Hifitweaks, og effekten av disse - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 51 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1020
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Pass nå på, så ikke hjernebarken din går varm!
    Tweakforslag: :idea: For å avhjelpe varmgang er det vel bare å montere inn et par små vifter?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Tweakforslag: :idea: For å avhjelpe varmgang er det vel bare å montere inn et par små vifter?
    Mye bedre å kjøre en lang 10mm drill inn det ene øret til det kommer ut gjennom det andre.
    Da får man jo fordelen med full gjennomtrekk, også slipper man problemet med viftestøy o.s.v. :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Det er vel ikke ekte diamanter b&w bruker i sin nye serie, men såvidt jeg har forstått industrielle diamanter..
    Men allikevel, en veldig kostbar oppgradering fra alliminiums diskant, om jeg forstår b&w sin hjemmeside rett..
    På den annen side er det seriøse høyttalerprodusenter som hevder at fancy diskanter ikke tilfører annet enn høyere forvrengning, sammenlignet med tradisjonelle, billigere typer.

Så dette kan være enda et eksempel på at prestisjeprodukter kan inneholde dyre komponenter som ikke har andre fordeler enn at de er nettopp dyre...

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    På den annen side er det seriøse høyttalerprodusenter som hevder at fancy diskanter ikke tilfører annet enn høyere forvrengning, sammenlignet med tradisjonelle, billigere typer.

Så dette kan være enda et eksempel på at prestisjeprodukter kan inneholde dyre komponenter som ikke har andre fordeler enn at de er nettopp dyre...
    B&W er ikke de eneste som bruker diamant i diskantene sine, selv mine AR-1 Hi Res har det, poenget med diamant er vel såvidt jeg kan bedømme og forstått å ytterligere avstive membranen slik at resonansfrekvensen økes og beveger seg så langt over fra det hørbare området for det menneskelige øret som mulig.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Har ikke fått med meg hele tråden, men av det jeg har sett så er det ikke bare Lovemusic som sliter med å holde seg saklig. De fleste burde ha gjennomskuet trådstarter på det tidspunktet her. Jeg synes han er harmløs i den forstand at han ikke har utnyttet sitt potensiale i å kommunisere, til å infiltrere forumet med vranglære eller noe sånt. Det tror jeg heller ikke er intensjonen. Tastaturkriging trekker ned kvaliteten på forumet, det blir veldig uinteressant for andre å følge med på.
    +100

OG TIL DERE ANDRE: Eg gidd ikke sei dette igjen mer en denne gangen, fordi nå har eg gjentatt meg selv på hver eneste side da dere ikke leser alt.

Eg mener verken for eller imot, men eg har ALDRIG sakt at det er forskjell, det eg derimot har sagt er at en annen sa det var forskje
    ll.

Og ikke gidd mase mer om det, eg har svart tusen ganger på det samme no.
    Det slenges hele tiden drit og håper dere blir utvist fra dette forumet.
    Det går jo aldrig an å diskutere noe seriøst her..det er helt utrulig.
    Flytt til stortinget , der er det flere sånne som veit, selv om samme personene kan finne på å skrive at motbevis?, nei det har vi ikke.. Utrulig.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    B&W er ikke de eneste som bruker diamant i diskantene sine, selv mine AR-1 Hi Res har det, poenget med diamant er vel såvidt jeg kan bedømme og forstått å ytterligere avstive membranen slik at resonansfrekvensen økes og beveger seg så langt over fra det hørbare området for det menneskelige øret som mulig.
    Kvifor er det så viktig når det ikke er viktig med skruer som er resonanser i?
    Snakker da om diskanten..då tenker eg at vis det er forskjell på disse je..skruene så må det kanskje vere der..?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har målt støyforplantningen fra et rom til et annet, evt annen etasje med og uten spikes og virkningen av det?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Snakker da om diskanten..då tenker eg at vis det er forskjell på disse je..skruene så må det kanskje vere der..?
    Skruene mister jo muligheten til å resonere/vibrere når de er skrudd fast i et materiale som har en helt annen ''egen resonans''
    Derfor vil både messing og stål resonere med samme frekvens som materialet de er skrudd fast i, i dette tilfellet treverk, spon eller MDF.

er du med på den?

Membranen på et høyttalerelement vil bevege seg, faktisk ikke bare rett ut og inn som man skulle tro, kreftene får faktisk membranen til å på en måte vibrere med usymetriske bølgebevegelser, dette finnes det demonstrasjoner av på nettet, skal se om jeg finner igjen en filmsnutt så forstår du hva jeg mener.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner du virkelig ikke forskjell på egenresosans på selve høyttalermembranet som faktisk produserer lyden, og eventuell resonans på skruene det er festet med?? Om membranet har oppbrytning innenfor det faktiske arbeidsområdet spiller det pent lite rolle hva resonans skruene det er festet med har, ille vil det låte uansett.

Om du fortsatt er besatt på disse skruene, som du ikke selv vil ta standpunkt til, tenk på at de ikke er det eneste punktet i innfestningen av elementet, hva med de ulike typer pakning som står mellom element og kasse? Filt, kork, butyl, gummi har nok alle forskjellige resonanser. Hva påvirker da lyden i størst grad av pakningsmateriale og skruemateriale? Og hva med sammenhengen mellom de to i såfall?

Prøv å bruke en mellomtone med oppbrytninger i diskantområdet, som diskant. Da skjønner du kanskje viktigheten av å forflytte egenresonans på membranmateriale utenfor arbeidsområdet til elementet. Enten det er festet med skruer, lim eller spiller i friluft.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på hvor jeg hadde den demonstrasjonen fra, denne demo DVDen jeg har stående i hylla her, anbefaler den ganske interessant, og så er det også endel gode musikk klipp i tillegg.
    B&W - A Sound Experience

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Skjønner du virkelig ikke forskjell på egenresosans på selve høyttalermembranet som faktisk produserer lyden, og eventuell resonans på skruene det er festet med?? Om membranet har oppbrytning innenfor det faktiske arbeidsområdet spiller det pent lite rolle hva resonans skruene det er festet med har, ille vil det låte uansett.

Om du fortsatt er besatt på disse skruene, som du ikke selv vil ta standpunkt til, tenk på at de ikke er det eneste punktet i innfestningen av elementet, hva med de ulike typer pakning som står mellom element og kasse? Filt, kork, butyl, gummi har nok alle forskjellige resonanser. Hva påvirker da lyden i størst grad av pakningsmateriale og skruemateriale? Og hva med sammenhengen mellom de to i såfall?

Prøv å bruke en mellomtone med oppbrytninger i diskantområdet, som diskant. Da skjønner du kanskje viktigheten av å forflytte egenresonans på membranmateriale utenfor arbeidsområdet til elementet. Enten det er festet med skruer, lim eller spiller i friluft.
    +1

Er ellers litt ti tvil om pakningsmaterialet har så mye å si egentlig, tenker da på påvirkningen og hvordan materialet blir presset sammen med forspenningen av skruene, og det blir jo nesten som å stramme en gitarstreng, der høyere spenning øker resoonans frekvensen osv.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på hvor jeg hadde den demonstrasjonen fra, denne demo DVDen jeg har stående i hylla her, anbefaler den ganske interessant, og så er det også endel gode musikk klipp i tillegg.
    B&W - A Sound Experience
    Ja det er jo et fint eksempel. her er noen linker fra youtube fra denne.

YouTube - Bowers & Wilkins - A Sound Experience / Part 1 - Listen and you'll see
    YouTube - Bowers & Wilkins - A Sound Experience / Part 2 - Art of sound
    YouTube - Bowers & Wilkins - A Sound Experience / Part 3 - University of Sound
    YouTube - Bowers & Wilkins - A Sound Experience / Part 4 - University of Sound

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skruene mister jo muligheten til å resonere/vibrere når de er skrudd fast i et materiale som har en helt annen ''egen resonans''
    Derfor vil både messing og stål resonere med samme frekvens som materialet de er skrudd fast i, i dette tilfellet treverk, spon eller MDF.

er du med på den?

Membranen på et høyttalerelement vil bevege seg, faktisk ikke bare rett ut og inn som man skulle tro, kreftene får faktisk membranen til å på en måte vibrere med usymetriske bølgebevegelser, dette finnes det demonstrasjoner av på nettet, skal se om jeg finner igjen en filmsnutt så forstår du hva jeg mener.
    Vis det blir samme frekvens skjønner eg ikke hvorfor det skal vere forskjell?
    Jada skjønner.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O

Kjære deg..hvorfor trur du eg ikke veit dette da?
    Høyttalere:

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, tidlig på'n Lovemusikk? Oppe tidlig for å se Donald?

GOD JUL ALLE SAMMEN!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god jul ja:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul til alle ja!

Med eller uten løse messingskruer.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære deg..hvorfor trur du eg ikke veit dette da?
    Tipper det har noe med postene dine å gjøre!? God Jul!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GOD JUL alle sammen !!

Går det an å bruke snø som dempemateriale? Det er ihvertfall nok av det her!!

Side 21 av 51 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •