beste surroundmoduser til avr 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste surroundmoduser til avr 360

hei!

håper noen kan gi noen anbefalinger om hva jeg bør velge her

jeg har disse valgene:

1.spill, hva er best av logic 7 game og dolby PL2 game?

2.musikk hva er best av logic 7 music, dts neo 6 music, dolby pl2 music?
    eller er det bedre å bare bruke stereo?

3.film hva er best av logic 7 movie, dts neo6 cinema, dolby pl2 movie?

høytalere er hkts60 pakken.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke en modus som velger dekoder etter signalet den får inn? På min Yamaha så heter den STRAIGHT. Det bruker ihvertfall jeg. Ellers så får du nesten bare prøve deg fram til hva du synes låter best.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av mibs
    hei!

håper noen kan gi noen anbefalinger om hva jeg bør velge her

jeg har disse valgene:

1.spill, hva er best av logic 7 game og dolby PL2 game?

2.musikk hva er best av logic 7 music, dts neo 6 music, dolby pl2 music?
    eller er det bedre å bare bruke stereo?

3.film hva er best av logic 7 movie, dts neo6 cinema, dolby pl2 movie?

høytalere er hkts60 pakken.
    Logic 7 modus er best på vanlige kilder, så som TV, musikk, spill osv.
    ser du på film via DVD/Blu-ray så stiller AVR seg inn automatisk, min står alltid på Auto Select i surround modes... bortsett fra når jeg hører på radio...da er det kun STEREO :-) Vil du ha Stereo på musikk så må du inn i menyen hver gang og bytte når du skal spille film...fra Stereo til Auto Select...ettersom jeg regner med at du spiler CD med DVD/blu-ray spilleren...litt tungvint, men HK er så bra på så mange ting at det ikke plager meg :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar:grin:

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg "logic7" på AVR255 høres grusomt ut. Ullent og mørkt med en rar etterklang.

At H/K ikke har en "straight-funksjon" synes jeg er merkelig. Det er en del Tv-kanaler som kun sender stereo og da må man enten stille manuelt eller leve med dårlig lyd.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Selv synes jeg "logic7" på AVR255 høres grusomt ut. Ullent og mørkt med en rar etterklang.

At H/K ikke har en "straight-funksjon" synes jeg er merkelig. Det er en del Tv-kanaler som kun sender stereo og da må man enten stille manuelt eller leve med dårlig lyd.
    Nå har jeg i mer enn to år hørtpå Logic7Movie funksjonen på en 255 fra
    august 08 til januar 2010 og på en 460 fra januar til nå, og det er ingenting hos meg som låter noe som helst i nærheten av mørkt og ullent....men jeg husker at en av "bugsene" med 255 var at når man skiftet kilde så spilte den innimellom bare subwoofer...og da låt det sånn...
    så da er det bare å switche mellom to kilder, eller slå 255 av og på...
    Det skjedde faktis en god del på 255....har skjedd 3-4 ganger på min 460 som oppfører seg HELT annerledes....:-)=oppdatert:-)))
    Hva skal man med en straight funksjon...det er bare å sette den på Stereo....det er ganske straight...

Og hele vitsen med Logic7Movie er at den lager suveren lyd ut av STEREO som de aller fleste TV kanaler sender, bortsett fra SVT1+2 og TV 4....og det er ikke alltid det er den beste løsningen...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •