Hifitweaks, og effekten av disse - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1020
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta en titt på denne siden, her finnes også en del svindel ...

Duet-Audio - Acoustic Revive

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at det var en eller annen butikk som solgte en spesiell tusj som en skulle fargelegge kanten på CD'er med.
    På den måten så kunne ikke laserstråles "stikke av" ergo bedre lyd...

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ta en titt på denne siden, her finnes også en del svindel ...

Duet-Audio - Acoustic Revive
    Var en del lugubert her ja :lol:

Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg mener å huske at det var en eller annen butikk som solgte en spesiell tusj som en skulle fargelegge kanten på CD'er med.
    Kom på en ting siden du nevner tusj her nå.
    Hørte for en stund siden at et lite tusjmerke ytterst på CD'er og DVDplater fjerner kopibeskyttelsen på dem.

Jeg vet ikke om det er sant. Noen som har prøvd det?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Ja det er seriøst ja.
    Det var en av de første svada-tweakene jeg hørte om.
    Har du ikke hørt den?

En oppblåst (men ikke hard) sykkelslange under CDspilleren vil fungere som en "støtdemper" fra omgivelsene ved å eliminere vibrasjoner som forplanter fra høyttalerne via gulvet og opp gjennom racket til CDspilleren.
    Dermed vil CDspilleren få spille "uforstyrret", noe som skulle gi bedre lesing av platen samt bedre lyd.
    Bedre ro i lydbildet, strammere bass....you name it!
    Og dette var jo selvfølgelig en svært hørbar tweak! De som testet dette påsto at det måtte være den mest lønnsomme tweaken med tanke på pris/ytelse.
    Billigste måten på oppgradere lyden i anlegget.

Jeg tipper at forskjellene man opplever ved denne tweaken er omtrent like stor som når man bytter ut alle skruene til høyttalerelementene med messingskruer.
    De med bra nok anlegg og dobbelt så god hørsel som normale folk kan jo teste det. Det hadde vært interessant!
    Legg handa di på stereobenken og kjenn vibrasjonene.. med litt volum seff..

Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Du glemte dypfrysing av cd-plater. Slurv.

I skjermede høyttalere burde vel ikke den magnetiske påvirkningen til jernholdige skruer ha noe å si, der når jo ikke magnetfeltet utenfor koppen.
    sikkert ikke som du sier..
    :wink:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en vandlig sort sprittusj.. motvirke lysreflekser har eg hørt..laseren stikker ikke av..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ved et innpulskjøp ,Nordost sin Eco 3 spray. Denne skal lokke frem bedre lyd når en sprayer på kabelendene. 398.- var prisen, og den har etter mine ører ingen virkning. Jif glass spray til 34.90.- Lukter det samme og har etter min mening samme effekt. Løp å kjøp......................

Hifitweaks, og effekten av disse-eco3-jpg

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Jeg kjøpte ved et innpulskjøp ,Nordost sin Eco 3 spray. Denne skal lokke frem bedre lyd når en sprayer på kabelendene. 398.- var prisen, og den har etter mine ører ingen virkning. Jif glass spray til 34.90.- Lukter det samme og har etter min mening samme effekt. Løp å kjøp......................

Hifitweaks, og effekten av disse-eco3-jpg
    Nordost er jo helt på viddene.. men nå har du jo i alle fall noe å vaske badspeilet med

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Legg handa di på stereobenken og kjenn vibrasjonene.. med litt volum seff..
    No need... Jeg skjønner jo at det er vibrasjoner å spore der.
    Men at den skal spille så mye bedre med mindre vibrasjoner forstår jeg ikke.
    CDspilleren vil vel neppe spille noe annerledes med mindre vibrasjonene er så sterke at plata "hopper rundt" inni der.
    Vibrasjoner har i allefall ingen betydning for funksjonaliteten til elektronikken.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost er jo helt på viddene.. men nå har du jo i alle fall noe å vaske badspeilet med
    He he, ja men når den går tom, sverger jeg til Jif:

Nordost Eco 3 : 398 for 200ml
    Jif : 34.90 for 400ml

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ørtende gang..

Eg trur eg hørte sist før han skrudde til orginalskruene og ikke fått hørt før nå etter messingskruene kom i.
    Det var vel ikke akkurat et svar på det eg spurte om ??

For ørtende gang ??? eg siterer faktisk det første innlegg i denne tråden.....

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDspilleren vil vel neppe spille noe annerledes med mindre vibrasjonene er så sterke at plata "hopper rundt" inni der.
    Vibrasjoner har i allefall ingen betydning for funksjonaliteten til elektronikken.
    Jeg hadde ei smellfeit blubbe på besøk på en fest en gang, og hun skulle så absolutt hoppe i takt med musikken, det var ikke enkelt siden cd-spilleren til stadighet gjorde sine egne hopp....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det nok, altfor mye, virker elektronikken ikke lenger ivertfall. Hehe..
    Men kor mykje det har å sei..tja..si det.. en cd spiller trives no best uten vibrasjoner og minst støy på strømnettet, det er no hørbart,ivertfall for meg. Tenker då med uten noe og med demping under,bedre strømkabel,nettfilter.

Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Det var vel ikke akkurat et svar på det eg spurte om ??

For ørtende gang ??? eg siterer faktisk det første innlegg i denne tråden.....
    Hæ? Du tuller vel no??
    Går ikkje an å ikkje oppfatt dette no..

===========================================
    Så sporer vi alle mann inn igjen på tråden.. messingskruer evnt annet som gir bedre lyd..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er f.eks en video om dette..

YouTube - The Oddiophile Eps. 5 More Brass Screws

Så slipper eg forklare noe eg har lite peiling på..og heller aldrig har testet.

ROFL....Makan til tullpreik...Han snakker om 20KHz resonanser i en mellomtone som kutter ved ett par KHz. Han tar absolutt ingen hensyn til om det er treskruer eller maskinskruer. Han babler om lys lyd ved for lite moment på skruene....Bare svada, fra ende til annen. MEN han selger en slik momentskrutrekker på hjemmesiden.....go figure.

Når det er sagt, så er det faktisk viktig at alle skruer er like tighte, og at de har passe moment. Hva som er passe varierer fra element til element. Dette er for ikke å deformere elementet (basket).

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Jeg hadde ei smellfeit blubbe på besøk på en fest en gang, og hun skulle så absolutt hoppe i takt med musikken, det var ikke enkelt siden cd-spilleren til stadighet gjorde sine egne hopp....
    Hehehe, da var det synd du ikke hadde en sykkelslange liggende å slenge et sted. :grin:

Blir det nok, virker elektronikken ikke lenger ivertfall.
    Men kor mykje det har å sei..tja..
    Jo jau, men da er vi inne på noe ganske annet, nemlig at spilleren virker helt normalt helt til den går i stykker p.g.a. vibrasjoner.
    Det forteller ikke mye om lydforskjellene man får ved å legge en slange under.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, da var det synd du ikke hadde en sykkelslange liggende å slenge et sted. :grin:

Jo jau, men da er vi inne på noe ganske annet, nemlig at spilleren virker helt normalt helt til den går i stykker p.g.a. vibrasjoner.
    Det forteller ikke mye om lydforskjellene man får ved å legge en slange under.
    Nei dette kun med å dempe underlaget veit ikkje eg om har så mye å sei på hørbar lyd, aldrig testet.. men legger jo merke til at produsentene ofte har mer demping på føttene når en kommer opp i pris.
    Men hjelper no på vibrasjoner for å hindre hopping.. opplevd at lydtrøkket har fått spilleren til å hoppe..så er jo viktig
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en morro trå og lese. Det første som slo meg at dette var jo kansje noe siden noen metaller og legeringer kan reagere, nevner bare sink anoder som eksempel. En bly plate slutter foreksempel og forurense etter kort tid i sjøvann siden det blir en hinne uten på blyet. Men så kom tanken på bil stereo, tror ikke stålet i bilen blir byttet. Men jeg skal ikke dømme siden jeg ikke har prøvd, men det er lett å synse8)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å holde meg on topic:

Selve ramma som opphenget og magneten er fast i er jo som regel laget av stål, hvorfor vil det da bli bedre med messingskruer når det uansett er mye nærliggende stål uansett?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror du hører forskjell, så hører du sikkert forskjell.
    Men det betyr ikke at det er forskjeller i lyden av den grunn.

Å gi messingskruer for innfesting av høyttalerelement nærmest magiske egenskaper i likhet med healing-steiner etc, blir for meg helt fjernt! De som hevder at materialet i seg selv har noen betydning for hørbare forskjeller, må ta seg en virkelighetssjekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det nok, altfor mye, virker elektronikken ikke lenger ivertfall. Hehe..
    Men kor mykje det har å sei..tja..si det.. en cd spiller trives no best uten vibrasjoner og minst støy på strømnettet, det er no hørbart,ivertfall for meg. Tenker då med uten noe og med demping under,bedre strømkabel,nettfilter.

Hæ? Du tuller vel no??
    Går ikkje an å ikkje oppfatt dette no..

===========================================
    Så sporer vi alle mann inn igjen på tråden.. messingskruer evnt annet som gir bedre lyd..
    Da prøver eg igjen.....

Siterer deg på b.l.a følgende : "Så må du lese dette og: Eg har ikke sakt at dette virker, bare det at eg er åpen for at det virker"

for så å spørre om hvordan følgende da skal tolkes : "Nå har eg vert hos broderen å fått hørt litt. Joda det er forskjell."

Er det rart at vi tolker det som at du mener at det virker ? ettersom du "bekrefter" at det er forskjell ?? ja eller nei ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å holde meg on topic:

Selve ramma som opphenget og magneten er fast i er jo som regel laget av stål, hvorfor vil det da bli bedre med messingskruer når det uansett er mye nærliggende stål uansett?

Veldig mye som lages i plastkompositt og aluminium

Side 4 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •