Koble ipod til Abrahamsen dac??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble ipod til Abrahamsen dac??

Hei! Skal koble ipoden min til Dacen men finner ikke kabelen jeg trenger. Når jeg tar rød og hvit rca til mini jack i output utgangen. Så trenger ikke dacen og være på engang for og få lyd! Men har coax1 og 2. Men der er det bare 1rca inngang per. Er vel her jeg må få koblet inn ipoden?

Finnes det 1rca til mini jack? Er også Usb inngang på dacen men det er sånn data usb så finner ikke noe der.

Takker for all hjelp

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig spørsmål, men regner det som logisk at det følger med en ledning/docking-greie til den som gjør det mulig å koble den til pc via USB... Vil tro at det skal være mulig å bruke samme for å koble den til DAC'en?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din iPod har vel ikke digital signal ut? Er den moddet? Ellers tror jeg ikke det er muligt...da må du koble iPod`en til din pc, og da bruke usb ut til din dac...men jeg er ikke sikker på du får noen videre forbedring av det ....
    Using an iPod as a Music Source for Your Home Stereo System

Normalt, med digital ut : Minijack fra iPod til coax (rca) eller Toslink (optisk) inn på dac.
    Clas Ohlsson har kablen du trenger til 98,-
    (hvit/rød er alltid analog, til digital oppkobling mot dac trenger du bare èn inngang, altså f.eks. coax1.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier Minijack fra iPod til coax (rca) hvilken kabel mener du da? Mini jack til rød og hvit rca kabel? Vil ha mini jack og bare en kabel ende i andre så jeg kan koble den i coax1 eller 2. Forvirrende og vanskelig og forklare! Får ikke postet bilde av dacen heller. Har mini jack til rca nå men da må jeg inn i output inngangen og da kan jeg ha dacen av og fortsatt får jeg lyd igjennom.:/

Fant ikke minijack til coax hos clasern ihvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minijack utgangen til IPOD er ANALOG! Så det du prøver på mon COAX 1 og 2 vil da ikke funke, de forventer digitale signaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah! Sorry! Hva gjør jeg da..hmmm

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få digitale signaler ut av en iPod, trenger du en digital dock. Onkyo ND-S1 er den rimeligste (og sannsynligvis like god som dyrere alternativer). Pris ca. 1.500 kroner sist jeg sjekket.

Vil antagelig ikke virke med alle iPod'er.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    For å få digitale signaler ut av en iPod, trenger du en digital dock. Onkyo ND-S1 er den rimeligste (og sannsynligvis like god som dyrere alternativer). Pris ca. 1.500 kroner sist jeg sjekket.

Vil antagelig ikke virke med alle iPod'er.
    Wow.. den der var kul .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var den jaggu meg Stiv pris men er vel verdt det. Den skal vurderes! Takk for tipset.

Easily Links iPod touch (1G and 2G), iPod classic, iPod (5G*), iPod nano (1G*, 2G, 3G, and 4G)

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er alt dette kun for å koble en ipod til anlegget?

Altså en Abrahamsen dac, og nå en ipod dock?

Håper du har lossless filer på ipoden din!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe dacen er for ps3 Kan koble ipoden til dacen nå også, og det låter fint det. Men jeg kan skru av dacen og fortsatt på en eller annet måte få lyd igjennom. Så tror ikke dacen gjør lyden noe bedre for og si det sånn!:P

Men kjøper nok ikke den docken der før jeg føler jeg har for mye penger (Når er det?). Men vet ihvertfall at den finnes og det er fint.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akando
    Når du sier Minijack fra iPod til coax (rca) hvilken kabel mener du da? Mini jack til rød og hvit rca kabel? Vil ha mini jack og bare en kabel ende i andre så jeg kan koble den i coax1 eller 2. Forvirrende og vanskelig og forklare! Får ikke postet bilde av dacen heller. Har mini jack til rca nå men da må jeg inn i output inngangen og da kan jeg ha dacen av og fortsatt får jeg lyd igjennom.:/

Fant ikke minijack til coax hos clasern ihvertfall.
    Hadde iPod`en digital lyd ut kunne du bruke den minijack til 1 rca kabel du nevner, inn i en rca digital inngang på dac`en....
    Som sagt har iPod ikke digital utgang, du må ha dock.
    Clas Ohlsson har kablen, i butikken....
    På en Macbook Pro er der en hodetelefon utgang, en minijack. Om man kobler en minijack-2 rca til den og de to rca inn på en analog inngang på en forsterker får man analog lyd. Mac`en konverterer lyden før den sendes..
    Kobler man derimot en minijack-1 rca (eller en minjack-Optisk) til en digital inngang på en dac får man digitalt signal ut av Mac`en.....og din dac konverterer...
    Men, som sagt, en iPod har bare analog utgang, det er derfor du får lyd med dac`en slått av jo...det er pass-through.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk niels. Da kjører jeg det som det er nå. Får jo lyd i det minste, og det høres jo ikke forferdelig ut heller:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •