Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel

Er på jakt etter fornuftig priste bananplugger. Trenger 20stk, så å betale 50kr pr stk er ikke så aktuelt :-)

Soundgarden selger Nordost plugger som man lodder fast og har på krympestrømpe på.... En slik med strømpe skal de ha 80kr for.... Må da finnes slike MYE billigere en det?

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har brukt disse selv, gode plugger som ikke koster skjorta og ikke minst ser (relativt) bra ut
    ARGON 5452 bananplugg | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag och många andra här har köpt de från ebay. Mina kostade rätt under 200kr för 50st med frakt. Sök efter nakamichi banana plug så ser du en massa som säljer. Helt ok kvalitet, men det finns säkert bättre. Jag har 6mm kablar i mina och det är nog gränsen.

Beklagar dålig bild, men så här ser det ut.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Er på jakt etter fornuftig priste bananplugger. Trenger 20stk, så å betale 50kr pr stk er ikke så aktuelt :-)

Soundgarden selger Nordost plugger som man lodder fast og har på krympestrømpe på.... En slik med strømpe skal de ha 80kr for.... Må da finnes slike MYE billigere en det?
    Her er Nordost pluggene:

Nerve Audio Gold Banana Z-plugs speaker connector DIY | eBay

390,- inkl frakt for 20 stk

Trenger i tillegg litt krympestrømpe, kan kjøpes veeldig rimelig fra bla. hong kong. Jeg ble meget fornøyd med mine kabler med disse.

Nordost bruker 2 stk krympestrømper, innerst en tjukk og veldig stiv type som holder kabel/plugg/lodding i ro, også den fargede utenpå. Jeg Kjørte på med 4-6 lag med vanlig kr.str. som jeg smeltet på en etter en.

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Her er Nordost pluggene:

Nerve Audio Gold Banana Z-plugs speaker connector DIY | eBay

390,- inkl frakt for 20 stk

Trenger i tillegg litt krympestrømpe, kan kjøpes veeldig rimelig fra bla. hong kong. Jeg ble meget fornøyd med mine kabler med disse.

Nordost bruker 2 stk krympestrømper, innerst en tjukk og veldig stiv type som holder kabel/plugg/lodding i ro, også den fargede utenpå. Jeg Kjørte på med 4-6 lag med vanlig kr.str. som jeg smeltet på en etter en.

Disse er i stil med det jeg tenkte. Men lurer på hvordan du har festet de? Har du presset den rundt kabelen pluss loddetinn eller er det kun tinn? Bør vel bruke noe spesielt tinn her også`?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er i stil med det jeg tenkte. Men lurer på hvordan du har festet de? Har du presset den rundt kabelen pluss loddetinn eller er det kun tinn? Bør vel bruke noe spesielt tinn her også`?
    Jeg har kun loddet med vanlig tinn. Kjøpte og sølvtinn, men det var svært vanskelig å jobbe med, så jeg ga opp det er litt komplisert å lodde inn i de pluggene (nå var dette mitt første skikkelige loddeprosjekt da, er muligens enklere for drevne loddere)

Jeg hadde ett par Nordost kabler som jeg terminerte om fra bi-wire til shotgun, så hadde en perfekt anledning å se hvordan deres kabler er/var terminert.

Disse pluggene kan og klemmes visstnok, men vet ikke hvordan det påvirker fronten hvis de klemmes bak..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun loddet med vanlig tinn. Kjøpte og sølvtinn, men det var svært vanskelig å jobbe med, så jeg ga opp det er litt komplisert å lodde inn i de pluggene (nå var dette mitt første skikkelige loddeprosjekt da, er muligens enklere for drevne loddere)

Jeg hadde ett par Nordost kabler som jeg terminerte om fra bi-wire til shotgun, så hadde en perfekt anledning å se hvordan deres kabler er/var terminert.

Disse pluggene kan og klemmes visstnok, men vet ikke hvordan det påvirker fronten hvis de klemmes bak..
    Er i gang med bestilling av disse pluggene nå. Ser du også har "pants" på kabelen. Er disse også eBay produkter? Skal disse varmes eller passer de rett over som de er?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i gang med bestilling av disse pluggene nå. Ser du også har "pants" på kabelen. Er disse også eBay produkter? Skal disse varmes eller passer de rett over som de er?
    Også ebay produkt ja. Skal ikke varmes, tres rett over.

Se gjerne innlegg om samme i en annen tråd for en tid tilbake, her og med link'er.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-bilder-4.html

Edit: ser at den ebay selger ikke lenger fører disse, her er etpar andre.

KnuKonceptz 12 Gauge Bi Wire Speaker Cable Pants /Boots | eBay

KnuKonceptz 12 Gauge Speaker Cable Wire Pants / Boots | eBay

Monster Cable Cable Pants DIY Speaker Cable | eBay

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0370-jpg

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0372-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er pluggene loddet fra Nordost. Ser det er kommet litt tinn rundt kanten på pluggen, og det er nok mens jeg har holtd på å teste til og fra lodding, men selve lokasjon/måte er orginal fra produsent.

Beklager kvaliteten, var veldig vanskelig å ta gode bilder som viste detaljene godt nok..

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0572-jpg

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0573-jpg

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0578-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik er pluggene loddet fra Nordost. Ser det er kommet litt tinn rundt kanten på pluggen, og det er nok mens jeg har holtd på å teste til og fra lodding, men selve lokasjon/måte er orginal fra produsent.

Beklager kvaliteten, var veldig vanskelig å ta gode bilder som viste detaljene godt nok..

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0572-jpg

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0573-jpg

Bananplugger til XTZ 3.3kvadrat kabel-imag0578-jpg
    Dette var litt overraskende... Men kansje for så vidt logisk... Trodde de hadde mer kabel inni der..Men der er kansje ikke mer kabel....

Jeg har lært at det beste er å "fylle" ledningen med tinn før man igjen lodder den fast der man vil ha den. Så slipper man gjøre alt på en gang. Men regner med man kansje må bruke en blowtourch på dette for å få varmet opp selve pluggen slik at den tar til seg tinnet skikkelig. Hvis ikke regner jeg med det hele vil løsne igjen?

Biltema har kympestrømper tror jeg.... Har Nordost kabler her terminert med slike bananplugger, men tror de er klemt sammen også? Forøvrig skulle han på Soundgarden ha 30kr pr strømpebit også... med Nordost logo selvsagt... :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var litt overraskende... Men kansje for så vidt logisk... Trodde de hadde mer kabel inni der..Men der er kansje ikke mer kabel....

Jeg har lært at det beste er å "fylle" ledningen med tinn før man igjen lodder den fast der man vil ha den. Så slipper man gjøre alt på en gang. Men regner med man kansje må bruke en blowtourch på dette for å få varmet opp selve pluggen slik at den tar til seg tinnet skikkelig. Hvis ikke regner jeg med det hele vil løsne igjen?

Biltema har kympestrømper tror jeg.... Har Nordost kabler her terminert med slike bananplugger, men tror de er klemt sammen også? Forøvrig skulle han på Soundgarden ha 30kr pr strømpebit også... med Nordost logo selvsagt... :-)
    Det beste er å lodde tinn på kabelen først ja.

Prøvde meg frem med forskjellige metoder, bla. å tre pluggen på loddebolten og varme hele greia. Men den fikk litt feilfarging da så droppet det.

Tinnet sitter mer enn godt nok ved å lodde inn i pluggen fra kabelsiden.

Vet det var en anne her på forumet som hadde link til et nettsted med stømper med retning og Hi/low etc. på.. husker ikke helt hvor det var. Jeg kjøpte meg en sølv-tusj og mekka piler selv

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Nordost kabler her terminert med slike bananplugger, men tror de er klemt sammen også?
    Det tviler jeg på, men kabelen er brettet rett før pluggen, og den faste krympestrømpen innerst bedrar litt

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det var en anne her på forumet som hadde link til et nettsted med stømper med retning og Hi/low etc. på.. husker ikke helt hvor det var. Jeg kjøpte meg en sølv-tusj og mekka piler selv
    Herlig

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jepp, dette er bra saker. De første 24 er montert i høyttalerenden av kablene mine, og 24 nye er på vei som skal i receiverene.

Blir vel rundt kr. 176 for 48 stk.

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Kjøpte disse istad, blir spennende å se. 88 kroner er jo veldig billig for 24 stk.
    De kommer vel i en pakke på postkontoret da, ikke i postkassa?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine kom i foret konvolutt rett i kassa

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Mine kom i foret konvolutt rett i kassa
    Flott, det er jo kjedelig å måtte hente dem. Tok det lang tid fra du bestilte?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9 dager.