Rom med gulv og vegger av betong - innvirkning på lyden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rom med gulv og vegger av betong - innvirkning på lyden?

Heisann

Har en kjellerstue på 28 kvadratmeter som snart skal få seg skikkelig partyanlegg, kun for bruk på fester osv da jeg har fått en skikkelig god deal på et gammelt Cerwin Vega PA anlegg. Greia er at gulvet er av betong med et tynt teppe over, og alle 4 veggene er av betong/murstein. Tre av veggene er dekket av panel. Vil gulv og vegger av betong ha innvirkning på lyden? Skal sies at taket kun er av tre.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil du få en god del gjenklang, og musikken kan bli noe "rotete" og i verste fall slitsom i lengden.
    Men siden det skal brukes i party-sammenheng, så stilles det ikke så stor krav kan jeg tenke meg :-D

Jeg ville vurdert å dempet taket (hvis du har god takhøyde), da tar du mye av den verste gjenklangen i tillegg til at det er vanskeligere for festdeltagerne å rive noe ned, enn om noe var montert på veggene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar! Ja jeg tenkte meg det kunne bli litt annen klang, skal prøve å finne ut litt ang demping av taket. Men et annet spørsmål. Fikk høre av en kompis at hornsubber vil fungere dårlig i et lite rom som dette (28kvm). Stemmer dette? Isåfall i hvilken forstand vil det fungere dårlig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •