Kalibrering av lyd og bilde i Haugesund

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Daggerm sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av lyd og bilde i Haugesund

God kveld,

Jeg lurte bare på om det er noen her som driver med kalibrering av TV og anlegg i Haugesund-området? Evt. finnes det butikker som tilbyr dette?

TV:
    Sharp Aquos 52" LCD

Anlegg:
    Harman Kardon AVR360 receiver (NY juli 2011)
    Dynavoice Magic F-6 EX fronthøyttalere
    Dynavoice Magic S-4 EX bakhøyttalere
    Dynavoice Magic C-4 EX senterhøyttaler
    Velodyne CHT-12Q subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig enten Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter kan hjelpe deg der. De driver både med montering å innstalering av både proft utstyr og HiFi.

De holder til i skudesnes.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar. Jeg skal sjekke ut de.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var jo ikke seriøst i det hele tatt. Vi avtalte en dag, men da dagen kom hørte jeg ingenting fra de.

Noen andre forslag?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Åpningstider; når gatebukk med "Åpent" er å se (varierende dager og tidspunkt) eller etter avtale."

Virker ikkje så veldig seriøs nei.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var ikke så bra, men Audiofoni er seriøse nok, de. Har ikke hatt noen problemer tidligere ifm kjøp og kommunikasjon.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet både forsterker og CD spiller hos Audiofoni, riktignok når de hadde butikk i Haugesund. Med faste åpningstider

Jeg hadde ikke vært redd for å handle hos dem, har et godt og realt inntrykk av de, men vet også at de kan være litt rotete. Tror ikke de har folk til å rekke tilstrekkelig over kundene og det kan bety noe mas fra kundens side for å få til avtaler og ikke alltid like god service.

For å gi et lite eksempel kan jeg fortelle om når jeg var inne og hørte på et oppsett hos dem. Var noen høyttalere, husker ikke modellen i farten men tror det var Xavian, og en pre og effekt kombo fra Xindak. Alt dette hadde en nypris på rundt 100k og var koblet opp midt i butikken og var "hovedanlegget" i butikken for å si det sånn. Jeg satt meg ned og skrudde opp volumet, til min overraskelse var lyden forferdelig. Kikket bak på forsterkeren og så at de hadde koblet ene høyttaleren i motfase.... Når jeg fortalte dem dette trodde han først ikke på meg da mange hadde vært og lyttet og skrytt av lyden tidligere på dagen. Han kikket bak selv og sa bare, vel, det var ikke jeg som koblet opp dette....

Fikk ikke så veldig lyst å kjøpe da

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om det er blandede erfaringer med Audiofoni her. Vet ikke helt hva jeg skal tro selv.

Etter at jeg skrev forrige innlegg så sendte jeg enda en mail til de, og da fikk jeg svar. Ifølge dem så hadde mailene mine plutselig havnet i spam-mappa dems, og dermed hadde de ikke sett mailen min før de gikk gjennom spammen...

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Har handlet både forsterker og CD spiller hos Audiofoni, riktignok når de hadde butikk i Haugesund. Med faste åpningstider

Jeg hadde ikke vært redd for å handle hos dem, har et godt og realt inntrykk av de, men vet også at de kan være litt rotete. Tror ikke de har folk til å rekke tilstrekkelig over kundene og det kan bety noe mas fra kundens side for å få til avtaler og ikke alltid like god service.

For å gi et lite eksempel kan jeg fortelle om når jeg var inne og hørte på et oppsett hos dem. Var noen høyttalere, husker ikke modellen i farten men tror det var Xavian, og en pre og effekt kombo fra Xindak. Alt dette hadde en nypris på rundt 100k og var koblet opp midt i butikken og var "hovedanlegget" i butikken for å si det sånn. Jeg satt meg ned og skrudde opp volumet, til min overraskelse var lyden forferdelig. Kikket bak på forsterkeren og så at de hadde koblet ene høyttaleren i motfase.... Når jeg fortalte dem dette trodde han først ikke på meg da mange hadde vært og lyttet og skrytt av lyden tidligere på dagen. Han kikket bak selv og sa bare, vel, det var ikke jeg som koblet opp dette....

Fikk ikke så veldig lyst å kjøpe da
    Skremmende historie. +/-feil er det enkleste å høre. Sist jeg gjorde den feilen hørte jeg umiddelbart at det var det som var feil. Skulle nesten tro at det hadde vært noen og tullet bak der for moro skyld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •