Endelig er det bevist, det er forskjell på USB-kabler! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekte Clas kvalitet

Jeg har skjermede Cat-5 kabler i ekte Clas kvalitet. Hvis noen trenger slike kan jeg selge alle lengder opp til 50 meter for kr. 500,- pr. meter. Kablene er selvfølgelig terminert med rj 45, også de fra den svært renomerte butikken Clas.
    Legeringen i kabler og kontakter er av beste skrapkvalitet. :-)

Jeg tror jeg ler meg rett ihæl. Den siste kabelnissen er tydeligvis ikke født ennå

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men bruker-testeneav denne kabelen er i alle fall stor underholdning
    Hehe, meget god underholding faktiskt
    - dæven dem drar'n langt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ja hvorfor skal vi ikke reise til verdensrommet å sette opp høyttalere der? Treverk, sofaer, mennesket i seg selv ødelegger jo for lyden.. Mennesker har jo litt "elektrisitet" (statisk elektrisitet).. Vi skader jo lyden.. Vi må begynne å pakke oss inn i store dresser o.l slik at det ikke "smitter" over på lydbølgene som kommer ut av høyttalerne

Eller kanskje begynne å skru av mobiltelefonen mens man ser film.. De tuller jo med høyttalersignalene.. Og kablene; nei ikke få meg til å begynne på kablene :twisted:
    Siden et nokså kjent faktum ser ut til å ha gått deg hus forbi så kan jeg opplyse deg om at i verdensrommet så er det ikke luft. Siden lyd er luft i bevegelse så er det dermed ikke lyd i verdensrommet.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Jeg var sikker på at den tråden på det andre forumet var bare tull, men det viste seg at de fleste som postet var seriøse. Han ene brukte SSD harddisk, for den hadde bedre lyd enn vanlige snurredisker. Men interfacet var visst viktig for eller svar det noe som påvirket lyden negativt... Interessant, men .... nei, det var ikke det. Ikke litt engang.

Men så hadde han et anlegg som var veldig følsomt for endringer også. Han hørte også god forskjell på forskjellige kabel-underlag osv. Så følsomt anlegg tror jeg ikke jeg ville hatt. Tenk om HAN skulle flytte hodet noen millimeter, det må jo være nok til å ødelegge lydbildet totalt.
    Faktisk så har jeg hatt vanlig HD som har slått inn på lyden. Jeg hørte gjennom høyttalerne at HD'en gikk. Dette skyltes nok dårlig skjerming eller noe lignende, men halt far fetched er det slett ikke. Men at selve disken gir bedre lyd vet jeg ikke om jeg tror på. Det var for endel år siden snakk om lydforskjellen på musikk brant på forskjellige typer CD'er også. Jeg opplevde at enkelte typer, ofte "gull-CD'er", ofte gav skraping i lyden, men hva det skyltes vet jeg ikke.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Maks 5m uten signalforsterker/hub.

Men jeg kan ikke se at folk legger store penger i USB-kabler.
    Det er vel for det meste HighEnd folk som bruker formuer på kabler, å de bruker vel ikke PC/USB vel?
    Eller tar jeg feil?
    Jeg leste også på nett at usb-kabler kunne være maks 5m uten signalforsterker/hub, men sitter allikevel her med 8m usb-kabel til dacen min uten hub eller noen form for signalforsterking.
    I tillegg er det tre kabler som er koblet sammen. Det skulle jo ikke fungert?
    Min erfaring er da at en skal ikke stole på andres erfaringer, det bør prøves ut i praksis på egen hånd.

Selv om jeg er meget skeptisk til at det er lydforskjeller på usb-kabler så vil jeg i hvert fall ikke avvise det så bastant som alle andre gjør her.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg leste også på nett at usb-kabler kunne være maks 5m uten signalforsterker/hub, men sitter allikevel her med 8m usb-kabel til dacen min uten hub eller noen form for signalforsterking.
    Min erfaring er da at en skal ikke stole på andres erfaringer, det bør prøves ut i praksis på egen hånd.

Selv om jeg er meget skeptisk til at det er lydforskjeller på usb-kabler så vil jeg i hvert fall ikke avvise det så bastant som alle andre gjør her.
    Jeg også har erfart at dette går fint, så lenge båndbredden/datastrømmen er for stor og at det er USB 2.0. Slet litt med hakking/lag...

Har nå 15m med usb kabel (3x5m m/forsterker u/strømforskyning) som forer USB dac med FLAC, fungerer smertefritt, men prisen kan bli vel høy...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste er jo teoretisk. Det kan jo hende at noe utstyr har høyere spenning ut på USB og dermed takler lengre kabler. Brukte en extern USB-HD på en bærbar PC og på den kunne ikke kabelen være mer enn 20cm.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Så følsomt anlegg tror jeg ikke jeg ville hatt. Tenk om HAN skulle flytte hodet noen millimeter, det må jo være nok til å ødelegge lydbildet totalt.
    Ikke hvis du har en slik montert i sweetspot

-20surgery-202-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaahahahah! Den så jo KJEMPEdeilig ut å ha på! Skikkelig avslappende! læxe i soffan med en sånn, DET hadde vært noe!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Jeg glemte å spesifisere litt her Det kan bare være 5 meter lang usb-kabel i datasammenheng..

Rett og slett fordi signalet (uansett hva) tar for lang tid fra hva-enn-som-sender-signalet og PCen oppfatter etter så og så mange millisekund at det IKKE er noe der. Da det tar for lang tid for signalet og gå de f.eks 6 meterne..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis signalet skal bruke flere millisekunder på å gå gjennom en kabel må nok den kabelen være noe i overkant av 5m. Hvis kabelen er sånn grovt regnet 20.000 mil lang så snakker vi om millisekunder...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det viktig med gode kontakter i hver ende - uten kontakt intet signal. Her er det en del skap ute å går i hvert fall blandt HDMI kabler.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen forklare hva poenget med denne tråden er?

Uthenging, latterliggjøring, og manglende folkeskikk ser ut til å være en gjenganger her.

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Men bruker-testeneav denne kabelen er i alle fall stor underholdning
    Takker og bukker for lenken! Fantastiske reviews.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Kan noen forklare hva poenget med denne tråden er?

Uthenging, latterliggjøring, og manglende folkeskikk ser ut til å være en gjenganger her.
    Denne tråden er selvfølgelig laget for å henge ut folk vi synes er dumme. De som ikke kan respektere dette får bare holde seg unna tråden.

Kabelnissene tenker helt sikkert det samme om skeptikerne, men mens skeptikerne har humor så har nissene folkeskikk.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Siden et nokså kjent faktum ser ut til å ha gått deg hus forbi så kan jeg opplyse deg om at i verdensrommet så er det ikke luft. Siden lyd er luft i bevegelse så er det dermed ikke lyd i verdensrommet.
    Det finnes nok en kabel som fikser dette også

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis folk synes det er gøy å forske på USB kabler... La dem gjør det i fred og ro... Ikke noe å bry seg om.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Denne tråden er selvfølgelig laget for å henge ut folk vi synes er dumme. De som ikke kan respektere dette får bare holde seg unna tråden.

Kabelnissene tenker helt sikkert det samme om skeptikerne, men mens skeptikerne har humor så har nissene folkeskikk.
    Takk

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prææhææhæ!!

Made my day. Nå har jeg underholdning på nattskiftet i natt...

"As soon as I removed the cable, it crawled and plugged itself in. It came pre-installed with the Jonas brothers. At times, some of the brothers would walk out of the speakers. It was also able to detect when Britney was played. At this time, the cable would unplug itself (per the safety warning label on it)"

Takk for linken =)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser i tråden på sentralen følgende:

Kimber overfører altså 0 og 1 bedre enn andre produsenter? Skeptisk.
    Nei, 0 og 1 kommer frem i samme rekkefølge, men forskjellen ligger i formen på signalflankene som følge av frekvensgangen gjennom kabelen. Det skal ikke spesielt mye kapasitans til før frekvensgangen ruller av et sted oppe i megahertzene, og da blir signalflanken litt avrundet. S/PDIF-formatet er slik at 0 og 1 påvirkes ulikt av det fenomenet, fordi det er overgangene mellom to signalnivåer som bærer informasjonen, ikke signalnivået i et gitt øyeblikk. Resultatet blir, litt enkelt sagt, at nullene kommer frem litt fortere enn enerne eller motsatt.
    Kan noen forklare dette? er det mulig at nullene kan komme fortere enn enerne eller motsatt?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •