Projektor Kalibrering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor Kalibrering

Har forstått det slik at viss en kjøpe projektor med kalibrering fra Avshop, så er det Grom som utfører dette før levering.

Men er det noen forskjell på projektorer som er kalibrert i butikk iforhold til projektorer som er kalibrert hjemme her i min kino? Skulle jo tro det ville bli noe bedre viss den var kalibrert til det rommet den skulle stå i? Eller? Jeg har ingen peiling på dette, så må bare spør.

Hvor mye lengre leveringstid må jeg regne ved kjøp av full proff kalibrert projektor fra Avforum iforhold til en ikke klaibrert?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye bedre/dårligere det blir, er veldig avhengig av hvor god du er til å beskrive rommet ditt. Jeg kan simulere det meste av "miljøer" under kalibrering. Det er da gamma, og generelt lysutbytte som er de kritiske parametre.
    Har du høy-gain, eller et annet "uvanlig" lerret (disse påvirker som regel fargetemperaturen noe), kan det nok også være lurt å sjekke om butikken har akkurat den type duk tilgjengelig. Har du typisk "main-stream" lerret, er det ikke noe problem.

Ellers har du jo Ak som kalibrerer i Stavanger da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Gorm, tar du på deg oppdrag sånn ellers rundt om eller? har tenkt litt på og få prosjektoren min kalibrert når mitt nye rom er ferdig men har en billig prosjektor så lurer på om det er noe vits i og bruke penger på kalibrering? Benq W1000+ , eventuelt mye tar du for og kalibrere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •