Hifitweaks, og effekten av disse - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 51 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1020
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Synes bilen min blir betydelig sprekere når jeg nettopp har fått en god skvett ny fersk, deilig diesel på tanken. Drar godt på ut av stasjonen, ah, digg! Pussig, siden den burde istedet bli marginalt tregere pga. vektøkningen. Dette er selvfølgelig en ren psykologisk effekt.
    YES! DEN TANKEN STREIFER MEG OFTE..og hver gang etterpå, tenker jeg på dette kabel greiene..hmmm.. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Hvis man har lyst på et mørkere lydbilde, kjøper man kabler med svart plast rundt. Har man lyst på et mer gjennomsiktig lydbilde kjøper man kabler med klar plast, ønsker man et lysere lydbilde kjøper man kabler med hvit plast rundt. Det er nyanser her så ønsker man å tweake med litt offwhite er det helt mulig. Er man i tillegg så heldig å ha nedgravd strømkabel inn til huset får man et svartere lydbilde over hele fjøla (siden kabelen ligger skjermet fra sola). Lett å trylle med kabler. Ta disse utsagnene som evige sannheter, og føl forskjellene.
    Kom du på det helt av deg selv??
    Dette er jo sånn som vi "kabelgutta" har vist lenge. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Hvis man har lyst på et mørkere lydbilde, kjøper man kabler med svart plast rundt. Har man lyst på et mer gjennomsiktig lydbilde kjøper man kabler med klar plast, ønsker man et lysere lydbilde kjøper man kabler med hvit plast rundt. Det er nyanser her så ønsker man å tweake med litt offwhite er det helt mulig. Er man i tillegg så heldig å ha nedgravd strømkabel inn til huset får man et svartere lydbilde over hele fjøla (siden kabelen ligger skjermet fra sola). Lett å trylle med kabler. Ta disse utsagnene som evige sannheter, og føl forskjellene.
    Og flate kabler gir selvfølgelig helt elendig dybdefølelse, lyden blir liksom todimensjonal.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og flate kabler gir selvfølgelig helt elendig dybdefølelse, lyden blir liksom todimensjonal.
    Er du helt sikker på det?
    ref: Hvorfor er flate kabler så gode?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Er du helt sikker på det?
    ref: Hvorfor er flate kabler så gode?
    Klart det, flat kabel=flat lyd. Kan likevel få ganske god bredde i lydbildet da 8)

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det, flat kabel=flat lyd. Kan likevel få ganske god bredde i lydbildet da 8)
    Er vi tilbake på riktig nivå (=flatt) for denne tråden nå?
    Et godt tips kan være å unngå å bruke strømkabler, det gir lavere strømregning. Og veldig mye lavere lyd. Faktisk ikke hørbar, det må da være en skikkelig bra tweak??8)

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Er vi tilbake på riktig nivå (=flatt) for denne tråden nå?
    Et godt tips kan være å unngå å bruke strømkabler, det gir lavere strømregning. Og veldig mye lavere lyd. Faktisk ikke hørbar, det må da være en skikkelig bra tweak??8)
    Nja, stiller meg skeptisk til dette

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er f.eks en ting som beviser forskjell på kabel.
    Ja, en måling!

http://avforum.no/forum/kabler/81464...ml#post1075680

Og er det hørbart?

http://avforum.no/forum/kabler/81464...ml#post1075925
    Høyttalere:

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror på at det er litt forskjell på kabler, men siden de er såpass små skjønner jeg ikke vitsen med å bruke flere 1000kr på det..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    Jeg tror på at det er litt forskjell på kabler, men siden de er såpass små skjønner jeg ikke vitsen med å bruke flere 1000kr på det..
    Sysselsetting er jo en god grunn. Må jo holde fabrikkene oppe.
    Nei, men eg er vel litt sunn skeptiker og eg har hørt store nok forskjeller til at en kan avfeie det som hjernelureri. Men ofte er forskjellene 0 eller så små at det har lite å sei.
    Vis valget stod mellom å bruke 10.000 på en kabel eller ikke, hadde nok jeg brukt det på noe annet. Kjører selv billige XLR og har 1 stk chord til kr 2000,- og ved å gå fra den til XLR var det ingen forskjell. Vis en ser bort fra den 6db økningen en får uansett ved å skifte til XLR.

Vet du? Det lureste alle gjør er å teste selv.
    Høyttalere:

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, Ta flere her inne som har f,eks et stereo oppsett til 200.000kr, er ingen av dem som kjører biltema kabler? Passer seg liksom ikke helt
    Min tråd

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kompis tok en blindtest med 3 kabler som kosta fra 20000 til 20 kr metern og ingen av oss hørte forskjell, men såklart noen andre kan høre forskjell og hvis de hører forskjell så synes jeg de kan få lov til å bruke så mye penger på kabler de vil.. Så synes egentlig kabeldebatter er fryktelig tåpelige, la folk bruke penger på hva de vil og tru hva de vil..

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og en kompis tok en blindtest med 3 kabler som kosta fra 20000 til 20 kr metern og ingen av oss hørte forskjell,
    *snip*
    Hvilke tre kabler var dette? Hva slags utstyr testet dere på? Hva slags referansemateriale brukte dere?

Det kunne jo vært et interessant funn, om testen var ordentlig gjennomført og resultatet godt dokumentert.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Hvilke tre kabler var dette? Hva slags utstyr testet dere på? Hva slags referansemateriale brukte dere?

Det kunne jo vært et interessant funn, om testen var ordentlig gjennomført og resultatet godt dokumentert.
    Det var Nordost frey, xindak fs2 og clas olsson kabler.. Vi testet det på audio physic scorpio mk1, hegel h200, electrocompaniet ecd1 og mac mini som avspiller.. vi brukte litt forskjellig musikk, alt fra tool til nils lofgren..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Nordost frey, xindak fs2 og clas olsson kabler.. Vi testet det på audio physic scorpio mk1, hegel h200, electrocompaniet ecd1 og mac mini som avspiller.. vi brukte litt forskjellig musikk, alt fra tool til nils lofgren..
    TOK DERE HØRSELTEST FØRST DA?
    Alle må høre alt ellers kan en ikke teste kabler da forskjellen ofte ligger i små nyanser,detaljer osv.
    Høyttalere:

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Vi hørte på de samme sangene mange ganger med zindak fs2 og skrev ned de små detaljene vi la merke til.. Når vi blindtesta la vi et par tepper over kablene, så vi ikke kunne se hvilke kabel som ble testet.. Ingen av oss klarte og identifisere zindak kabelen eller høre forskjell på de andre kablene..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.. Vi hørte på de samme sangene mange ganger med zindak fs2 og skrev ned de små detaljene vi la merke til.. Når vi blindtesta la vi et par tepper over kablene, så vi ikke kunne se hvilke kabel som ble testet.. Ingen av oss klarte og identifisere zindak kabelen eller høre forskjell på de andre kablene..
    Hehe var ment mest til disse typisk målegutta som bare er opptatt av at alt låter likt.
    Og jeg tenkte på hørseltest på et sykehus, en sånn seriøs en med bra utstyr.

Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der.

Jeg har vel funnet min max pris på 2000,- i rca kabelen ivertfall. Chord.

Ellers på xlr tror jeg det er lite/mindre forskjeller da en der har egen jord.
    Høyttalere:

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Vi begge fikk hvertfall 9 på hørsel på sesjonen, hvis det teller da :P Men må ikke undervurdere måling av utstyr.. Er en grunn til alle høyttaler produsenter måler utstyret sitt. Hvis du skulle kjøpt en forsterker eller høyttaler etter øres frekvensgang, så hadde du neppe betalt mer enn 200kr for det produktet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en hørselstest fra i fjor som slo bra ut. Er jeg godkjent da?

Det som er litt rart er at jeg trodde dårlig hørsel ville slå likt ut på begge kablene, slik at forskjellen blir den samme? Men det er kanskje bare dyr kabel som blir påvirket av nedsatt hørsel, og ikke de billige?

Side 29 av 51 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •