Første gangs bruk av REW og RadioShack dB måler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Første gangs bruk av REW og RadioShack dB måler

Har et problem med at når jeg kjører en kalibrering vha REW får jeg en brumming i HT sammen med testlyden.

Har fulgt denne oppskriften til punkt og prikke:
    http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html

Er det mulig at mitt lydkort (intergret i hovedkortet) er såpass dårlig at det slipper igjennom så mye støy? Eller er det andre ting jeg kan ha oversett? Jeg har prøvd å koble til flere forskjellige RCA innganger på receiver uten bedre hell. Har også sørget for å bruke "LEFT"/"RIGHT" hele veien (prøvd også begge muligheter her)

EDIT: Problemet løste seg når jeg brukte en kabel på 1,5 meter vs en på 10 meter.

Bruker også anledningen til å legge ut grafen REW kom opp med. Jeg er noe usikker hva dette sier egentlig. Ser at grafen faller etter 7,5 kHz. Skyldes dette noe feil jeg gjør, eller er det RadioShack sin måler som ikke duger?

[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vet ikke om du har fått svar på dette for lenge siden, men jeg har hørt at db måleren kan være unøyaktig rundt 10khz så dette kan nok stemme det ja

du hadde en voldsom peak på 40hz da :P kan sikkert fikses med omplaseringer, akustiske tiltaker etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •