Høytalerkabler til Klipsch???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalerkabler til Klipsch???

Hei, jeg trenger hjelp til valg av høytalerkabel til mine Klipsch RF-63 og RC-64? Helst noen med spade, banan osv som er enkle å koble til,er lei av å tvinne
    skal ikke være noe biltema-kabler osv, innenfor området rundt 2-4000kr,- til frontene vertfall,noen som har erfaringer og anbefalinger?
    Takker for svar

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Hei, jeg trenger hjelp til valg av høytalerkabel til mine Klipsch RF-63 og RC-64? Helst noen med spade, banan osv som er enkle å koble til,er lei av å tvinne
    skal ikke være noe biltema-kabler osv, innenfor området rundt 2-4000kr,- til frontene vertfall,noen som har erfaringer og anbefalinger?
    Takker for svar
    Bare du ikke forventer noen stor oppgradering grunnet nye kabler så, (er det de kaller en kabel skeptiker jeg da), men skjønner godt at du kan tenke deg noen kabler som er greie å ha med å gjøre.
    God kontakt er også viktig, hva med å se på hva viablue har å by på, har ikke testet dem selv men de har fått nye skryt.
    Syns egentlig gode kontakter, god tykelse på lederen, utseende og at den er mulig å bøye etc er det viktigste. Men tror ikke at du nødvendigvis får noe bedre kabler om du legger dobbelt så mye penger idet.

Ta en kikk her:Xtreme-Cable - SC-2 Silver Series Høyttalerkabel
    Er vel 2398,- for den kabelen der i 2x2.25m holder for de fleste vil jeg tro, ellers koster vel 2x3m bare noen hundre mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Bare du ikke forventer noen stor oppgradering grunnet nye kabler så, (er det de kaller en kabel skeptiker jeg da), men skjønner godt at du kan tenke deg noen kabler som er greie å ha med å gjøre.
    God kontakt er også viktig, hva med å se på hva viablue har å by på, har ikke testet dem selv men de har fått nye skryt.
    Syns egentlig gode kontakter, god tykelse på lederen, utseende og at den er mulig å bøye etc er det viktigste. Men tror ikke at du nødvendigvis får noe bedre kabler om du legger dobbelt så mye penger idet.

Ta en kikk her:Xtreme-Cable - SC-2 Silver Series Høyttalerkabel
    Er vel 2398,- for den kabelen der i 2x2.25m holder for de fleste vil jeg tro, ellers koster vel 2x3m bare noen hundre mer.
    har faktisk sett litt på dem så er det om de vil passe til mine klipsch,noen som har prøvd de på klipsch? Fikk noen anbefalinger av audiofoni om å kjøpe ETI Express eller ETI Quiessence kaber som skulle matche mine høytalere perfekt, noen som har erfaring med disse?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummel tråd. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Skummel tråd. Lykke til.
    jaa, kablene kommer for å ta deg:O

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaa, kablene kommer for å ta deg:O
    Eller tråden??

*krysser ut nettleseren*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt lage kabler til deg jeg null stress.. å de ser ihvertfall ikke dårligere ut enn de kablene på linken.. å låter MYE bedre!

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt ETI express å de er noe av det verste jeg har hatt.

Ikke noe galt med lyd etc . men de var så stive og tunge at de bare skaper problemer . Det er nesten umuligt og legge noe vinkel på dem uten å bøye terminaler eller pluggene på kablene .

Jeg vill der i mot anbefale deg å se på Xindak kablene til Audiofoni.

Om du mot formodning vill gå for ETI Express ligger mine kabler her uten plugger i ene enden å støver bort , de kan du få for noen kroner visst du bor i nærheten .

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har faktisk sett litt på dem så er det om de vil passe til mine klipsch,noen som har prøvd de på klipsch? Fikk noen anbefalinger av audiofoni om å kjøpe ETI Express eller ETI Quiessence kaber som skulle matche mine høytalere perfekt, noen som har erfaring med disse?
    Om jeg tror de kunne passet eller ikke ville jeg basert på det jeg alt har nevnt, og da ville svaret vert ja.
    Kunne selv tenkt meg noen slike selvom jeg ikke tror de på noen måte gir noen vesentlig oppgradering lydmessig i forrhold til billig monster kabel med egen montert bananplugg.
    For folk flest som ikke sitter med mange hundre K i utstyr så er det (min mening) tull å kjøpe kabler til 10/20 eller 30% av verdien på utstyret ellers.
    Kjøp en kabel som er bra nok, og sørg for at den er fleksibel nok og ser bra nok ut for bruken Er nok noen som er sterkt uenig, og ja det er forskjeld på kabler, ville for eksempel ikke brukt kabler med sølvleder til klipsch, men det er ingen direkte link mellom pris og kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg har hatt ETI express å de er noe av det verste jeg har hatt.

Ikke noe galt med lyd etc . men de var så stive og tunge at de bare skaper problemer . Det er nesten umuligt og legge noe vinkel på dem uten å bøye terminaler eller pluggene på kablene .

Jeg vill der i mot anbefale deg å se på Xindak kablene til Audiofoni.

Om du mot formodning vill gå for ETI Express ligger mine kabler her uten plugger i ene enden å støver bort , de kan du få for noen kroner visst du bor i nærheten .
    hmm, visste ikke at de var så stive, og det blir et problem hos meg da de må kunne legges vinkel på dem:/ har du prøvd noen av xindak kablene da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFiEntusiasten
    Kan godt lage kabler til deg jeg null stress.. å de ser ihvertfall ikke dårligere ut enn de kablene på linken.. å låter MYE bedre!
    tusen takk for tilbudet, du lager sikkert bra kabler, men tror jeg kjøper meg noen hos forhandler i første omgang

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Om jeg tror de kunne passet eller ikke ville jeg basert på det jeg alt har nevnt, og da ville svaret vert ja.
    Kunne selv tenkt meg noen slike selvom jeg ikke tror de på noen måte gir noen vesentlig oppgradering lydmessig i forrhold til billig monster kabel med egen montert bananplugg.
    For folk flest som ikke sitter med mange hundre K i utstyr så er det (min mening) tull å kjøpe kabler til 10/20 eller 30% av verdien på utstyret ellers.
    Kjøp en kabel som er bra nok, og sørg for at den er fleksibel nok og ser bra nok ut for bruken Er nok noen som er sterkt uenig, og ja det er forskjeld på kabler, ville for eksempel ikke brukt kabler med sølvleder til klipsch, men det er ingen direkte link mellom pris og kvalitet.
    ja det er nok noe i det du sier Nei skal ikke ha noe svindyrt,blir vel noe til rundt 2000kr tror jeg, det må ver mer en godt nok til mitt bruk vil jeg tro

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, visste ikke at de var så stive, og det blir et problem hos meg da de må kunne legges vinkel på dem:/ har du prøvd noen av xindak kablene da

Selv har jeg alltid brukt Kimber .

Men har enn kamerat som har Xindak hele veien , å han er meget fornøyd .

Om du vurderer å legge 3-4k på eit par høyttaler kabler , så for all del få lånt noe med deg hjem før du bestemmer deg . Noen hører forskjel , mens andre gjør det ikke .

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Ajselj her. Viablue kablene se bra ut, ha gode kontakter og er tykke nok. Jeg brukte selv vdh magnum ybrid på mine rf 83, men de var veldig stive og vanskelige å ha med å gjøre!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Selv har jeg alltid brukt Kimber .

Men har enn kamerat som har Xindak hele veien , å han er meget fornøyd .

Om du vurderer å legge 3-4k på eit par høyttaler kabler , så for all del få lånt noe med deg hjem før du bestemmer deg . Noen hører forskjel , mens andre gjør det ikke .
    nja, blir nok nærmere 2000kr, tror jeg har bestemt meg for det nå blir litt vanskelig å låne for meg, må kjøre 1,5 timer en vei for å komme til en sjikkelig hifi butikk:/ men vet du åssen Xindak han kompisen din hadde, har sett på disse:Xindak FS-1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •