Radioshack - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56

Tråd: Radioshack

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei.hvis eg skal skru opp level i reciveren til +3,da skal suben vere helt likt,men hva når suben skla måle +6db mer da,3) Mål sub1 sammen med frontene, justér fase til du får 6dB økning. Du har nå oppnådd at sub1 spiller i fase med frontene.hvis eg har ht på +3 da går jo nålen over 0,og ifra 0 går den jo bare til +6db ellers går den over.håper noen skjønner hva eg snakker om,er litt dårlig å forklare.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...nå vet jeg ikke helt om jeg forstår hva du mener.

Du har +3 på dBmåleren og hvis du legger til sub skal du ha 6dB økning, altså +9 men dBmåleren går bare til +6.
    Er det det som er problemet?

Hvis du "sprenger" skalaen på 80 må du opp på 90.
    Hvis meteret på radioshacken skal høyere enn +6 db må du skru opp hjulet til neste trinn...da skal -4 på 90 tilsvare +6 på 80.
    Siden radioshacken måler fra -10 til +6 overlapper verdien på hjulet hverandre.
    Hjulet på 80 og +6dB = 86dB
    Hjulet på 90 og -4dB = 86dB

Er du med?

Men du trenger ikke å binde deg til et bestemt mastervolum.
    Du kan også justere ned mastervolum slik at nålen havner på null igjen, og så legge til sub'en og få +6 som normalt.
    Hvis du har justert opp level på frontene med +3dB er det naturlig å justere mastervolumet ned til du får 80dB som referanseverdi igjen.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kalibrerte subbenm satte den i fase med frontene, hva brukte du? test cd?? har bestlt meg Radioshack, men hva er anbefalt og teste med??

Noe som kan lastes ned eller bør eg skaffe en slik??

AVIA 2 AV-kalibreringsdisk, DVD - AVIA - L-Sound AS

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Når du kalibrerte subbenm satte den i fase med frontene, hva brukte du? test cd?? har bestlt meg Radioshack, men hva er anbefalt og teste med??

Noe som kan lastes ned eller bør eg skaffe en slik??

AVIA 2 AV-kalibreringsdisk, DVD - AVIA - L-Sound AS
    Du kan bruke denne guiden her.

http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Du kan bruke denne guiden her.

http://avforum.no/forum/910109-post564.html

Og her kan du laste ned sinustoner.

Nyttige verktøy for måling av fr

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg fått Radioshack`en, og fått satt subben i fase med Frontene, den var ikke helt i fase, men der som jeg hadde syns den spilte best var ikke langt unna riktig.....

Måler denne flere frekvenser på en gang?
    kan denne kobles opp til pc og brukes til finne problemområder???

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og ja.

Les denne, og kos deg med fine kurver og eventuelle problemområder.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei no gir eg opp,har flyttet og ombølert osv,men suben blir ikkje sånn den ska vere,eg tror svs sub er ikkje noe for dette rommet,når bassen i front ht høres 100 ganger bedre ut enn suben da er det gale vettu.så eg lurerpå om det er noen andre suber enn svs så vil passe bedre her hos meg enn svs,den er nok for vanskilig å få skikkelig her,og lite med plassering.eg lurer påom eg skal bare kjøpe meg noe stooore front ht.sett litt på cv.er kjippt når egikkje får bassen skikkelig.så enten enn an sub eller storefront ht.bass vill eg ha.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plages selv med kalibreringa. Og synd at rommet ditt skal ødelegge. Hva med å flytte?

En noob måte å gjør det på men; Sett subben i sofaen, gå rundt i rommet å hør hvor du hører mest bass. Der du hørte mest bass, der setter du subben. En kompis av meg gjorde det... funket faktisk... hehehe

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Plages selv med kalibreringa. Og synd at rommet ditt skal ødelegge. Hva med å flytte?

En noob måte å gjør det på men; Sett subben i sofaen, gå rundt i rommet å hør hvor du hører mest bass. Der du hørte mest bass, der setter du subben. En kompis av meg gjorde det... funket faktisk... hehehe
    flytte ja hehe,må nesten ta med meg anlegget og prøve der eg skal flytte til da får og se om det funker med suben hehe.men er ikkje noen leligheter her eg bor.har prøvd alt faktisk ingenting funker.suben øydleger all den fine lyden ehr hos meg,det er nok pågrunn av rommet,når bassen fra front ht er 100 ganger bedre enn suben,da er det noe hakkende gale,men vill jo ha bass på filmene da vettu og da er jo suben bedre og ha,men der øydleger den igjen,tror rett og slett den går alt for dypt for rommet mitt enkelt og greit.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "dårligere lyd"? Rumlete bass, mindre bass, treg bass?

Har du prøvd å tette igjen porten med skumpropp eller en ullsokk? Hvordan ser frekvensgangen ut? Er den noenlunde flat eller er det noen frekvenser som stikker seg ut? Ideellt sett burde du kanskje fått målt rommet med REW eller et annet liknende måleprogram for å se på utklingningstiden ved de forskjellige frekvensene.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva mener du med "dårligere lyd"? Rumlete bass, mindre bass, treg bass?

Har du prøvd å tette igjen porten med skumpropp eller en ullsokk? Hvordan ser frekvensgangen ut? Er den noenlunde flat eller er det noen frekvenser som stikker seg ut? Ideellt sett burde du kanskje fått målt rommet med REW eller et annet liknende måleprogram for å se på utklingningstiden ved de forskjellige frekvensene.
    grøtete bass,også er det sånne tynne spon plater i veggen så der øydleger det mer igjen.har prøvd og tette igjen,men da mister eg mye bass igjen.måle rommet da må eg ha et skikkelig lydkort eller også en mic til pcn.vanskligt man heheh.men har jo og 2 åpninger her og et til soveromet og gangen,er nok de som lager problemer her.asså naboen oppe har et sånnt logitech sourround annlegg og der er jo bassen 1000 ganger bedre enn her.har jo brukt en del kroner i annlegget her,også kommer han med annlegg til 3000kr og spiller fletta av meg hehehe.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, når du sier grøtete bass så mistenker jeg at du har plundrete stående bølger som gjør at noen frekvenser blir stående å svinge etter at suben har sluttet å spille, dvs. resonans. Det ville man kunne finne ut om noen fikk gått litt mer analytisk til verks og målt litt. Det har jo for så vidt en brukerterskel, men man trenger ikke være rakettforsker for å få det til http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html. Litt grunnleggende kunnskap om bølger, fase og bølgelengder hjelper jo også litt.

Men du har jo en Radioshack, og da kan du sikkert finne de spesielle frekvensene som spiller mye høyere enn de andre?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, når du sier grøtete bass så mistenker jeg at du har plundrete stående bølger som gjør at noen frekvenser blir stående å svinge etter at suben har sluttet å spille, dvs. resonans. Det ville man kunne finne ut om noen fikk gått litt mer analytisk til verks og målt litt. Det har jo for så vidt en brukerterskel, men man trenger ikke være rakettforsker for å få det til http://avforum.no/forum/guider-audio...eq-wizard.html. Litt grunnleggende kunnskap om bølger, fase og bølgelengder hjelper jo også litt.

Men du har jo en Radioshack, og da kan du sikkert finne de spesielle frekvensene som spiller mye høyere enn de andre?
    nei trenger helt sikkert ikkje å vere rakettforsker men med mine svidde hjerneceller så må eg vere det hehhee,nei men eg leser litt om gramma,der kan det jo vere en ide og prøve og se om det hjelper,er veldi mye som dirrer sånn som veggene mine og det er irreterende og høre på,så lurer på og bestille emg en slik ting.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REW er jo gratis så hvis du allerede har RadioShack-en så trenger du egentlig bare noen kabelstumper og en PC med lydkort. Men det hjelper jo også med kjennskap av hva lydbølger, refleksjoner og fase er. Det er ikke vanskelig, man må bare ha interessen

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REW er jo gratis så hvis du allerede har RadioShack-en så trenger du egentlig bare noen kabelstumper og en PC med lydkort. Men det hjelper jo også med kjennskap av hva lydbølger, refleksjoner og fase er. Det er ikke vanskelig, man må bare ha interessen
    nei det har du rett i,men egkjøpte meg noen tema isolator,fikk de igår og det va som natt og dag du,bassen ble bedre,finer bass,ingen graut bass lengre,betalte 270kr for de.eg skal sjekke ut det REW,men eg er ikkje så flink med sånne ting som det,men eg får få med meg en som kan litt bedre med sånne ting som det.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •