Hjelp til alternativ oppkobling av oppsett noen? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til alternativ oppkobling av oppsett noen? :)

Dette er mitt første innlegg, so be gentle.

Har et par spørsmål angående et nytt hjemmekinoanlegg. Da jeg er student, og pengene ikke akkurat er i overflod, har jeg bygget en liten pakke for en (etter min mening) streit pris. Men, til tross for en del lesing og noe kunnskap, føler jeg ikke at potensiale til det jeg har kjøpt er nådd til det fulle. Her er hva min økonomi mestret:

Projektor: Optoma HD600x

Receiver: Onkyo TX-SR607EB

Surround: Harman Kardon HKTS7

Stativhøytalere: Yamaha NS-333

Blue-ray: Panasonic DMP-BD45

I tillegg kommer ledninger, oppheng og et rammelerret. (samt oppussing av rommet i seg selv).

Jeg har da koblet en HDMI-kabel fra projektoren, inn i receiveren, og HDMI fra Blue-ray til receiveren. Altså tatt alt via receiveren. Tenkte det var greiest, da det kommer en Force parabolmottar etterhvert og man slipper ledningkluss osv.

Mitt første spørsmål er: Vil det gjøre noen forskjell å bruke en optisk kabel i tillegg til HDMI? Såvidt meg bekjent skal en optisk kabel mestre lydoverføringer bedre enn HDMI. Jeg fant vel og merke ingen egen "optisk kabel" funksjon på receiveren. Vil den automatisk velge beste lydkilde, og bare ta bildet fra HDMI-kabelen? Mulig brukermanualen kunne svart på dette....Bør vel bli flinkere til å lese den slags Den hadde forøvrig to tilboblinger til optisk kabel...forvirring bare der.