Innstillinger på blu ray spilleren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger på blu ray spilleren

hei.kjøpt ny spiller og den har jo kontrast,brightness osv,når eg ska bruke dve hd basic,skal eg da bruke kontrast osv på spilleren eller kun på tvn,for når eg bare bruker tvn så skjer det ikkje så mye hvis eg stiller kontrast på 100%,får heller ikkje fargendringer,så hvordan skal eg stille kontrasten hvis ikkje eg har noe å gå etter,uansett om det er mørkt eller lyst får eg de samme innstillingene på tvn.

Spiller:Panasonic dmp-bdt100EG

TV:Lg PZ550N
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk innstillingene i tven.
    Hvis du ikke har noen misfarging eller «clipping» av hvitt, så ska du justere ned kontrasten til at du har et mer behagelig lys ut fra tv. I et helt mørk rom, så skal det ikke være slitsomt å se på tv over lengre tid. Med maks kontrast vil det på noen tver være som å sitte å se direkte på en svakere lampe, noe som kan gi «øyetretthet» og hodepine. Det skal ikke være slitsomt å se en lengre film

Sett kontrasten lavt nok til at det er behagelig å se på i et mørkt rom, og gjerne høyere setting for en «day mode»-kalibreing.

Hvis du ikke har noen forskjeller i forhold til kontrast-innstillingene på tven, så kan man vurdere å stille ned kontrast via spilleren.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da har eg prøvd med kontrasten på spilleren,skrur eg den 2 hakk opp da ser eg klipping,skrur eg den ned må eg høyere opp med kontrast på tvn seff.men et ant problem eg har er at ansiktene ser veldi blurrete ut på blu ray,synst ingenting ser skarpt ut,men på hd tv fra canal ser fantastisk ut skarpt og deligt å se på men ikkje på blu ray filmene.bruker THX cinema mode,har prøvd forskjellige settings,bruker THX på vanlig hd kanaler og men der ser det mye bedre ut enn på blu ray.så hvorfor ska canal hd se bedre ut enn blu ray filmer,eg vet det er foskjell fra film til film,men de ser like ut alle filmen blurete og ikkje skarpt.kan det vere hdmi kabelen,har og prøvd de forskjellige settings blu ray spilleren har sånn som,cinema,normal,soft,sharp osv,men ikkje noe store forskjell.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    ja da har eg prøvd med kontrasten på spilleren,skrur eg den 2 hakk opp da ser eg klipping,skrur eg den ned må eg høyere opp med kontrast på tvn seff.men et ant problem eg har er at ansiktene ser veldi blurrete ut på blu ray,synst ingenting ser skarpt ut,men på hd tv fra canal ser fantastisk ut skarpt og deligt å se på men ikkje på blu ray filmene.bruker THX cinema mode,har prøvd forskjellige settings,bruker THX på vanlig hd kanaler og men der ser det mye bedre ut enn på blu ray.så hvorfor ska canal hd se bedre ut enn blu ray filmer,eg vet det er foskjell fra film til film,men de ser like ut alle filmen blurete og ikkje skarpt.kan det vere hdmi kabelen,har og prøvd de forskjellige settings blu ray spilleren har sånn som,cinema,normal,soft,sharp osv,men ikkje noe store forskjell.
    Kommer det opp på tv'n at det er 720p, 1080i eller 1080p når du velger inputen til BD-spiller?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Kommer det opp på tv'n at det er 720p, 1080i eller 1080p når du velger inputen til BD-spiller?
    kommer opp 1080p på blu ray spilleren,1080i på canal digital

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde min gammle pioneer bd spiller og der var ikkje ansiktene blurrete.så er nok spilleren det er noe gale med.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var inne med spilleren og testet den hos expert,der var den fin ikkje noe problem i heletatt ansiktene var klare og fine.men kom hjem igjen og kjørte picture wizard og alt det der,har brukt andre settings fra nettet,men ble mye bedre,men gamma sto på medium men der synest eg det var bedre på high,vettsje va som er best på gamma eg men ble ble bedre på high ihvertfall.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter her og veksler mellom 1080p24 og vanlig 480p60hz det er jo ingen forskjell når eg skifter mellom de på bd spilleren nothing at all.alle bd filmene ser helt like ut,derfor har eg tenkt ka pokker liksom ikkje noe særlig bra med hd liksom,men skifter mellom de 2 1080p og 480p ikkje noe forskjell på filmene,bruker THX cinema mode, skjønner det ikkje,enten må det vere noe med tvn eller så må det vere spilleren.men på popcorn spilleren min ser eg stoor forskjell hvis eg skifter fra 1080p til 480p,der ser eg det fint,men ikkje i spilleren min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •