Oppsett av Onkyo TXSR607 og LG BD390

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av Onkyo TXSR607 og LG BD390

Heisan
    Har endelig fått hevd meg på blu ray bølgen med en LG BD390. Da måtte jeg også ha ny receiver med hdmi innganger osv. Det i seg selv er jo deilig. Mye lettere å kjøre alt gjennom receiveren.

Har brukt romkorreksjonsdingsen som medfulgte receiveren, fikk en MYE bedre surround opplevelse enn med forrige receiver. Den tok vekk litt i overkant mye av bassen, men det justerte jeg selv. Føler det er ålreit nå.

Men, jeg er fersk på dette, så det jeg egentlig var på jakt etter her var tips til og optimalisere oppsettet. Jeg har kun hdready tv, så jeg har måtte stille inn LG'en til 720p, hvis ikke velger den auto og da tar den 1080p og jeg får svart skjerm.

Når det gjelder lyd ut av LG'en så har jeg valgt "through" slik at receiveren styrer resten.

Men, hvordan vet jeg om reciveren bruker sin bildebehandling? Regner med den kanskje er bedre enn lg'en sin?

Som dere skjønner så er jeg fersk og dette er mitt første innlegg, so BE GENTLE

Mvh Lasse

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppskalering...

Regner med at du har kjørt hdmi fra LG BD390 via reciever til tv. Onkyo 607 oppskalerer ikke via hdmi såvidt jeg vet.....så den sender videre det signalet du sender fra LG'en

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt som går inn i Onkyoen har HDMI ja. Fra onkyo til tv er det hdmi->dvi da jeg kun har dvi kontakt på tv'en.

Ser det er en del moduser på lydavspilling. F.eks når jeg spiller på xbox360 så kan jeg velge lydmodus game, og innenfor den er det flere Game Action, Game Sport osv
    Hva gjør egentlig disse? Står ikke mye forklart i bruksanvisning? Er det bare å dr**e i?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd ved spilling

poenget med disse innstillingene er vel at de skal gi en bedre opplevelse ved spilling....men om du liker dem må du selv avgjøre.

Jeg har Onkyo 607 jeg også...og ærlig talt....jeg bruker ikke de forskjellige modusene noe særlig....

Prøv med de forskjellige "modusene" og hør om du hører noen forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste kjipe nå er jo at det "må" en ny full-hd tv inn i stua om ikke veldig lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen
    Har nå satt på min første blu ray film som jeg antar har hd lyd osv.
    Forventet å se at det kom en slags dolbyHD logo i displayet på min Onkyo men det skjedde ikke.

Det som kom var en vanlig DD logo. Det som i tillegg skjedde var at lyden i filmen kom litt før skuespillerne snakket. Litt ute av sync.

På LG BD390 har man 4 valg når man setter på audio ut, det er pcm stereo, pcm multichannel, dts re-encode og primary pass through. Jeg har valgt det siste. Måtte inn å endre til pcm multichannel, da ble syncen bra.

Så det jeg lurer på er om filmen i det hele tatt har hd lyd, kanskje jeg har sittet her å klødd meg i knollen uten god grunn

Bak på coveret står følgende under lyd:
    Dolby Digital 5.1
    DTS 5.1
    Pcm 5.1

Vil dette si det ikke er hd lyd? Og hvorfor f*** var lyden ute av sync, det er jo litt jalla om jeg må inn å endre på LG'en? Håper dette bare er en dårlig blu ray disc (Filmen heter Deja Vu, ikke rare filmen heller forresten)

Håper noen av dere kloke hoder kan opplyse meg litt

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Er ingen ekspert selv så her er blir det en blind som hjelper en blind:
    Men 5.1 PCM er et ukompresert høyoppløst format alla TrueHD og DTS Master, men det vil bare stå Multichannel i displayet på din Onkyo. Ønsker du å se Dolby True- HD eller DTS-HD- MASTR i displayet må du ha en film med dette formatet. Når det gjelder synk-problemer har du en korrigering for dette i reciveren også.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir deres TX-SR607 veldig varm under på v.side? Min blir kjempevarm, antar det er en transformator akkurat på den siden. Det er vel normalt at den skal bli så varm... min tidligere Yamaha ble ikke så varm....

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener jeg har primary pass-trough og da skifter den automatisk til pcm når filmen har det...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innlegg folkens

Lånte noen filmer av en kompis i går, satte på Die Hard 4.0. Da kom det DTS-HD i displayet på onkyoen. Så det var nok den første filmen jeg satte på som lurte meg litt.

Ang varme så har jeg ikke sjekket da den står inne i en benk, men jeg kan ta en varmetest etterpå.

Men en forsterker blir jo som regel varm når man har på litt volum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du sjekker varmen.. Hvor mange høytalere har du tilkoblet?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme

Min blir veldig varm når jeg har sett film med volumknotten godt skrudd (dvs når jeg er alene i huset :-D )

Ellers så har jeg lest og hørt at Onkyo generelt blir varm.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ca 50% av effekten som går i varmetap. Min 875 blir god og varm selv om den driver 3 HT. Er jo en del prosessering som gjøres i tillegg, tenker på lyd og bilde, og da blir den jo fort varm. Blir mindre fyringsutgifter:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt off topic

Er det beste å montere vifte som suger luft ut eller inn på onkyo 607 ?
    Min er ekstrem varm, ligger i en hylle og har ca 10 cm klaring til neste hylle over samt 5cm klaring på hver side, samt bak.

PS3 står over i ca 10cm hylle og er helt ubrukelig her, måtte ta den ut da vifta spinner non stop.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen ekspert, me er benken lukket, kan det kansje være greit å suge den varme luften ut. Hvis ikke ville jeg blåst luften mot reciver.Har noen 2cm høye dempeføtter under min, dette bidro til litt lavere varme hos meg. Blir nok å finne på noe viftesystem en gang, men det blir i et dedikert rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut at det skal bli så sinnsykt varmt. Min 607 står med 1cm med klaring sideveis, tett med andre ord. Over er det kanskje 5-6cm. Så den står generelt trangt, blir varm, men ikke kokvarm.

Det må jo seff legges til at jeg sjelden spiller ekstremt høyt, har små unger så lydnivået begrenser seg litt så klart

Driver 4 stk B&W 600s3 og center fra samme merke.

Dere som sliter med varmen, spiller dere veldig høyt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei spiller ikke høy, har en liten gutt på 2 mnd som ikke lar meg teste anlegget, eller rettere sagt dama. Kjører Boston Soundware XS 5.1 anlegg.

Min blir så varm at legger jeg hånden oppå brenne jeg meg, har ikke sjans til å la hånden ligge.
    Din blir ikke så varm ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •