Fjerning av bro mellom terminalene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer ErikTheV sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjerning av bro mellom terminalene?

Hei.

Kjøpte ett par med høyttaler kabler hos soundgarden (Flatline gold) og fikk med to små stykker kabel som ifølge selger skulle erstattes med broen som sitter mellom terminalene (de man fjerner når man skal bi-wire) hvis jeg forsto det rett da.

Har dette noe hensikt? Har hørt at broen ikke skal fjernes med mindre man skal kjøre bi-wire og det så ut til å være stress å feste de små flakene jeg fikk med..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du kabelnisse så innbiller du deg nok at du får bedre lyd ved å bytte til de nye stubbene. Er du skeptiker så vet du at lyden ikke endres.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du skeptiker så innbiller du deg nok at du ikke får bedre lyd ved å bytte til de nye stubbene. Er du entusiast så bør du prøve hva du selv synes.

Newcomer Nordenstam sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retorisk spørsmål: om du selger høytalere og lyden lett kan forbedres ved å inkludere en liten metallbit (kr fint lite i produksjon), ville du solgt høytaleren med en dårligere metallbit og overlatt til brukeren å selv finne frem til en bedre?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikTheV
    Hei.

Kjøpte ett par med høyttaler kabler hos soundgarden (Flatline gold) og fikk med to små stykker kabel som ifølge selger skulle erstattes med broen som sitter mellom terminalene (de man fjerner når man skal bi-wire) hvis jeg forsto det rett da.

Har dette noe hensikt? Har hørt at broen ikke skal fjernes med mindre man skal kjøre bi-wire og det så ut til å være stress å feste de små flakene jeg fikk med..
    Du forsto han nok rett, men du trenger ikke stresse med å fjerne blikkene da de gjør mer en god nok jobb ! - sagt av en Kabelnisse 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer ErikTheV sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg beholder standard broen på... hører nok ikke forskjell jeg uansett, men tanken på at noe kan bli bedre hadde vært nok til at jeg hadde gidda å skifte dem...

Takker for svar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at du er fornøyd. Du har jo muligheten til å prøve i alle fall og jeg ville kanskje gjort et forsøk 8) . Om du hører forskjell er det supert og om ikke har du avklart det, selv om dette er helt avhengig av hva slags musikk du hører på, kvaliteten på inspillingen, rommet, forsterken, cd spilleren osv. Noen mener dette er bare tull andre er kabelnisser. Det er dette som gjør det til en hobby.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •