DIN han - phono, koble cd spiller på eldre høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIN han - phono, koble cd spiller på eldre høytalere

Min platespiller har en slik tape ingang der man putter i en DIN kabel.
    Det eg vill er og koble til cd spilleren for og få den på høytalerene koblet til platespilleren. Vill dette fungere? Og vill lyden bli grei med en slik kabel?

Platespilleren er en kombinert kassett/LP.
    Skal og koble till en kassett spiller i samme ingang da den som er innebygd virker dårlig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en kombinert radio/tape/platespiller du har hvor høyttalere også er koblet til? Og denne vil du koble en cd spiller til?
    Ja, er der på baksiden en AUX inngang, eller evt. en Tape INN inngang, her kan du koble en cd spiller om du vil ja, med en rca-DIN adapter kabel du kan finde hos diverse radio forhandlere og internett butiker.
    Skal du koble to ting til èn inngang tror jeg ikke det vil fungere da jeg aldrig har sett en ekstern switch med både DIN og rca, men, som sagt, har du AUX kobler du cd spilleren til denne, og båndspiller til TAPE inngangen.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er en kombinert som du beskrev der.

Tenker eg bestiller en slik kabel: DIN han - 4 phono han kabel 1,5meter - stereovoss.no

Siden den har 4 phono kan eg vell bruke to i cd spilleren og to i kassett spilleren?
    Viss ikkje kan eg jo bare bytte om. bruker bare en omgangen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje, det avhenger litt av hvordan kablen er satt sammen i DIN enden. Normalt er en kabel som denne ment for tilkobling av et kassettdeck.
    Men, beskrivelsen på kablen tyder på dette er en kabel ment for å koble ekstra enheter på ja, så ut ifra det skal den fungere som du tenkte ja, om du bare vil avspille bånd da.
    Desverre får du ikke innspilt bånd med denne kablen da signalet bare går "ut".
    Vil du innspille også må du ha en annen adapter, lik den du linket til men ment for tilkobling av kassettdeck, og den ser jeg ikke på stereovoss.no, kanskje Leteng har en slik kabel.
    En båndspiller krever 4 kabler, 2 inn og 2 ut, ellers kan du jo ikke innspille og avspille med bare èn kabel.
    Da kan du fortsatt ikke innspille fra cd f.eks. da du jo bare haren inngang på ditt apparat. Da må cd spilleren kobles direkte til båndspilleren, og båndspillerens Tape Out må kobles til din Tape inngang på radioen for at du skal kunne følge med på lyden, eller du må bruke hodetelefoner på enten cd spiller eller kassettdeck.
    Litt forvirrende dette, håber du skjønner...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen behov for inspilling på kassett, bare avspilling. Så det skal gå greit. Men tror den har AUX utgang og som du nevnte, skal sjekke det når eg kommer hjem.
    Får nesten vente på kabelen og se hvordan det fungerer.
    Takker for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •