Fikse lydsynkronisering men med hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fikse lydsynkronisering men med hva?

Har en GET HD PVR koblet til Samsung hjemmekinoforsterker med HDMI og fra forsterkeren til TV-en med HDMI.

Jeg tror at lyden er ute av sync (kan stille inn forsinkelse både på dekoderen og forsterkeren) men hvordan kan jeg "måle" syncen? Finnes det noen video etc. som man kan bruke til dette?

Liten oppdatering:

Har lest ørten poster om usynkronisert lyd mellom dekodere, forsterkere og TV og har kanskje en teori på hvorfor lyden er ute av synk. Håper noen lydkyndige kan komme med en tilbakemelding Mythbuster-style (Busted/Plausible/Confirmed)

Grunnen til at man kan sette audio delay på forsterke er på grunn av digitale lydinnganger som spdif, toslink o.l. (ikke HDMI) blir prosessert raskere enn videobildet som kommer fra en annen inngangskilde og dermed kan man delaye lyden for å synce til bildet. Med HDMI, kommer lyd og video samtidig, ergo lyd- og bilde blir prosessert samtidig og dermed trenger man ikke å delaye lyden. Når man setter digitalt lyd fra GET-boksen, har dem lagt inn default (og minstedelay) på 20ms grunnet de hadde i utgangpunkt tiltenkt digitalt ut av spdif og ikke HDMI til forsterker.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bumper denne jeg.

Jeg sliter med akkurat det samme. Får en forsinkelse på lyden fra Get boksen med oppsett Get HD-PVR, Samsung HT-c6930w og PS50c7705.

Noen som har tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •