Audiovector tweaks - hvordan få mest ut av dine Audiovector høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector tweaks - hvordan få mest ut av dine Audiovector høyttalere

Hei, jeg har nettopp skaffet meg et par Audiovector S3 Super og ønsker selvfølgelig å få mest mulig ut av potensialet de har. Lurer derfor på om noen har noe erfaring med disse eller andre S3 eller tilsvarende M3-modeller og kan gi meg noe tips. Jeg tenker bl.a. på følgende:

1: Valg av høyttalerkabler. Ønsker ikke å bruke all verden her, og de bør heller ikke se ut som slepetauet til bilen, men tips/erfaringer mottas med takk.

2: Single-, bi- eller tripplewire? Og hva med bøylene som sitter mellom terminalene? Manualen anbefaler disse fremfor jumperkabler...

3: Spikes; har satt de på medfølgende med rundenden ned. Har også et sett Soundcare Superspikes liggende. Disse er utrolig praktiske, men ser ikke bra ut på disse høyttalerne. Ev. Pulsar Points. Disse ser ok ut og er mer skånsomme en vanlige spikes. Hva anbefales?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mi3 Signature og kjører bi wire + biamp. Biwire fra en forsterker til mid og high, og shotgun fra den andre forsterkeren til bass.
    På høyttalere som bare har bi-wire terminaler vil du så vidt jeg kjenner til kun få diskanten på high, mens man med Audiovectors tri-wire kan få mid og diskant på en forsterker, og kun bass på en.
    Merka stor forbedring da jeg oppgraderte til denne løsningen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer shesmovedon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel

Sjekk Linn K400 eller K600 fra Kontrapunkt.
    Riktig kabel til dine høyttalere til riktig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shesmovedon
    Sjekk Linn K400 eller K600 fra Kontrapunkt.
    Riktig kabel til dine høyttalere til riktig pris.
    Disse ser ok ut og er innenfor det prisområdet jeg har tenk meg. Har du testet de på Audiovector?

Ser at de finnes både som single- bi- og tri-wire. Har bi- og tri-wire noen hensikt på en enkel forsterker med kun ett sett utganger?

EDIT etter et søk på nettet: Ser at K600 er 8 CM brede!!!! Er nok rimelig uaktuellt i stua mi :? (Linn K600 Speaker Cable - pink fish media)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Lasse Svendsen i Lyd & Bilde skryter svært av Audiovector sine egne kabler Zero Compression Avantgarde til SR6 Avantgarde Arreté. Raffinert referanse - Lyd og Bilde
    Er det noen som har erfaringer med de rimeligere kablene til Audiovector og da gjerne aller helst til S3 Super?

Noen som vet hvem som ev. forhandler disse i Oslo/Akershus?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Jeg ser at Lasse Svendsen i Lyd & Bilde skryter svært av Audiovector sine egne kabler Zero Compression Avantgarde til SR6 Avantgarde Arreté. Raffinert referanse - Lyd og Bilde
    Er det noen som har erfaringer med de rimeligere kablene til Audiovector og da gjerne aller helst til S3 Super?

Noen som vet hvem som ev. forhandler disse i Oslo/Akershus?
    Jeg har fortsatt ikke kommet i havn her. Har ikke funnet noen leverandør av Audiovector høyttalerkabler i Norge, men ser at de "rimeligere" kablene til Audiovector - ZERO Super - koster 6200,- SEK / 4800,- DKK. M.a.o. uansett mer enn hva jeg ønsker å gi for et par kabler.

Litt mer i min priskategori finner jeg ViaBlue. Er det noen som har erfaring med disse til Audiovector?

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye godt om Nordost på Audiovector!

Newcomer shesmovedon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordost på Audiovector var nok en storselger på OHC, med Densen som forsterker.
    Personlig synes jeg Nordost og Audiovector blir for pågående i diskanten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke sansen for Nordost. Bruker selv Van den Hul CS 122 og synes det er bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •