Rør Klubben - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 124

Tråd: Rør Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ta noen bedre i kveld når det er litt mørkere,og jeg er ferdig med og sette ting på plass..

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen øl og timer i kveld og rørene er god og varme, skal jeg få tatt litt mer bilder:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut, skal kikke innom her ikveld da, hentet meg 1 flaske caola singel malt idag og skal nippe til den sent ikveld med rør og musikk

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i annet brun, amstel på plakaten i kveld - musikken kommer i gang straks etter kampen:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rød vin og rør er tingen!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zzz-zoveromsanlegget.

ZEN>MiniBox-D>HiFiMAN EF2A>Audio-Technica ATH-A900. MiniBox-D behøves strengt tatt ikke men når den er i linja gir det mer gain på input`en på sluttforsterkeren. Med større fylde i musikken som resultat.

-dscf3645-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved PCen står det en Little Dot MKIII. PC>Trends UD-10.1 eksternt lydkort>LITE DAC-AM>LD MKIII>(som regel) Denon AH-D2000.

Mitt cølle Fujifilm kompaktkamera gjør at jeg må tilpasse lukker-blender innstillinger til et "dagslysbilde". Men her går..

General Electric JAN-5654 i inngang gir det rette trøkket.

-dscf3652-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ved PCen står det en Little Dot MKIII. PC>Trends UD-10.1 eksternt lydkort>LITE DAC-AM>LD MKIII>(som regel) Denon AH-D2000.

Mitt cølle Fujifilm kompaktkamera gjør at jeg må tilpasse lukker-blender innstillinger til et "dagslysbilde". Men her går..

General Electric JAN-5654 i inngang gir det rette trøkket.

-dscf3652-jpg

smekkert bilde, skulle ønske jeg fikk til slikt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg som er en rør Geek så var det kjempeartig å få tak i 10 stk 12ax7a, og 10 12au7a ct fra rca , som er laget bare en uke etter jeg selv ble født i 1969, rørene er nos, har ligget i en orginal rca syrofoam container og ventet på meg

[IMG]Please wait Image not available[/IMG]

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    smekkert bilde, skulle ønske jeg fikk til slikt
    Takk, takk! Brukte stativ, full blenderåpning og 1/4 sek. lukker. Med lampelys på full wattstyrke makter til og med FinePix F30 fra FujiFilm å gjengi motivet.

Last forøvrig bildet til skrivebordet, høyreklikk og gå på egenskaper>detaljer.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekre bilder Zeezar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    For meg som er en rør Geek så var det kjempeartig å få tak i 10 stk 12ax7a, og 10 12au7a ct fra rca , som er laget bare en uke etter jeg selv ble født i 1969, rørene er nos, har ligget i en orginal rca syrofoam container og ventet på meg

[IMG]Please wait Image not available[/IMG]
    Kan jeg tenke meg jokris Grattis.

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går nå mot spennende uker her i hus. fikk nettopp enda er forsending med rør fra Jokris, bla. Mullard ECC83, og GE JAN 12at7a, blir gøy. underveis er også en større forsending fra Motron, bla:

4stk Svetlana Winged C KT88
    4stk Svetlana Winged C 6550

Dette for å teste litt forskjeller etc - + jeg har da effektrør ei god stund fremover, spes siden mine originale McIntosh KT88 trolig har rundt 150-250 timer på seg.. Svetlana har også rykte på seg for å være svært gode rør.

Også kommer det Mullard m8162 -4stk, samt 3stk Golden Dragon Trustworthy(ikke NOS) men noen skryter fælt av disse nyproduksjonene her, og jeg har valgt å satse litt å teste ut dette.. ikke sinnsykt dyrt, og siden jeg har begynt å få en del rør, kunne disse vært gøy å få testet litt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Går nå mot spennende uker her i hus. fikk nettopp enda er forsending med rør fra Jokris, bla. Mullard ECC83, og GE JAN 12at7a, blir gøy. underveis er også en større forsending fra Motron, bla:

4stk Svetlana Winged C KT88
    4stk Svetlana Winged C 6550

Dette for å teste litt forskjeller etc - + jeg har da effektrør ei god stund fremover, spes siden mine originale McIntosh KT88 trolig har rundt 150-250 timer på seg.. Svetlana har også rykte på seg for å være svært gode rør.

Også kommer det Mullard m8162 -4stk, samt 3stk Golden Dragon Trustworthy(ikke NOS) men noen skryter fælt av disse nyproduksjonene her, og jeg har valgt å satse litt å teste ut dette.. ikke sinnsykt dyrt, og siden jeg har begynt å få en del rør, kunne disse vært gøy å få testet litt!
    De winged c kunne jeg tenke meg og teste også.
    Gi tilbake melding er du snill

O

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    De winged c kunne jeg tenke meg og teste også.
    Gi tilbake melding er du snill

O
    Will do!

Trolig er mc rørene sovtek, og Svetlana er trolig hakket bedre. Erdog veldig spent på forskjeller på kt88 og 6550. Håper at også 6550 svarer til forventninger. Skryt til motron for hjelp og info underveis også!

Dårlige bilder kommer når jeg mottar rørene! Kommer nok først til å teste kt88 med de rørene jeg har mest kjennskap til for å finne forskjeller fra mc kt88. Deretter blir 6550 testet opp mot dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har kommet godt igang nå C-V husk at de eldre rørene ofte trenger en 20-50 timer på seg for å våkne helt til liv også , gjelder sikkert de nyere også, svetlana rørene jeg har kjøpt av brynjar er svært gode,men jeg har ikke testet annet her heller iom at de er orginale i mc2102

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 76636

Vedlegg 76637

Svetlana Winged C KT88 har nå stått å varmet seg i 275, her snurrer musikk,film og TV som testmateriale, i tilegg til FLAC over Squeezebox :-)

6550 er neste ut i ampen, måtte bare teste forskjellene på McIntosh KT88 og Svetlana KT88 først, for så å sammenligne forskjell fra KT88 --> 6550 rør :-) sålangt veldig positivt inntrykk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Vedlegg 76636

Vedlegg 76637

Svetlana Winged C KT88 har nå stått å varmet seg i 275, her snurrer musikk,film og TV som testmateriale, i tilegg til FLAC over Squeezebox :-)

6550 er neste ut i ampen, måtte bare teste forskjellene på McIntosh KT88 og Svetlana KT88 først, for så å sammenligne forskjell fra KT88 --> 6550 rør :-) sålangt veldig positivt inntrykk!

Hei, vil bare si at forstår ikke hva er målet dit men, uansett, ikke tro mye på resultater, tror ikke du skal høre noe forskjell på den måten du gjør. For det første rørene trenger tid for å få klangen du vil sammeligne, så bruker du forkellige kilder for å høre hva? t.o.m. Tv material? så skal du bytte til ( 6550) andre type rør? skulle anbefale å nytte musikk og de -fra før- gode komponenter du har.- for en tendense folk har å gjøre vanskelig de enkleste ting i livet-
    Skulle du sammenligne en Mercedes mot en BWM men i testene skulle du bytte diesel utgave, så bensin, så automatisk gir, så forskjellige dekker? nei da, det går ikke, ikke engang en professional skulle virke troverdig men, ja ,som unnskylding for å ha det gøy? ja. Mvh Guillermo

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pocoloco
    Hei, vil bare si at forstår ikke hva er målet dit men, uansett, ikke tro mye på resultater, tror ikke du skal høre noe forskjell på den måten du gjør. For det første rørene trenger tid for å få klangen du vil sammeligne, så bruker du forkellige kilder for å høre hva? t.o.m. Tv material? så skal du bytte til ( 6550) andre type rør? skulle anbefale å nytte musikk og de -fra før- gode komponenter du har.- for en tendense folk har å gjøre vanskelig de enkleste ting i livet-
    Skulle du sammenligne en Mercedes mot en BWM men i testene skulle du bytte diesel utgave, så bensin, så automatisk gir, så forskjellige dekker? nei da, det går ikke, ikke engang en professional skulle virke troverdig men, ja ,som unnskylding for å ha det gøy? ja. Mvh Guillermo

tror nok du har misforstått veldig.

Jeg bytter ikke rør etter 35min for å si det slik. Jeg benytter ikke NRK1 til testmateriale, jeg bruker musikk - enten CD eller FLAC. i tillegg bruker jeg anlegget til film og TV - det trenger ikke å bety at man utelukkende baserer testing til TV materiale vel? håper da ikke det..

Blir vel som å si at skal du teste en BMW eller Mercedes må man ha de i 1 år, fordi de skal innkjøres, testes i forskjellige høyder, i forskjellig temperatur, forskjellig innkjørt, holdbarhet etc. Det lar seg ikke gjøre! kverulere kan man gjøre på alt..

Dette er selvsagt ikke noe testing som skal publiseres, mest for min egen del for å sjekke litt "enkelt" etter små forskjelliger i f.eks KT88 og 6550 rør.. trenger da ikke å spille 1 år pr rørtype for å finne ut dette, i grove trekk.

Vet ikke hvor lenge du regner at f.eks KT88 skal stå i for å være "ferdig innspilt" men etter de første 10-15 timene på MC røra, merket jeg svært lite forskjell, det var litt, men ikke så mye at jeg ikke klart en moderat konklusjon etter første 2-5 dagene.. man har da et lite bilde om hvordan de oppførte seg..

å bruke forskjellige kilder i mindre grad blir i såmåte som å teste BMW'en både på snøføre OG sommerføre. DVS ikke teste bilen på sommervarm asfalt, får så å konkludere at denne funker som et skudd på snø og vinterføre også.. det blir like dumt som utenkelig.. MEN man får likevel et bilde av hvordan bilen er å kjøre, kvalitetsfølelse, komfort etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pocoloco

denne skjønner ikke jeg helt ? tuberolling er jo en del av moroa som følger med, selv synes jeg det er fantastisk artig å treffe med en egenkomponert rørkombo, etter som man tester mer og mer rør er det stadig lettere å sette sammen komboer som tweaker lyden dit man vil
    når man tester rørene hører man jo på musikk man kjenner svært godt, ihvertfall gjør jeg det

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •