nye ps3 kan kjøre datastrøm på hd? ,å kjøpe meg en slik en da.....

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det slik å forstå at man ved den nye ps3 kan kjøre datastrøm på hd? ,å kjøpe meg en slik en da.....
    da er det vel likegreit og kjøpe en bluray spiller, og bare bruke den ps3'en du har til spill?
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå bitstream. Glem alle mine lydproblemer 8) 8) 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •