Sound field program og Parametric EQ på Yamaha(RX-V767)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sound field program og Parametric EQ på Yamaha(RX-V767)

Har lest i bruksanvisningen og lest mye rundt i forum nå, men ikke funnet direkte svar på det jeg lurer på. Håper noen her kan hjelpe meg

Hva gjør egentlig Parametric EQ?
    Jeg har lest i bruksanvisningen og funnet beskrivelsen som står der. Men hva gjør den endringene i forhold til? Er dette innstillinger som er "standard", eller ble de endret når jeg gjorde auto-innstillingene med mikrofonen? Med andre ord; tar denne hensyn til "akustikken" i rommet? Hvis ikke så lønner det seg vel å ha den på "Through" for å få null tukling med lyden? Men hvis EQ er blitt stilt inn når jeg gjorde "auto-setup", så kan det kanskje lønne seg å velge en av innstillingene...

Hvordan endrer de ulike "Sound field programs" lyden?
    Hvis jeg tolker bruksanvisningen riktig, skal man bruke "movie" og "standard" for mest mulig "original lyd". Hvis dette er sant, hvorfor er "preset" stilt inn på "drama"? Merkelig. Og i bruksanvisningen står det om "standard" at: "This program creates a sound field emphasizing the surround feeling...". Dette høres ut som tukling med lyden for meg! Blir forvirret!

Dette betyr kanskje at det er "straight decode mode" jeg bør bruke? Hvis ikke "sound field" programmene blir finjustert når jeg kjører "auto-setup"? Da kunne det jo kanskje være smart å bruke programmene like vel...?

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som vet? Hver gang noen ønsker råd om hvilken receiver man skal kjøpe seg, så skriker "ALLE" her inne nå om dagen Yamaha RV-V767! Hvorfor gjør dere det hvis dere ikke vet noe om receiveren?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PEQ'en tar hensyn til akustikken ja, det er en del av romkorreksjonen.

Hva du velger av PEQ instillinger etter du har kjørt YAPO, er jo et personlig valg, jeg liker best det valget som er "Natural"

DSP programmer er jo kun programmer som tukler med lyden, for å fake Surround utav et stereosignal f.eks, eller for å lage 7.1 av et 5.1 lydspor.
    Jeg for min del bruker aldri DSP, min reciever står alltid i "STRAIGHT" modus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •