Er dyre overspenningsvern bedre enn billige? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Noen som har Supra sin type?

Denne har i tillegg fordelen med at man kan bruke selvlagde kabler med perfekt lengde
    Ingen som har denne selv eller kjenner noen som har?

Supra pleier jo å ha bra kvalitet på produktene sine

Står dette i katalogen deres:
    SP-modellerna är försedda med
    SUPRA överspänningsskydd som skyddar alla 3 vägarna: fas till jord, nolla till jord, samt fas till nolla.
    De flesta enklare skydd omfattar enbart fas till nolla, och skyddar inte mot fältspänningar vid nära åsknedslag. Åskfält refererar alltid till jord.

For dere som ahr peil, høres dette bra ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med litt elektrokunnskap som vet?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei
    Selvfølgelig ikke, ingen her har kjøpt en slik og åpnet den opp for å se hva "Supra" har puttet inni der og vurder om det er kvalitetkomponenter...

Det som står på svensk der er en selvfølge for alle vern som koster over 100kroner...
    chlas olshon vern til 79kroner har bare fase-fase vern...
    Å lodde inne fase jord koster dem 15kroner mer, så om dette vernet er verd 100kroner eller 2000kroner er det ingen som vet utifra bilde og tekst...

Min korte erfaring med overspenningsvern og vanlige padder laget med ledende metall som kapsling er FAIL...
    Korte som i at jeg søkte etter jordfeil på et anlegg, hvor da en slik strøm-forgreiner i metall var det som skapte jordfeilen, rett i søppla med drittn...

Kjøp heller av et merke som har for jobb å LAGE og SELGE Overspenningsvern, ikke kabler og alt mulig dilldall...
    Kan være bra, kan være middels...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Nei
    Selvfølgelig ikke, ingen her har kjøpt en slik og åpnet den opp for å se hva "Supra" har puttet inni der og vurder om det er kvalitetkomponenter...

Det som står på svensk der er en selvfølge for alle vern som koster over 100kroner...
    chlas olshon vern til 79kroner har bare fase-fase vern...
    Å lodde inne fase jord koster dem 15kroner mer, så om dette vernet er verd 100kroner eller 2000kroner er det ingen som vet utifra bilde og tekst...

Min korte erfaring med overspenningsvern og vanlige padder laget med ledende metall som kapsling er FAIL...
    Korte som i at jeg søkte etter jordfeil på et anlegg, hvor da en slik strøm-forgreiner i metall var det som skapte jordfeilen, rett i søppla med drittn...

Kjøp heller av et merke som har for jobb å LAGE og SELGE Overspenningsvern, ikke kabler og alt mulig dilldall...
    Så du mener denne beskytter så dårlig at jeg i praksis like greit kan fortsette å bruke min vanlige grenkontakt uten vern? (siden du sier at det vernet som sitter inne i Supraen er bare dritt)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (siden du sier at det vernet som sitter inne i Supraen er bare dritt)
    Ingen steder sa jeg dritt...
    Jeg sa faktisk Bra eller middels, men det er det ingen som vet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen steder sa jeg dritt...
    Jeg sa faktisk Bra eller middels, men det er det ingen som vet...
    Oki takker for svar

Nei, bare tenkte at hvis den sikringen inni den var det samme som på vern til 100-lappen, så gidder jeg jo ikke å betale over 1000-lappen for en slik

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom tråden. Og det virker som at for å få optimal beskyttelse vil jeg trenge et grovvern (sikringsskapet) og et finvern (slik som f.eks monster fører).

Jeg leste også at det gir beskyttelse for oss uten jording. Hva bør jeg da kjøpe? Tenker litt på de paddene til monster. Ble linket til komplett før i tråden.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The mains blocks are entirely shielded from radiation of alternating electric fields by means of aluminium chassis.

Referanse: Mains Blocks Vil ikke påstå at det virker som "dilldall" det de holder på med

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de skriver her er vel basically at denne kontakten ikke forårsaker støy i lydanlegget, selv om du skulle blande strøm- og signalkabler bak stereobenken.

Skjerming av kabler er en god ide -- men det har vel lite med overspenningsvern å gjøre.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å som jeg skrev, det er ingen her som har åpnet dette vernet å kikket inni det...

Det kan godt være et bra vern, om prisen er over 1000kr så tilsier det at dette er et bra vern...
    Kanskje hele overspenningsvernepakken deres er innstøpt i isolerende materiale...

Et ikke hvor mange som kobler til kjøleskap, frysere eller ventilasjonsanlegget i støpselet bak anlegget, men en viss effekt har det sikkert, men hørtbart er det nok ikke...

Det er sikkert et bra vern, kjøpkjøp.......

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det de skriver her er vel basically at denne kontakten ikke forårsaker støy i lydanlegget, selv om du skulle blande strøm- og signalkabler bak stereobenken.

Skjerming av kabler er en god ide -- men det har vel lite med overspenningsvern å gjøre.
    Men også at selve filteret er sertifisert og produsert av ett engelsk firma, og at den også har isolering mot jord. Noe ett fåtall billige filtre har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en strøtanke:

Jeg har bodd en stund i et fattig land, der strømnettet var elendig, med både hyppige avbrudd og skiftende spenning.

Der var det nødvendig å bruke en eller annen form for spenningsvern, ellers var du garantert å miste minst en TV i året.

Men det var bare én type spenningsvern å få tak i -- til en pris av toppen et par hundre norske kroner. Kvalitetsutstyr av kjente merker er vanligvis dyrere i slike land enn i Norge.

Poenget er at vi som investerte i et slikt vern, som etter norske forhold altså var billig, aldri opplevde ødelagt utstyr.

Pris i seg selv burde altså ikke være noe kvalitetskriterium; heller ikke om utstyret er laget i Europa, USA eller Taiwan (der jeg antar at disse vernene var laget).

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    The mains blocks are entirely shielded from radiation of alternating electric fields by means of aluminium chassis.

Referanse: Mains Blocks Vil ikke påstå at det virker som "dilldall" det de holder på med
    Jeg ser ikke hensikten med skjerming av strømpadde/vern. Hvorfor skal kraft-tilførselen skjermes mot (svake) eksterne elektromagnetiske felt?

Og vil ikke uskjerma kabel før eller etter padda også plukke opp støy og sende det inn i utstyret?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår litt her.

Skjermingen er nok heller der for å beskytte nærliggende signalkabler mot eventuelle forstyrrelser fra strømmen i uttaket.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Jeg tror du misforstår litt her.

Skjermingen er nok heller der for å beskytte nærliggende signalkabler mot eventuelle forstyrrelser fra strømmen i uttaket.
    Hmm. Jeg forstår hva du mener, og det kan hende det er det som er tanken, men det er jo ikke hensiktsmessig. Uskjermede kabler før eller etter padde/vern og i huset forøvrig vil fremdeles stråle. Da er det mer fornuftig å skjerme signalkablene, for å håndtere problemet der det faktisk blir et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har denne selv eller kjenner noen som har?

Supra pleier jo å ha bra kvalitet på produktene sine

Står dette i katalogen deres:
    SP-modellerna är försedda med
    SUPRA överspänningsskydd som skyddar alla 3 vägarna: fas till jord, nolla till jord, samt fas till nolla.
    De flesta enklare skydd omfattar enbart fas till nolla, och skyddar inte mot fältspänningar vid nära åsknedslag. Åskfält refererar alltid till jord.

For dere som ahr peil, høres dette bra ut?
    Jeg har et par sånne, og også en Monster HT modell og et par UPC som jeg bruker til pc'er o.l. Om de virker? Hakke peiling og kommer sannsynligvis aldri til å få svar på det heller. Men de ser bra ut og man trenger jo en padde for å forsyne de ulike boksene i anlegget.

Bor i et nytt boligområde som har 400V (TN-nett), men usikker på om dette har noen som helst praktisk betydning mtp. overspenninger e.l. annet enn at dette er et mer brannsikkert nett...

Edit: Skal jeg skru opp en sånn Supra sak så dere får tittet inni eller? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det ble elkjøp og belkin i morra ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Er det noen som har erfaring med denne Komplett.no - Monster Home Theater Powercenter HTS800?

Monster dekker jo også opptil 275000euro i skadet utstyr.

stian
    Kjøpt lillebroren (HT800) i dag på elkjøp. 999kr. Virker solid nok.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Nå har jeg lest gjennom tråden. Og det virker som at for å få optimal beskyttelse vil jeg trenge et grovvern (sikringsskapet) og et finvern (slik som f.eks monster fører).

Jeg leste også at det gir beskyttelse for oss uten jording. Hva bør jeg da kjøpe? Tenker litt på de paddene til monster. Ble linket til komplett før i tråden.

overspenningsvern har vel liten effekt når den ikke er i jordet nett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noen effekt i det hele tatt når komponentene i hjemmekinoen ikke har jord? Slik som Reciever, Xbox, Sub... ? Tror eneste tingen som har jord er TV`en.. Føles galt..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •