lyst og tjene en 1000 lapp og hjelpe en gammel mann - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres nesten ut som min stue dette her, L form og gode greier. Midt i rommet er det mere eller mindre tomt for bass, og det er her sweetspot er også. Så lenge jeg har stuen som "kinorom" så har jeg måtte inngå noen harde kompromisser med meg selv, jeg har ofret dybden og 3D perpektivet til fordel for trøkk når jeg ser film. Men jeg skal ikke lengre frem en ca halv meter før lydbildet faller på plass igjen, men mister da litt av trøkket. En halv meter høres ikke mye ut men det har stor betydning for lyden.

Skulle ha vært interessant å sett en REW kurve slik anlegget står nå.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei eg vet ikkje hva mer eg kan gjøre når all bassen går inn på rommet der.er veldi frustrerende og bruke så mye penger på anlegg også spiller det ikkje på grunn av rommet mitt.eg får sitte inne på pc rommet og se film,anlegge står i stuen og sitte der inne heheh,får ihvertfall skikkelig bass.nei er noe dritt at rommet skal øydlege så mye asså.har gått igjenom forskjellige anlegg før eg skjønnte dte va rommet som var problemet her.og eg har ikkje penger til og kjøpe bass feller eller hva det heiter igjen,for det er nok vel dyrt.brukt 16 k på anlegg her,som har blitt spart opp til.så det eg lurer på om eg skal skifte ut frontene med noe ant enn horndiskant,kansje det blir bedre i toppen uten horn.men eg vet ikkje.er lei og frustrert av hele dritten her.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du har min medfølelse.
    Selv har jeg også en stue som er akustisk vanskelig.
    Der hvor jeg aller helst vil sitte er det et basshull. Ingen bass.
    Men for konen som sitter i pc-hjørnet av stuen klager på skru ned bassen, skru ned bassen.

Flere ganger har jeg vært hos min lokale HiFi-klubb og hørt egne cd-er på Ikon7 og en dårligere forsterker enn den jeg har.
    Når jeg så kommer hjem til mine Ikon 7 og min gode forsterker, så er det bare ikke som det er i butikken.

Jeg trøster meg med at huset og stuen er midlertidig, og vil skal til noe annet på sikt. Så får det være som det er akkurat nå.

Men hvordan er det med deg?
    Ingen muligheter for å totalt ommøblere stuen. Sofaen på en annen vegg, høytaleroppsett en annen vei?

For noen ganger er slik utstyret er stilt opp i romme, et som skaper problemene.

Kan du lage en skisse av stuen og hvor høytalere, sub-woofer står?
    Og hvor dører og vinduer er.

Kanskje noen her på forumet kan se noen åpenbare "feil" i plasseringer, eller kommer med gode tips til ommøblering av stuen for bedre akustikk.

Og noen ganger er det helt herlig å totalt ommøblere stuen. Det er som man får ny stue bare fordi ting få en ny plass å stå på.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.einaste plassen eg kan komme på er med vinduet,er veldi liten stue dette,er vel cirka 10-15 kvm stue,hele kåken er vel cirka 30 kvm,en hybel lelighet.men da kommer elementet på suben og enten går rett inn på pc rommet eller rett i gangen,du skjønner det er 2 åpninger her,en til data rommet og en til gangen.og sånn som det er no så står suben med høyre ht og elementet går rett i sofan,er den beste til no ihvertfall,men som sagt meste av bassen forsviner inn på data rommet.det skal ikkje vere lett litt engang.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å sette subben inne på soverommet? *host*

Høres idiotisk ut ja.., å i verste fall så vil jo fortsatt bassen holde seg på soverommet, men går an å prøve, selv om det er helt bakvendt...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Har du prøvd å sette subben inne på soverommet? *host*

Høres idiotisk ut ja.., å i verste fall så vil jo fortsatt bassen holde seg på soverommet, men går an å prøve, selv om det er helt bakvendt...
    hei.ja har prøvd det,men da må eg opp i mer gain.men eg har testet ut inne på sove romet/data,og der inne kunne eg ha den på kl 9 og det va kanonbra,bare tok den og testet der og satt meg der og kjørte en film,men tok ikkje inn ht da,bare suben.men sove rommet er veldi lite rom,har 42 lcd tv,også ht og den svære suben og reciveren og bak ht,det kunne sikkert gått men da må stereo benken stå der som pcn står no og sette tv på veggen rett fram liksom og suben i midten og front på hver side av suben og go stolen i midten igjen.men er det så veldi lurt da,siden det er lite rom,blir ikkje det overkill med sourround da,rommet er vel sikkert ikkje mer enn toppen 8 kvm.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke å flytte hele sulamitten nei, men siden du sier at det er mest og finest bass inne på soverommet sånn som det står nå, så kan du prøve å flytte subben inn på soverommet, å se en film fra sofaen på stua, der anlegget står pr i dag... (forutsetter en lang kabel)

(eller om jeg missforsto noe nå beklager jeg)

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Ikke å flytte hele sulamitten nei, men siden du sier at det er mest og finest bass inne på soverommet sånn som det står nå, så kan du prøve å flytte subben inn på soverommet, å se en film fra sofaen på stua, der anlegget står pr i dag... (forutsetter en lang kabel)

(eller om jeg missforsto noe nå beklager jeg)
    nei asså da tenker eg på og flytte hele dritten inn på soveromet,har prøvd og sette suben på soveromet og sett en film inne i stuen men da måtte eg har mer gain på suben,men eg har testet kunn med suben inne på soverommet og satt gain til kl 9 og settet på en film og vert inne på soverommet menst filmen har spillt bass scener og det va heftigt bra der inne med bare på kl 9 i gain,derfor eg lurer på og flytte alt inn der siden suben trenger ikkje å ha så mye gain heller.mene g lurer på om det blir overkill med sourround inne på et 8 kvm rom.

PS:er litt dårlig og forklare ting og.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe dritt, trøsten må være at det er rommet som ødelegger for deg, ikke dårlige komponenter.

Har du muligheter å flytte subben nærmere der du normalt sitter å ser film? Alternativt kjøpe en SVS AS-EQ1, da har du i allefall utelukket kalibreringsproblemer, om du ikke synes det hjelper så er det bare å returnere den tilbake til LSound, du har 45 dagers returrett.

Vurderer en slik selv, har litt lyst å ta LSound på ordet, "med en EQ1 så kan du plassere subben nesten hvor som helst" Men det blir vel mest aktuelt når PC13 Ultra nr 2 kommer i hus.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag tar eg og flytter alt inn på data rommet og tester hvordan det blir.blir det bra så bruker eg det som kinrom aktig hehhe.mene r der inne suben er best.så får vi se.kommer tilbake med en update for og se hvordan det blir.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det ble faktisk en gedigen flopp og flytte alt inn der.så eg kommer nok til og kjøpe meg en SVS AS-EQ1 når eg får skatte pengene mine.tror det er det lureste og gjøre her asså.funker den ikkje har eg jo 45 dagers retur rett.men er det noen som har den og kan svare på noen kjappe spørsmål.er den vansklig å sette opp?eller gjører den alt selv,bare plug and play?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri testet en slik EQ, men har vanskelig for å tro at den løser ditt problem.
    Hvis det er et FYSISK basshull i stuen din, kan ikke EQ skru nok opp så du får bass. Det går bare ikke.

Men som det ble skrevet lengre oppe i tråden.
    Har du prøvd å flytte kun subben inn på datarommet, og sjekke om det gir god bass i stuen.
    Ingen ting i veien for at bassen kan stå og spille på datarommet når du ser film i stuen hvis du får best lyd den veien.

Uansett bør du nå prøve noe helt basic.
    Sett subben OPPI sofaen der du vil sitte.
    Koble den til og spill basslyd.
    Går rundt i stuen, huset, datarommet osv. Der hvor du hører mye bass i huset, skal subben stå for at du hører mye bass i sofaen.
    Så får nå det så være om den skal stå på datarommet, oppå vaskemaskinen, eller inn i dusjen.
    Prøv nå i alle fall det trikset. Sub i sofa, og vandring i hjemmet.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har sett lost boys.eg synest det ble veldi skrikete i diskanten på den filmen,helt for jæ.... og.hmm.måtte skru treble helt ned til -6,da blir det ikkje så skrikete lengre.eg tror ikkje horn er komfertabel med ette rommet.eller vill det bli skrikete uansett hvilken ht eg kjøper?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    er det noen som har sett lost boys.eg synest det ble veldi skrikete i diskanten på den filmen,helt for jæ.... og.hmm.måtte skru treble helt ned til -6,da blir det ikkje så skrikete lengre.eg tror ikkje horn er komfertabel med ette rommet.eller vill det bli skrikete uansett hvilken ht eg kjøper?
    Kan anbefale CM serien til B&W, veldig behagelig diskant

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Kan anbefale CM serien til B&W, veldig behagelig diskant
    hva koster de da?13k for den billigste på hifi klubben.litt dyrt for lommeboken min.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ høyttaleren CM5 er vel ca.9000.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.ta tok eg en ny romkorreskjon og da skiftet eg ikkje på noenting,lot alt stå sånn som den gjorde,asså,front ht large,center large,suben 90hz,bak ht small,og satt på lost boys igjen,og denne gangen va det bra faktisk,ikkje så veldi mye skrikete i diskanten,mye mer lydbilde synest eg,va liksom en helehet i det.men ka som gjør det da,at det ikkje er fullt så skrikete på large enn da de va på small,på small kunne eg ikkje ha mer enn 30 i volum,hadde eg -20 som eg begynnte med va det helt for jæ...,men no når det står på large kunne eg ha -20 i volum og det hørdes mye bedre ut enn på small.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje romkorreksjonen også har skrudd ned lyden litt denne gangen? Og dempet diskanten? Denne infoen skal være mulig å finne i menysystemet til receiveren.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kanskje romkorreksjonen også har skrudd ned lyden litt denne gangen? Og dempet diskanten? Denne infoen skal være mulig å finne i menysystemet til receiveren.
    oki.hvor eg finner den vet eg ikkje,men testet lost boys i large mye bedre enn i small ihvertfall,testet og running scared,der når han skal inn til naboen etter kulen komm inn igjenom vinduet og på small hørdes alt bare rot ut og skrikete,men på large hørdes det myye bedre ut,va litt skrikete men ikkje sånn skjærende som det va på small.så det hørdes bedre ut ihvertfall.einast no når eg kjørte ypao så tok eg ikkje med EQ,kjørte den på none.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo tidligere i tråden din også at du må ha denne innstillingen på Large.?
    Eller var det da snakk om "Front".?
    Uansett, ja Large er riktig...

Klipch er som du vet en høyttaler med horn-diskant og er kjent for å være skarp i toppen i mer eller mindre grad, så at du uansett finner de skarpe i det øvre kan være riktig observasjon selv om alt er perfekt innstilt...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •