Akustiske tiltak? (Auralex Subdude, Rockwool akustikkplater osv)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akustiske tiltak? (Auralex Subdude, Rockwool akustikkplater osv)

Heisann!

Jeg har nå kommet til et punkt hvor jeg må prioritere akustikken i kinoen fremover. Derfor ligger det høyt på lista noen Rockwool akustikkplater som jeg skal feste i refleksjonspunkter for å optimere responsen i rommet, men føler også jeg trenger noe på bassen. Sliter med at SVS-en kjører så hardt at det høres i husene ved siden av meg, noe som sannsynligvis har med forplantning av lave frekvenser i bakken osv. Leste meg frem til at slike Auraliex matter er tingen til dette, og f.eks en Auralex Subdude: AVshop.no / Auralex GREAT GRAMMA/Subdude Attenuator

Vil dette være noe for meg? Ikke er den så utrolig dyr heller, så om denne samtidig gjør bassen optimert, og hindrer unødige vibrasjoner i bakken til husene ved siden av, er jo dette perfekt. Den må passe til en SVS PB13-Ultra.

Om noen veit om noen akustikksider jeg kan lese litt på, eller tråder som omhandler dette hadde jeg også satt pris på det! Håper på svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sveis!
    Ethan Winer er en fyr som har masse kunnskap, og som heldigvis også har laget en utrolig innholdrik webside med all den infoen du trenger for å forstå prinsippene bak akustisk behandling.

Han har også filmet en fin liten video der en frekk stripper (!) forklarer det mest grunnleggende. Hvem har sagt at man ikke kan kombinere business med pleasure?
    Link til filmen

Akustikk Info
    Det er MYE å hente på å forbedre akustikken, du vil nok få en aha opplevelse

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Hei sveis!
    Ethan Winer er en fyr som har masse kunnskap, og som heldigvis også har laget en utrolig innholdrik webside med all den infoen du trenger for å forstå prinsippene bak akustisk behandling.

Han har også filmet en fin liten video der en frekk stripper (!) forklarer det mest grunnleggende. Hvem har sagt at man ikke kan kombinere business med pleasure?
    Link til filmen

Akustikk Info
    Det er MYE å hente på å forbedre akustikken, du vil nok få en aha opplevelse
    dette var artige linker

+1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •