Hei!

Jeg har et bra rom på ca 6,30 X 8,3 hvor det står to stk B&W 802D med Hegel amp som skal spille musikk så flatt som mulig. Rommet er så ryddig at jeg har begynnt å drømme om mer dybde enn 802-ene kan gi meg. Så jeg har kjøpt to 12" Peerless XLS elementer med hver sin 12" passive radiator som jeg skal bygge to subber av. MDF kommer inn til uka. De to subbene blir bygget inn i hjørnene ca 1 meter bak 802-ene. Det jeg trenger hjelp til er utformingen av subbene samt tanker om prosessor styring av disse (evt styring av hele anlegget).

1. Subwoofers.
Er trekantet i bunn og topp, blir bygget inn i hvert sitt hjørne (90 grader), står på høykant. De er ca 50 x 50 cm i bak-kant, da blir frontplata ca 70 cm bred. De er tenkt som lukkede kabinetter. I høyden har jeg mye plass, tenker å la mdf-plata beholde lengden sin, dvs 122 cm. Da får de et volum på ca 150 liter hver. Noen tanker om disse? Eller kan jeg bare bygge kassene mine?

2. Prosessering.
Subbene vil bli drevet av en ren effektforsterker uten andre funksjoner en volum. Har lest om SVS AS-EQ1 og Velodyne SMS-1. Må vel ha noe til å kontrollere subbene i forhold til resten av anlegget? Pr i dag er anlegget balansert, ser helst at det forblir slik. Da er det bare to stk Velodyne SMS-1 som gjør jobben slik jeg ser det? Kan jeg beholde 802-ene som fulltone og bare legge til subbene? Eller må jeg bruke crossover?

Takker for alle innspill!