lyst og tjene en 1000 lapp og hjelpe en gammel mann - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Står jo tidligere i tråden din også at du må ha denne innstillingen på Large.?
    Eller var det da snakk om "Front".?
    Uansett, ja Large er riktig...

Klipch er som du vet en høyttaler med horn-diskant og er kjent for å være skarp i toppen i mer eller mindre grad, så at du uansett finner de skarpe i det øvre kan være riktig observasjon selv om alt er perfekt innstilt...
    ja det vet eg,men når de sto på small så var det noen filmer den var ekstrem skarp,fikk skikkelig vondt i ørene skarp.men no når eg tok de på large ble de myye bedre i toppen,seff va de litt skarp enda men ikkje så gale som de sto på small.sånn som lost boys va helt jæ...skarp,men på large kanon bra,hørde jo seff de va skarp i noen scener,men det va bare blåbær i forskjell til hva det var.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjorde dette på mine klipsch,og lyden ble betraktlig bedre.men hva har det og si når eg gjorde detta da?asså eg tok den andre ledningen over i steden for ved siden,ass rød nede og svart oppe ikkje ved siden.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner ikke hva du mener jeg?! :P.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://sale.images.woot.com/Klipsch_...96g0Detail.jpg

Slik skal det væra.. sånn ca... skinna mellom rød rød skal være inntakt, med mindre du har en bi-wire kabel... samme på svart...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    skjønner ikke hva du mener jeg?! :P.
    eg har + og - ned det samme har eg oppe og,ass 4 stk tilsammen,men det eg har gjort er og tatt + nede og - opp isteden for begge + og - nede rett ved siden av,så har eg tatt + nede og - på utagangen oppe.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kabelen på rød nede og den andre på svart oppe.sånn prøvde eg det,og synest det ble bedre,mer kontroll på ht,synest no eg.men hva dte har og si vet eg ikkje.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen verdens ting å si, kun placebo-effekten som trår til her...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Så sant denne loppskinnen er på, skal dette ikke ha noe å si. Men du har ikke byttet over på pluss-minus på kabel.?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hei. Så sant denne loppskinnen er på, skal dette ikke ha noe å si. Men du har ikke byttet over på pluss-minus på kabel.?
    hei.nei det har eg ikkje gjort,hvis eg skifter sånn kablene er no,så får eg feil når eg kjører romkorreksjonen.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen verdens ting å si, kun placebo-effekten som trår til her...
    det gjører ingenting hehehe.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett ht på large funket mye bedre her enn på small,va ikkje så slitsomt og høre på musikk og se film enn når de sto på small.no er det bare suben som må funke skikkelig her,men det er lettere sagt enn gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke har slikkelige utfasinger/dipper på enkelte frekvensområder. Har du prøvd å sette subben i sweetspoot, for så å bevege deg rundt i rommet å høre hvor du har god bass respons. Der du har god bass respons, er der hvor subb bør stå! Dette er en veldig fin hjelpepinn. Blir dette en skikkelig rar plassering, eller veldig tungt å få til, må du nok til med akustiske tiltak.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Spørs om du ikke har slikkelige utfasinger/dipper på enkelte frekvensområder. Har du prøvd å sette subben i sweetspoot, for så å bevege deg rundt i rommet å høre hvor du har god bass respons. Der du har god bass respons, er der hvor subb bør stå! Dette er en veldig fin hjelpepinn. Blir dette en skikkelig rar plassering, eller veldig tungt å få til, må du nok til med akustiske tiltak.
    Hvis du leser tråden så ser du at dette blir ca 4.-5. han har fått dette rådet... ;-)

Jeg tror kanskje du (TrådStarter) har fått gjort så mye som lar seg gjøre over forumet, Skal du komme videre må du begynne å kjøpe/bygge ting...
    Dempeplater på veggene Trenger ikke betale 1000kr for 50x50cm, hjemmelagede fungerer nesten bedre...
    SVS AS-EQ1 var du selv inne på, denne vil kunne hjelpe deg med dipper i lave toner, men er heller ikke noe magiker verktøy...
    Radioshack dB måler og plotte inn på pc, lage grafer å styre på, da er du langt på vei til å bli en freaky-lyd-nerd...

Om dine ører ER følsomme for skarp/kvass diskant (som meg) så har du rett og slett kjøpt feil høyttalere...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om dine ører ER følsomme for skarp/kvass diskant (som meg) så har du rett og slett kjøpt feil høyttalere...
    jepp har vist det vettu.men eg har ikkje mulighet å høre noen ht før eg kjøper de,blir litt sånn i blinde eg kjøper.bestillte radioshack rett før påske,så den kommer vel denne uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops. Der kan du se.(scorpioen84) Har bare skummet gjennon innleggene!ops:

Hvis du skal ha god hjelp om bygging og utregning om akustiske tiltak, hvet jeg at tols1 er rimelig god på dette. Ta kontakt med han, eller les noen av trådene hans. Står mye, som er godt forklart der!

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen.da gjorde eg en liten test her,eg las her på avforum at det va en som satte leca stein under suben sin og det ble bra sa han,gjorde dette også en dyne under suben bare for og teste,og får og si det mildt det ble bra du,ingen forplantinger i vegg eller noe nesten.men suben ble nesten like høy som front ht da.har det noe og si?men seff vill eg ha noe bedre til og legge under suben.men vet ikkje hva og hvor man får kjøpt slik og pris.men bassen ble bedre når eg gjorde dette og eg fikk mer bass enn tidligere da den stod uten noe under utenom føttene som fulgte med suben.dette va bra no.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da va RC-25 kommet i hus.og førstenntrykket var veldi bra,men må la den spille inn.men va noe andre saker enn proson centeren min ja

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha god hjelp om bygging og utregning om akustiske tiltak, hvet jeg at tols1 er rimelig god på dette. Ta kontakt med han, eller les noen av trådene hans. Står mye, som er godt forklart der!
    Hyggelig å bli oppnevnt som "ekspert" på området, men i all beskjedenhet vil jeg nok si at det er å trekke ekspertbegrepet litt langt Men jeg har jo lest en del om temaet og koblet og justert en del i min egen kino.

Akustiske tiltak i bassområdet krever tiltak som tar mye plass. Det shield sliter med er antagelig utfasninger. Da er det i utgangspunktet plassering og kalibrering som må til. Alternativt ombygging av rommet, flytte utstyret eller sette inn bassabsorbenter på de rette stedene. Men det er nok enkelte typer rom som rett og slett ikke virker, var det ikke Kokken som til slutt gav opp, og han brukte mye tid og fikk hjelp av folk med peiling. Men uansett går det ikke å famle i blinde, teste med large og small osv, man trenger et minimum av måleutstyr. Nå kommer kanskje RadioShack-en snart så da kan det hende at det blir litt enkelere å finne frem til hvor problemet oppstår.

Men jeg vil i tillegg sterkt anbefale å prøve å få i gang målinger med RadioShack og RoomEqWizard, da blir det myyyye enklere å kjøre målinger. Da er det gjort på under et halvt minutt å gjøre en liten justering og kjøre en ny måling, man får grafene oppå hverandre og kan sammenligne direkte.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Shield, jeg føler virkelig jeg står litt i dine sko her om dagen.
    Har nettopp fått ny center i anlegget, og dermed rekalibrert litt.
    Og der er slik at jeg har vanskelig for å høre om subben overhodet spiller.
    I dag skrudde jeg subben på maks, og den kunne knapt høres.
    Drev litt med fase, måling, radioshack lydtrykksmåler og greier.
    Viser seg at vi har bare en "umulig" stue.
    Når jeg sitter dønn midt i sofane er stereoperspektivet bra. Lyder spilles utover sidene på høytalerene. Men sub og bass er heller middelmådig.
    Men hvis jeg lener meg 2 hodebredder til høyre i sofaen forsvinner stereoperspektivet, men hallo så subben spiller. Det bulder og braker og er mye gøy.
    Lener jeg hode 2 bredder til venstre forsvingger 90% av sub.
    Og uansett hvordan jeg prøver meg frem, så må jeg enten gå på kompromiss med stereoperspektiv, eller sub.
    Og stuen er liksom ikke til å møblere om heller, så dette var triste greier.

Gleder meg til vi skal flytte en eller annen gang, for nå gir jeg offisielt opp den her stuen.
    Gamlehuset derimot. De spillte bra det.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •