Endelig er det bevist, det er forskjell på USB-kabler! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ja men selgeren har jo delvis rett - bare det at de pakkene som mangler 0'er eller 1'ere blir sendt på nytt og nytt og nytt til de kommer igennom, ellers blir det full stopp. En god kabel med gode kontakter mister færre pakker på veien. Hadde nylig tak i en rimelig HDMI kabel med dårlig kontakt - den virket enten perfekt eller virket ikke. Problemet var for dårlige kontakter i hver enda.
    HDMI retransmitterer ikke pakker såvidt jeg vet. Det ligger nok feilkorrigering i linjekodingen, men ved mye bitfeil kollapser linken raskt

Min erfaring er også at HDMI virker fint, eller ikke i det hele tatt. Har enda til gode å se artifacts/støy i bildet.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg var sikker på at den tråden på det andre forumet var bare tull, men det viste seg at de fleste som postet var seriøse. Han ene brukte SSD harddisk, for den hadde bedre lyd enn vanlige snurredisker.

TOTAL PISSPREIK! :evil: Alle vet da vel at man får best lyd fra diskett, herlig lyd når den stappes inn

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det var for endel år siden snakk om lydforskjellen på musikk brant på forskjellige typer CD'er også. Jeg opplevde at enkelte typer, ofte "gull-CD'er", ofte gav skraping i lyden, men hva det skyltes vet jeg ikke.

Usikker på om jeg skjønner deg rett, men brenneCDer er det forskjell på, også her kommer man inn på matching av brenner og disk, av en eller annen grunn. Selv i nyere tid har jeg opplevd direkte skurring me imagine sine CDer ved flere av mine brennere :? Discer med data ble jo ofte uleselig også. Mest fornøyd med Sky (spesielt da de var så billige og ikke hadde høy feilprosent, uleselighet og skurring ala imagine). Men de dagene er jo over for nokså lenge siden egentlig. Har også opplevd noen som var gode filer spilt direkte fra PC, men hørtes ut som dårlig radiosignal når brent på en eller annen type brennecd (Magic?) kjøpt på Rimi mange år siden.

Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    HDMI retransmitterer ikke pakker såvidt jeg vet. Det ligger nok feilkorrigering i linjekodingen, men ved mye bitfeil kollapser linken raskt

Min erfaring er også at HDMI virker fint, eller ikke i det hele tatt. Har enda til gode å se artifacts/støy i bildet.

Man skal jo være litt uheldig, eller bare kjøpe jalla, men spesielt ved lange kabler kan man fort komme borti digitalt støy, altså at deler av bildet ikke komemr frem pga ikke alle pakke kommer frem. Hver eneste piskel er en egen pakke ved HDMI, lyden er jeg mindre sikker på om er i opptil 8 pakker, eller fler.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har merket større forskjell på brente musikk cd'er som er brent med veldig høy hastighet istedet for en lav hastighet kontra merket på platene.

Nå skal det sies at jeg ikke har brukt noe annet enn Verbatim de siste 3-4 årene så har ikke så mye erfaring med andre merker heller.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg har merket større forskjell på brente musikk cd'er som er brent med veldig høy hastighet istedet for en lav hastighet kontra merket på platene.

Nå skal det sies at jeg ikke har brukt noe annet enn Verbatim de siste 3-4 årene så har ikke så mye erfaring med andre merker heller.
    Brukte TDK før og Verbatim de siste årene. Lav feilprosent. Og det med hastighet er vikti på "dårlige" plater. Mulig det går på nøyaktighet og miste av pakker. Ikke vet jeg.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •