HQ Hdmi kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: HQ Hdmi kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HQ Hdmi kabel

Noen som kjenner til denne kabelen?
    Kjøpt på ekspert idag, 15m til 1000 kr.
    Selgeren mente at jeg egentlig burde kjøpe en kabel som viste full HD, men den hadde han ikke inne, han sa han var usikker på om denne viste full HD, men at det var samme type som de brukte i butikken.
    Jeg har mulighet til å levere tilbake kabele.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR michael
    Noen som kjenner til denne kabelen?
    Kjøpt på ekspert idag, 15m til 1000 kr.
    Selgeren mente at jeg egentlig burde kjøpe en kabel som viste full HD, men den hadde han ikke inne, han sa han var usikker på om denne viste full HD, men at det var samme type som de brukte i butikken.
    Jeg har mulighet til å levere tilbake kabele.
    Ehm.. Finnes det HDMI-kabler som IKKE leverer FullHD?...

Jeg kjører hvertfall Full-HD mellom ps3+tv og ps3+receiver+tv på en HDMi-kabel som fulgte med en skjerm som sikkert koster 50-150 kr :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde også, ble litt satt ut, da selger som sa det har jobbet der i mange år, og var en jeg trodde hadde peiling, men den gang ei...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde også, ble litt satt ut, da selger som sa det har jobbet der i mange år, og var en jeg trodde hadde peiling, men den gang ei...
    Jeg har aldri hørt om en HDMI kabel som ikke støtter FullHD Går vel kanskje på at HDMI 1.1 elns ikke kan sende HD-lyd, men HDMI 1.3 kan.. Tviler derimot at en kabel som koster 1k IKKE kan dette..

Jeg har selv HDMI-kabler til rundt 100-500 kr selv.. Har ikke hatt noen problemer med hverken bilde eller lyd.. Men det er der kompetansen min slutter også Jeg er ingen fan av dyre kabler!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prinsippet så er det ikke noe forskjell på en HDMI-kabel som skal overføre et 1080P bilde mot en som skal overføre 720P.

Det jeg tror kanskje selgeren mente, og som han i så fall har helt rett i, er at det krever mer båndbredde for å overføre 1080P. Større båndbredde setter også større krav til at kvaliteten på overføringen opprettholdes.

Når man kommer opp i så lange avstander som 15m begynner kabelen å bli kritisk, og man trenger ikke lete lenge for å finne historier om folk som har problemer med 1080P. Men det betyr ikke at man *må* ha en dyr kabel i alle tilfeller, men gode kabler pleier gjerne å koste litt ekstra.

Kan i denne sammenheng tipse om Blue Jeans Cables. Kablene må bestilles fra UK eller USA, men de kommer levert i akkurat den lengden du ønsker til en hyggelig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lenge bilde vises, overfører kabelen 1080p? så da er kabelen god nok?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg har aldri hørt om en HDMI kabel som ikke støtter FullHD
    Sikkert 99% av alle HDMI-kablene blir produsert i Asia, og det er helt vanlig å skrive 1080P og/eller fullHD på kabelen uansett form eller lengde. Problemet er at disse stempelene ikke er noe som helst garanti for deg som forbruker, så produsenten kunne like gjerne skrevet 2160P.

Og 1080P er omtrent aldri et problem på kortere lengder.

Det er derimot ikke sagt at kabelen trådstarter har kjøpt ikke vil fungere. Det er bare å teste.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Fungerer ikke kabelen vil du vanligvis oppleve helt klare feil i bildet, evn. at du ikke får bilde i det hele tatt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kunne jo bytte så bare prøv.. Jeg har aldri hatt problemer med dette hvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen virka som bare det, fint og klart bilde!
    men nå lurer jeg på om jeg skal bytte allikevel. Ser på nett at jeg får kjøpt 12m kabel, og det hadde vært akkurat nok for meg, mens den jeg har er 15m. Forstår det sånt at det er best med kortest mulig kabel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen virka som bare det, fint og klart bilde!
    men nå lurer jeg på om jeg skal bytte allikevel. Ser på nett at jeg får kjøpt 12m kabel, og det hadde vært akkurat nok for meg, mens den jeg har er 15m. Forstår det sånt at det er best med kortest mulig kabel?
    Neida, hvis den virker fint så er ingen poeng i å bytte...:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •