Hifitweaks, og effekten av disse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 51 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1020
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifitweaks, og effekten av disse

MESSINGSKRUER I ELEMENTA????

Hugser dere eg nemte noe i en annen tråd om dette med å skifte ut skruene til elementa med messingskruer?
    Eg lo av broderen og sa han innbilte seg ting vis han syns det var så mye bedre.
    Nå har eg vert hos broderen å fått hørt litt.
    Joda det er forskjell fra før,men LES resten eg skriv før dere prøver å disse meg :-)
    Men må sies eg hørte ikke imellom der han strammet orginalelementa, og nå da han har skiftet til messing.
    Så må bare stole på det han sa, men dette må jo testes selv en gang eg har for lite å gjøre på.

Men på hans høyttalere nå: Lyden kommer mer utav høyttalerne og bedre dynamikk, fastere bass f.eks.
    Husverten hans hadde spørt om han hadde fått nye høyttalere..nå etter han skiftet skruer, bare ved å høre lyden gjennom etg.
    Innbilling? Kvifor i huleste sku husverten hans som bor over han spørre om det? Innbiller han seg dette og uten å vite at han andre hadde skiftet dei?

Så det kan vere noe i dette med dynamikk osv..?

Bare synd mine høyttalere er garanti på, ellers sku eg prøvd.

:-D

Men noe som vet? Og spar meg for jalla og dritslening.
    ============================================

Redigert dette:
    07.07.2012
    Kun useriøse folk innpå her eller???, så kan dette stå for eit eksp på at en ikke kan diskutere noe på en seriøs måte.
    Det var mye dissing av meg for at jeg spurde om dette temaet, men aldrig testa selv, da jeg ikke har noe tro på dette + at admr forandret overskriften som da stod ca Messingskruer i elementa.
    Dermed ble mitt tema helt ute.. og siden det ikke gjelder begge veier, ble jeg utvist.

Er mye komedie her, så finn frem snopet. :-)

Og at han godkjenner alt tull og useriøst tull.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre lyd med messingskruer, man skal høre mye før ørene detter av. Den eneste måten messingskruer skal kunne påvirke lyden er om du skrur dem tvers i gjennom membranet på høyttalerelementet.

Edit: Fjernet et unødvendig sleivspark

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det verste tullet jeg har hørt Messingskruer er mye sprøere enn stål og kommer lettere til selvsvinging, typisk rundt 17Khz.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skal starte mitt eget merke med eksotiske skruer. Gi dem gudenavn og tilby dem i forskjellige farger, så har jeg et produkt som selger seg selv. Dokumentasjon på effekten trengs jo ikke i denne bransjen!

Takk for tipset Lovemusikk!

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom skruene som sto i fra før har løsnet over tid, tror jeg absolutt på et opplevd løft med nye (messing)skruer... Men jeg tror også en ville hatt samme effekt av å stramme skruene som stod i fra før... Har selv opplevd hørbar forskjell av å stramme skruer på element som gradvis har løsnet over tid...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Lurer på om jeg skal starte mitt eget merke med eksotiske skruer. Gi dem gudenavn og tilby dem i forskjellige farger, så har jeg et produkt som selger seg selv. Dokumentasjon på effekten trengs jo ikke i denne bransjen!

Takk for tipset Lovemusikk!
    Kan jeg også bli med. Hadde vært greit med noe ekstra cash.

Jeg kan rappe skruer og du kan male de?

Geir Arne

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du forventer å få bedre lyd i høyttalerne dine ved å bytte til messing skruer så tror jeg den messingen kan benyttes til noe bedre et annet sted. Jeg kunne sikkert ha kommet med noen forslag men det er nyheter på tv og messingprisen er på vei opp så jeg skal holde kjeft.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Hvis han faktisk manglet en del fra før slik at elementene ikke tettet skikkelig så skjønner jeg at det ble bedre lyd.
    Men det er ikke noe annet som skulle tilsi at dette skulle ha en slik positiv innvirkning på lyden.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Dersom skruene som sto i fra før har løsnet over tid, tror jeg absolutt på et opplevd løft med nye (messing)skruer... Men jeg tror også en ville hatt samme effekt av å stramme skruene som stod i fra før... Har selv opplevd hørbar forskjell av å stramme skruer på element som gradvis har løsntr over tid...
    Tenkte ikke på den, men er enig der. Stramming av elementer ga hos meg det lovemusic beskriver.

Men om ikke det er dette som er tilfelle, men kun bytte til messing har i allefall kabeltestene til trådstarter falt noen trinn ned på troverdighetsstigen.

Geir Arne

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hugser dere eg nemte noe i en annen tråd om dette med å skifte ut skruene til elementa med messingskruer?
    Eg lo av broderen og sa han innbilte seg ting vis han syns det var så mye bedre.
    Nå har eg vert hos broderen å fått hørt litt. Joda det er forskjell.
    Lyden kommer mer utav høyttalerne og bedre dynamikk, fastere bass f.eks.
    Husverten hans hadde spørt om han hadde fått nye høytttalere..

Så det er nok noe i dette med resonanser osv..

Bare synd mine høyttalere er garanti på, ellers sku eg prøvd.

:-D
    alkoholen sitter fotsatt i etter helgen eller?
    sorry mac, men hvis dette var realitet..hadde ikkje høyttalerprodusentene brukt dette, for så å bumpe prisen opp noen hakk hvis det var hørbar forskjell?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Tenkte ikke på den, men er enig der. Stramming av elementer ga hos meg det lovemusic beskriver.

Men om ikke det er dette som er tilfelle, men kun bytte til messing har i allefall kabeltestene til trådstarter falt noen trinn ned på troverdighetsstigen.

Geir Arne
    Hvis ting er løse så må du vel bare skru det fast igjen. Eller?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Hvis ting er løse så må du vel bare skru det fast igjen. Eller?
    Prøv selv så hører du fort hva jeg mener. Selv om de ikke er "løse". Noe jeg gjorde i min ungdom. Skal ikke påstå det ble bedre, men annerledes ble det.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prat
    Dersom skruene som sto i fra før har løsnet over tid, tror jeg absolutt på et opplevd løft med nye (messing)skruer... Men jeg tror også en ville hatt samme effekt av å stramme skruene som stod i fra før... Har selv opplevd hørbar forskjell av å stramme skruer på element som gradvis har løsnet over tid...
    Jepp, eg kom med den teorien til han eg og.

Men ellers er det og noen videoer på youtube som beskriver dette.. men er jo lett å teste, skru til elementa først og hør... så bytter en til messing og hører da om det er forskjell... koster intet..bare skruene..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    alkoholen sitter fotsatt i etter helgen eller?
    sorry mac, men hvis dette var realitet..hadde ikkje høyttalerprodusentene brukt dette, for så å bumpe prisen opp noen hakk hvis det var hørbar forskjell?
    Nja... Her har det vel og noe med å spare penger..
    F.eks kan du og si at med stivere og tykkere kasser er det bedre, men hvorfor bruker ikke alle skikkelige kasser?
    Jo prisen!
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel passe seg med kommentaren "Godt vi mennesker ikke er skrudd sammen likt" ? Alternativt med samme skruer...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, eg kom med den teorien til han eg og.

Men ellers er det og noen videoer på youtube som beskriver dette.. men er jo lett å teste, skru til elementa først og hør... så bytter en til messing og hører da om det er forskjell... koster intet..bare skruene..
    Ja, men man har jo den vanlige seende testingen der man lett kan tilegge nye egenskaper som kanskje ikke finnes. Litt morsomt egentlig at man får frem de samme forbedrings egenskaper som man jo får på kabler også. Kan di gi en forklaring på hva du tenker er kan være grunnen til hvorfor det er slik?

Ellers så burde det vel være obligatorisk skru til slike skruer med samme tiltrekknings moment, hvordan gjorde din bror dette?

Du synes fra tidligere tråder at Wikipedia ikke var noe godt sted å finne riktig informasjon og kunnskap, nå bruker du youtube som refferanse. det er kanskje bare jeg som stusser litt på dette ....:-?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks kan du og si at med stivere og tykkere kasser er det bedre, men hvorfor bruker ikke alle skikkelige kasser?
    Jo prisen!
    prisforskjellen på skruer er jo lik 0. ihvertfall sammenlignet med byggemateriell for kasser. ta f.eks b&w...de kjøper ikkje inn skruer i 50pk. de kjøper nok inn 1million skruer, og prisen pr stk blir veldig lav. og hvis det var noe lydmessig å hente, så hadde de nok brukt det som var best.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo prisen!
    Høres jo litt søkt ut, men skal ikke fullstendig kassere den teorien siden sterkere metaller ofte har mindre resonans enn feks. messing...
    Er vel derfor man gjerne bruker stål og aluminium i kassen til selve elementet?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste grunnen til at noen i det hele tatt vurderer denne typen placebotweak, er at det er noe alle får til. For å gjøre fysiske inngrep på utstyret som faktisk betyr noe må man jo ha litt teknisk kompetanse.

For å finne videoer på Youtube er det bare å søke på brass screw tweak. Syns kanskje det er litt mye bæ, og ganske lite ull i disse videoene. Forøvrig har samme fyren en fin samling merkelige tweaks. Han er også relatert til Virtual Dynamics som tidligere solgte dyre hifikabler. Min konspirasjonsteori stopper her, men jeg syns det er litt interessant.

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytte skruer for å få bedre lyd? Jaja... Godt noen har humoren i behold

Minner meg litt om nissen på HeadFi (tror jeg det var) som testet et sett Beyerdynamic hodetelefoner, å mente sorte velour puter ga en annen lydsignatur enn de grå. LOL

Side 1 av 51 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •