Endelig er det bevist, det er forskjell på USB-kabler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig er det bevist, det er forskjell på USB-kabler!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte nesten å bli bekymret, hele 14 timer siden sist kabeldiskusjon. Men dette er intet nytt. Stor forskjell på USB kabler:

-usb_types_2-jpg

OG, man kan få de i ulike farger og design - jeg har selv en rød kabel hjemme.

De kommer sikkert også med forskjellige elektriske egenskaper for alt jeg vet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvbedrageri'et fortsetter. Hehehe. Det finnes pc-utstyr som ikke takler alle usb-kabler, men det har gjerne med lengde å gjøre.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    -usb_types_2-jpg
    Wow! Se der ja! Så stor forskjeller legger til og med jeg merke til!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det virker som om det er utrolig mye Voodoo og Kabeltilbedning på HifiSentralen... De gjør jo kabler til en Fetisj
    Tatt fra Wikipedia
    Fetisj er i religionsvitenskapen en lagd gjenstand som blir tillagt en spesiell, overnaturlig kraft.
    Wiki-Artikkel

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Begynte nesten å bli bekymret, hele 14 timer siden sist kabeldiskusjon. Men dette er intet nytt. Stor forskjell på USB kabler:

-usb_types_2-jpg

OG, man kan få de i ulike farger og design - jeg har selv en rød kabel hjemme.

De kommer sikkert også med forskjellige elektriske egenskaper for alt jeg vet.
    Hehe, dagens....

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hehe, dagens....
    Er FÅ ting som skiller seg ut med en USB-kabel annet en overføringshastighet.. Og det enkle faktumet at den ikke kan være lenger enn 10 eller 15 meter om jeg ikke husker feil

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hallo i luken? Der er jo en hann- og ei ho-kontakt av samme sorten der. Slurv!

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Er FÅ ting som skiller seg ut med en USB-kabel annet en overføringshastighet.. Og det enkle faktumet at den ikke kan være lenger enn 10 eller 15 meter om jeg ikke husker feil
    Maks 5m uten signalforsterker/hub.

Men jeg kan ikke se at folk legger store penger i USB-kabler.
    Det er vel for det meste HighEnd folk som bruker formuer på kabler, å de bruker vel ikke PC/USB vel?
    Eller tar jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man virklig er opptatt av kabler er jo dette ett godt eksempel på hva man kan kaste bort pengene sine på:

Denon AK-DL1

499$ for 1,5m er jo passe drøyt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Maks 5m uten signalforsterker/hub.

Men jeg kan ikke se at folk legger store penger i USB-kabler.
    Det er vel for det meste HighEnd folk som bruker formuer på kabler, å de bruker vel ikke PC/USB vel?
    Eller tar jeg feil?
    PC er for streitinger. Det eneste som gir presis nok matematikk for meg er en kuleramme innsmurt med linolje.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre
    Hvis man virklig er opptatt av kabler er jo dette ett godt eksempel på hva man kan kaste bort pengene sine på:

Denon AK-DL1

Denon burde skamme seg! Mister litt respekten for et selskap som tyner folk på denne måten. Hadde det enda vært Monster eller Nordost så hadde det vært ok. De lever jo av slikt...

Men bruker-testeneav denne kabelen er i alle fall stor underholdning

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var sikker på at den tråden på det andre forumet var bare tull, men det viste seg at de fleste som postet var seriøse. Han ene brukte SSD harddisk, for den hadde bedre lyd enn vanlige snurredisker. Men interfacet var visst viktig for eller svar det noe som påvirket lyden negativt... Interessant, men .... nei, det var ikke det. Ikke litt engang.

Men så hadde han et anlegg som var veldig følsomt for endringer også. Han hørte også god forskjell på forskjellige kabel-underlag osv. Så følsomt anlegg tror jeg ikke jeg ville hatt. Tenk om HAN skulle flytte hodet noen millimeter, det må jo være nok til å ødelegge lydbildet totalt.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg var sikker på at den tråden på det andre forumet var bare tull, men det viste seg at de fleste som postet var seriøse. Han ene brukte SSD harddisk, for den hadde bedre lyd enn vanlige snurredisker. Men interfacet var visst viktig for eller svar det noe som påvirket lyden negativt... Interessant, men .... nei, det var ikke det. Ikke litt engang.

Men så hadde han et anlegg som var veldig følsomt for endringer også. Han hørte også god forskjell på forskjellige kabel-underlag osv. Så følsomt anlegg tror jeg ikke jeg ville hatt. Tenk om HAN skulle flytte hodet noen millimeter, det må jo være nok til å ødelegge lydbildet totalt.
    Ja hvorfor skal vi ikke reise til verdensrommet å sette opp høyttalere der? Treverk, sofaer, mennesket i seg selv ødelegger jo for lyden.. Mennesker har jo litt "elektrisitet" (statisk elektrisitet).. Vi skader jo lyden.. Vi må begynne å pakke oss inn i store dresser o.l slik at det ikke "smitter" over på lydbølgene som kommer ut av høyttalerne

Eller kanskje begynne å skru av mobiltelefonen mens man ser film.. De tuller jo med høyttalersignalene.. Og kablene; nei ikke få meg til å begynne på kablene :twisted:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg smører usb-kablene mine inn med dette wunderstoffet :shock:

Datastrømmen går liksom litt glattere da

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sabre

Denon AK-DL1

[køddemoduspå]
    Mailene kommer fram enda raske enn før, og om mulig, med enda bedre fargespekter enn jeg hadde forventet. Nettsider ble enda mer leselig, og bildene på vg.no med denne kablen ble mye bedre enn da jeg testet med standard kabel. Megan Fox hadde bort i mot gjennomsiktige klær når jeg kjørte den ultimate Transformers-Trailer testen. Med vanlig kabel, var ikke buksen hennes annet enn stram og ubekvem.
    Med denne kabelen, er det nå en fryd å sende mail, chatte og lese Facebook dagen lang. Jeg kan ikke skjønne hvordan verden var før denne kabelen, man har mistet SÅ mye viktig informasjon grunnet dårlige kabler.
    Jeg gir denne kabelen terningkast seks. Egentlig er det treningkast syv, men ettersom dere andre ikke har samme CAT-5 kabelen som meg, ser dere ikke den siste dimensjonen av treningen som meg. Nok en grunn til at alle burde skaffe seg denne! [/køddemodusav]

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tenk hvor forferdelig det må være for lytteopplevelsen når konen kommer inn i stuen: "Kjære, det er middag."
    Det vil for det første ødelegge lydbildet pga stemmebruken hennes. Hun tilfører lydbølger med friksjon over hele lydspekteret. I tillegg vil hennes nærvær av kroppsmasse ødelegge for lydbølgenes naturlige rettning.
    Og sist men ikke minst, han må sikkert snu på hodet for å vise at han hørte hva som ble sagt. Stakkars mann!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Siden du quoter meg og kommer med en bastant "faglig" kommentar så antar jeg at du misset det humoristiske i det hele, og at jeg er kabelfanatiker og uttalte meg skeptisk til det hele. Think again. Bildet og innlegget til HåkonN har en humoristisk vinkling. Det er nemlig lov å le litt også..... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest det første innlegget trodde jeg at det var en spøk, den gang ei!

Verden vil bedras.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er den mest trøttende tråden jeg har lest til nå....

Hvorfor bruke så masse tid på å teste digitalkabler å finne forskjeller?
    Trudde man skulle bruke anlegget til å høre på musikk jeg, ikke kabler...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •