Radioshack - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56

Tråd: Radioshack

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men hva skal eg la center og bak ht stå på da.asså skal eg ha de på 0 i reciveren,blir ikkje det litt lite fra center og bak eller?si hvis eg kjører center på +6,og setter volumet på -20,men da går den over 80db,skal eg da skru ned master volumet til den blir 80db?eller blir det feil.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjørte sånn signal støy,det va såvidt nålen beveget seg engang.hmm.har eg gjort noe feil eller?
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, ikke tenkt så mye på hvor mye nålen beveger seg, men se heller etter om nålen beveger seg like langt på alle høyttalerne. Du kan jo skru litt på hjulet for å få større utslag.

Men du har ikke justert ned på volumet på receiveren i mellomtiden?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nja, ikke tenkt så mye på hvor mye nålen beveger seg, men se heller etter om nålen beveger seg like langt på alle høyttalerne. Du kan jo skru litt på hjulet for å få større utslag.

Men du har ikke justert ned på volumet på receiveren i mellomtiden?
    justert ned?asså om eg skrudd ned volumet også skrudd opp igjen.det har ge gjort.men har ikkje vert inne på reciveren på level.mene g tror eg får forsette imorgen,er ganske trøtt nå.har bare sovet 3 timer inatt.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte på om hovedvolumet står på samme nivå som da du kjørte YAPO.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte på om hovedvolumet står på samme nivå som da du kjørte YAPO.
    ja -20 når eg kjørte støy signalet.

ja sto på samme volum når eg kjørte yapo

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skrudde eg radioshacken på 70 og måtte gjøre dette.skrudde opp og ned på level på reciveren

front L:+2
    Center:-0.5
    Front R:0.0
    Sur L:+3.5
    Sur R:+6
    SWR:+6

Fra front til bak lå imellom -10 og 6 nøyaktig midt imellom.

suben hva nesten opp på 0.

hvordan skal det egentli vere?har det med plassering og gjøre.for det kan eg ikkje gjøre mye med asså.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front, center og bak skal ha likt nivå. Om man kan måle nivået på subwooferen med samme signal er jeg ikke sikker på, men på min receiver bruker autokalibreringen et sånt støy-signal på alle kanalene inkl suben, så du kan antagelig gå ut fra at suben også skal ha 80 dB.

De nivåene du har notert her er altså slik du måtte stille inn på receiveren for å få 70 dB på alle kanalene i lytteposisjon? I så fall skal det stemme slik du har stilt inn nå. Det er litt pussig at du har såpass stor forskjell på frontene, men det kommer selvsagt an på rommet ditt og plassering. Hvis høyttalerne er plassert usymmetrisk i rommet, så kan refleksjoner og avstand til vegger gjøre at nivåinnstillingene blir såpass forskjellige for å oppnå likt nivå.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Front, center og bak skal ha likt nivå. Om man kan måle nivået på subwooferen med samme signal er jeg ikke sikker på, men på min receiver bruker autokalibreringen et sånt støy-signal på alle kanalene inkl suben, så du kan antagelig gå ut fra at suben også skal ha 80 dB.

De nivåene du har notert her er altså slik du måtte stille inn på receiveren for å få 70 dB på alle kanalene i lytteposisjon? I så fall skal det stemme slik du har stilt inn nå. Det er litt pussig at du har såpass stor forskjell på frontene, men det kommer selvsagt an på rommet ditt og plassering. Hvis høyttalerne er plassert usymmetrisk i rommet, så kan refleksjoner og avstand til vegger gjøre at nivåinnstillingene blir såpass forskjellige for å oppnå likt nivå.
    ja har et veldi vanskligt og lite rom også har eg 2 åpninger her og,en til soveromet og en til gangen.og eg merker når eg er på soverommet at mye av bassen forsvinner inn der.men det er no greit nok.tok bare en an vri her og,satt radioshacken på 80db og satt alle level på 0 i reciver,front-center-bakht.da sto nålen på pitte litt over -10 menst suben den er nesten opp i 0.det ska ikkje vere lett.også leier eg og,så får liksom ikkje gjort noe med det heller.fronene har akkurat samme lengde fra hver andre og fra veggen og til sitteplassen.men left front står rett ved siden av soverommet der det er åpning,det kan jo altids ha noe og si og,forright blir altid høyere enn left ht når eg bruker yapo.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ta bildet imorgen av hvordan ting står nå.så kan du se.dette er det beste eg har fått til,eg har prøvd alle vinkler og kroker her.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har god framgang her.
    Som du skjønner så er det ikke rent lite arbeid å perfeksjonere kalibreringen.
    Men nå forstår du i allefall gangen i det, og er på god vei mot et godt resultat.
    Blir spennende å se bildene

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    hei.ble det bedre med SvS PC-13 Ultra når du fikk den?du hadde vel noe samme problemet som meg,hvis eg ikkje tar feil.får skatte penger snart vettu.så derfor lurer eg på om eg ska kjøpe en sånn eller 2 SVS PC12-NSD.
    jepp ble mye bedre, hadde jo nsd box før, og spredningen var helt grei, veldig får alternativer med plassering, men ultraen er helt sinnsyk,d en sprer jo bassen 360 grader nesten (føles det ut som) og det skal MYYEEEE til før du merker at nå begynner subben virkelig å jobbe, men min ultra er ikke ordentlig proffkalibrert enda, bare småjusteringer, og jeg har et rom som sluker bass, men alle disse problemene blir nesten borte når ultraen kan spille så høyt at det har lite å si om rommet sluker bass eller ikke, den kompanserer vmed høyt volum

nsd modellene er nesten pingler (no offense) i forhold til ultraen, jeg kjørte Wolfgang Gartner - Undertaker som er en veldig basstung sang på rundt 110db, og det var høyttalerne mine som måtte gi seg, subben hadde netopp kommet i gang med å jobbe! du får spilt høyere med en ultra, men nå har jeg ikke hørt 2 nsder, de tilfører sikkert mye jevnere og spredt lydtrykk enn det EN sub gjør, men du vil kanskje oppnå like stort eller større lydtrykk med 2 subber, men du vil nok ikke oppnå like høyt volum!

det er litt vanskelig å si om du vil tjene mer på 2 nsder eller mer på en ultra, spørs litt på rommet ditt, i mitt rom så ville ikke to subber funket, da det bare er "riktig" plassering for EN sub, og da er det like greit å gå for en som er kick ass istedet for 2 som er "bare gode"

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der fikk eg de i phaseheftigt,dette vart jæ....bra.mene g skrudde frontene ned til 0 og suben sto no på 1.mend et eg lurer på er etter eg har kjørt ypao,skal eg da sette front ht ned til 0 igjen da?også lurer eg på skal eg måle center og bak i 80db og?men eg måtte opp i +5 på reciveren på sub level da.vart litt dafft på film,men musikk fytti rakeren.men kan eg skru litt mer opp når eg skal se film?,den er på+5 nå.
    hos meg har jeg gain under kl 9 og level på -2 i receiveren, i sweetspot så maxer ut radioshacken ganske fort når je ligger på 99-103 db, spørs litt på sangen

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hos meg har jeg gain under kl 9 og level på -2 i receiveren, i sweetspot så maxer ut radioshacken ganske fort når je ligger på 99-103 db, spørs litt på sangen
    heftigt.eg har min på kl 11 og +6 i reciveren.det rister no godt,men soverommet slukker mye av bassen min.så i sweetspot skulle det vert mer bass,men men sånn er livet når de eg leier av ikkje gjort leligheten skikkelig hehhe.eg sitter og funderer på 2 suber eller en litt skikkelig en,men eg vet ikkje hva eg skal gå for,og ingen her ute som har svs sub som eg kjenner ihvertfall,så eg kunne testet med 2 suber bare for og se om det blir bedre eller ikkje.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk ikkje tatt bilder idag,ble litt å gjøre.men skal få tatt de imorgen.mene t kjappt spørsmål,hvis eg skrur opp på level i reciveren og kjører radioshack og volumet på -20 og da går jo nålen over 6db på radioshacken,skal eg da skru ned master volumet på reciveren til den er på 80db?men bassen ble bedre etter eg fikk de i phase da,det va deiligt.men eg tenker hvis eg får lov av de eg leier av og ta ned veggen som går til soverommet,det er en liten åpning også er resten vegg,og ta henge tvn og sette annlegget inn der,da får eg større stue og.men får se.dere kan se på bildene imorgen,om eg bør gjøre det.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heftigt.eg har min på kl 11 og +6 i reciveren.det rister no godt,men soverommet slukker mye av bassen min.så i sweetspot skulle det vert mer bass,men men sånn er livet når de eg leier av ikkje gjort leligheten skikkelig hehhe.eg sitter og funderer på 2 suber eller en litt skikkelig en,men eg vet ikkje hva eg skal gå for,og ingen her ute som har svs sub som eg kjenner ihvertfall,så eg kunne testet med 2 suber bare for og se om det blir bedre eller ikkje.
    jeg anbefaler å høre begge løsningene før du bestemmer deg, hvis du har et basssluker rom så kan det jo hjelpe med 2 suber? du har en sub nå, og du må nesten teste i rommet ditt med f.eks pc-13 ultra før du bestemmer deg, pc er jo sylindermodell, kanskje det gjør noe med spredningen av bassen i rommet ditt? funker ikke det heller så hadde nok jeg gått for 2 sylindere,er rommet ditt kvadratisk?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis eg skrur opp på level i reciveren og kjører radioshack og volumet på -20 og da går jo nålen over 6db på radioshacken,skal eg da skru ned master volumet på reciveren til den er på 80db?
    Det spiller egentlig ingen rolle hva mastervolum står på, så lenge du bestemmer deg for et referansenivå og kalibrerer alle de andre kanalene til samme nivå.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.litt sent ut med bildene,men her er de.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, hvordan går det med kalibreringen din?
    Er det 2 åpninger i venstreveggen jeg ser? Soverommet og en lang gang og kjøkken eller noe innerst?
    Jeg kan skjønne at det er vanskelig å kalibrere lyden i romme ditt, og at soverommet og gangen sluker mye bass.
    Men jeg er ikke så sikker på om det vil hjelpe deg mye å oppgradere til en "monstersub" heller.
    Du vil nok kunne kjenne bassen bedre på kroppen kanskje, men jeg tror ikke du vil få så mye bedre dypbass av den grunn.
    Jeg ville i allefall forsøkt andre plasseringer med den sub'en du har først.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.jo er veldi vanskligt og få skikkelig lyd her ja.har prøvdt over alt her i kåken til og med kjøkkenet hehe og den beste plassen er der den står nå faktisk,men er ikkje 100% da siden soveromet stjeler mye bass,men etter eg fikk den i phase ble den bedreså er nok det beste eg får gjort her.får bare vente til eg finner meg en ny lelighet.men har tenkte og kjøpe 2 SVS PC12-NSD når skatte pengene kommer.og plassere de rett ved siden av front ht tenkte eg,kansje det blir bedre da.men er veldi vanskligt og få kalibrert ja,siden de 2 åpningene.men vart mye bedre med radioshacken enn det va før uten at eg fikk kalibrert den.så må vel bare si meg fornøyd her i denne kåken.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •