Proffkalibrering på avshop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proffkalibrering på avshop

Hei!

Har tenkt til å bestille epson tw4400 + full proffkalibrering på avshop.
    Men så ser jeg et felt der man skal huke av på om man vil ha best mulig sortnivå eller best lysstyrke/"punch". er veldig i tvil på hva jeg skal velge der.. må sortnivået lide mye for å få skikkelig punch i bildet? Noen som har vært borti dette før og kan gi meg litt hjelp på hva jeg skal velge:P?

kan jo nevne at jeg skal bruke dreamscreen rammelerret med grå duk siden jeg har lyse vegger og tak. vet ikke om det har noe og si men..

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat vært gjennom det samme med en TW-EH5500. Valgte opprinnelig max sortnivå og krysset av for god lyskontroll. Gorm Sørensen var så inderlig grei at han ringte meg for å forsikre seg om at jeg hadde krysset rett. Informativ, lang og veldig hyggelig samtale fulgte. Ble enige med ham om at i mitt tilfelle hadde jeg kysset feil. Selv om jeg har gode gardiner gjør lyse vegger at han karakteriserte rommet som medium lyskontroll. Ut fra opprinnelig "selvangivelse" ville han også normalt sette pæra i sparemodus. Hos meg er imidlertid støy ikke et tema (pj står i rommet bak), så vi ble enige om full effekt for å få mer sprut i de lyse partiene, og at han la på en gitt gamma-kalibrering basert på kastelengde og størrelse på lerret.

Hva er så mitt budskap? At det er vanskelig å gi korrekt info til avshop via skjemaet. Min anbefaling er å skrive at du gjerne vil bli ringt opp.

Resultatet ble knall!!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •