Kabel til effekt forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel til effekt forsterker

Har handlet meg effekt forsterkere nå og disse må ligge ca 2,5m unna receiveren min.
    For øyeblikket har jeg bare "lakrislisse" og bruke, sånn tynn svart kabel fra clas ohlson som er lang nok.Mest på grunn av at jeg skulle få koblet de opp med en gang

Vil jeg merke lydforskjeller på og oppgradere denne kabelen til en dyrere og bedre skjermet en?
    Har tenkt det uansett men mest for utseende da, men er det noe fortjeneste utover det på slike kabler?
    Nå kommer det sikkert mange svar om alt mulig men vær snille og hold kabel debatten til en annen tråd.

Har byttet høyttalerkabel med stort hell (i mine ører) så da er det kansje noe og hente her også?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes at du hører forskjell på høyttalerkabler så er det sikkert noe å hente på en bedre signalkabel også. De store hifi-kjedene/butikkene bør kunne låne deg kabler så du får prøvd de hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte på lissene og slo på forsterkerneg herregud for en støy!!

Fant noen tara labs kabler jeg har og fikk satt på de, stille som graven
    Men må nok på kabel shopping for og få noen som er så lange at jeg får ampene der de skal stå.

Har VDH høyttalerkabel, blir det bra med VDH signalkabel også da kansje?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du noe som lager støy og da er det greit med skjermede kabler. De trenger nødvendigvis ikke å koste all verden fordi.

Men jeg er nok ikke rette person til å anbefale kabler siden jeg bruker lakris mellom receiver og effekt og høyttalerkabler til 7kr/m. Jeg har forøvrig signalkabel til 300kr mellom receiver og effekt på frontkanalene, men det er mer et tilfelle av man tar hva man har. Jeg har ikke opplevd noe støy og det ser ut som et slangebol bak rack'et.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe kjenner til det slangebolet...skulle egentlig hatt en ny tv benk men frua setter ned foten der.Da får det bli som det blir så lenge, til jeg forhåpentligvis får eget rom og herje i.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kingkong:
    Pass på at blokkene står i samme stikkontakt (evt grenuttak) som pre.
    Hvis ikke øker faren for at signalkjeden og strømkablene danner en jordsløyfe. Dette gir støy, det kan jeg skrive under på !
    Stjerne-jord / stjerne-power er like viktig i lytterommet som inne i en forsterker.

Kan anbefale selvgjorte kabler med rca kontakter og myk/pen/tykk mikrofonkabel fra elfa. De kommer på en brukdel av prisen til de fancy-pancy prestisjemerkene, og holder meget høy kvalitet. Vi snakker under 100,- pr meter ink kontakter (en kanal). Da lager du de lengdene du trenger også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsdet Bønna.
    De står i samme kontakt som receiver så det er nok noe annet som lager den støyen.Men som sagt emd andre kabler ble det stille.
    Skal sjekke ut de elfa kablene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •