PS3 godtar ikke billig HDMI kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 godtar ikke billig HDMI kabel?

Kjøpte meg 3 stk HDMI kabler på qxl til 99,- pr stk (inkl frakt faktisk).

Problemet er at når jeg kobler den ene opp mot min PS3 i 1080p får jeg forstyrrelser på bildet i form av hvite små prikker akkurat som i gamle dager på en tvantenne.

De er 2m lange.

Byttet den ut med en "dyrere" kabel som fulgte med PS3en og da forsvinner forstyrrelsen.

Kobler den billige kabelen opp mot HTPC og bildet ser "normalt" ut.

Noen som vet om PS3 slim er følsom i forhold til kabling? Jeg var av den oppfattelsen av at billige kabler gjør jobben tilnærmet like godt som en dyr kabel de første 1-3m?

Koblet til en LG PS8000 50".

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Billigkabel" er vel kodeordet der vil jeg tro...

Er kablene 1.3 merket ?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har erfart at ps3 er kresen på kablene ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto i annonsen at de var 1.3. Jeg regner med at selger ikke gidder å juge om akkurat det. Kanskje jeg tok feil

Står uansett ingenting på kabelene..

Jeg får kjøpe inn en bedre kabel etterhvert. Testa på 360en nå og det var samme problemet der faktisk.

Forstyrrelser i bildet og lyden hakket faktisk når jeg scrolla i menyene (dvs når jeg bruker lyden via HDMI og tv).

Den er ikke tilstede om jeg bruker lyden via anlegg.

Satt jeg 360 til 720p forsvant forstyrrelse og lydproblemet.

Jeg får "kjefte" på selger og se hva han sier

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn raskt så virker det som det er kabelen som er dålig ja.

Hmm, kansje prøve annen kabel mellom min ps3 og reviver ig se om det er noe forandring på bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært hardnakket på at "digital signal er digital uansett om kabelen er laget av platina og diamantstøv" for å si det sånn.

Det betyr at jeg kanskje må revurdere mitt syn på HDMI kabler..hehe.

Får ta en tur til hifiklubben i morgen og kjøpe inn et par 1m av "bedre" kvalitet.

Snø på bildet og forza3 er ikke morsomt.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceraven
    Glattkjøring da hehe
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller fra dealextreme.com , der har du kabler helt ned til 30 kr stk. Inkludert frakt !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iceraven:
    Det virker som om du har funnet et nedre knekkpunkt for billige HDMI kabler. Det er jo fint at man får tydelig beskjed om det fungerer dårlig, ingen subtile forringelser med HDMI, selv om fantaster på Soundgarden o.l. vil at vi skal tro noe annet
    Både utstyret som sender og det som mottar signalene har mye å si for hvor billige/lange kabler som vil fungere.
    Clas og Biltema har hatt HDMI kabler av grei kvalitet til rimelig pris.

Ang. Dealextreme:
    Jeg handler aldri mer fra Dealextreme. De har tatt seg betalt for varer de aldri har sendt, jeg har gitt opp etter en 3 måneders dialog. Andre varer har vært defekte ved mottak. Det hjelper lite at varene er billige og frakten gratis hvis de går rett i søpla

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lært for å si det sånn Moralen må være at man ikke skal "stole" på qxl-selgere som sier at kabelen tåler både 720 og 1080p sånn helt uten videre.

Er Monster M1000 en kurrant kabel? Trenger 3 stk til 360, ps3 og htpc. Regner med at de gjør jobben. Nå skal jeg være sikker på at bildet blir "perfekt" for å si det sånn.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid vært hardnakket på at "digital signal er digital uansett om kabelen er laget av platina og diamantstøv" for å si det sånn.

Det betyr at jeg kanskje må revurdere mitt syn på HDMI kabler..hehe.

Får ta en tur til hifiklubben i morgen og kjøpe inn et par 1m av "bedre" kvalitet.

det kan du fortsatt hardnakket stå på. HMDI er HDMI, det du har fått er en defekt vare eller en kabel som ikke er laget etter spesifikasjonene.

HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

Sitat Opprinnelig postet av wikipedia
    The HDMI specification defines the protocols, signals, electrical interfaces, and mechanical requirements of the standard. The maximum pixel clock rate for HDMI 1.0 was 165 MHz, which was sufficient for supporting 1080p and WUXGA (1920×1200) at 60 Hz. HDMI 1.3 increased that to 340 MHz, which allows for higher resolution (such as WQXGA, 2560×1600) across a single digital link. An HDMI connection can either be single-link (Type A/C) or dual-link (Type B) and can have a video pixel rate of 25 MHz to 340 MHz (for a single-link connection) or 25 MHz to 680 MHz (for a dual-link connection). Video formats with rates below 25 MHz (e.g., 13.5 MHz for 480i/NTSC) are transmitted using a pixel-repetition scheme.
    EDIT: såfremt du ikke bruker Deep Color på PS3'en, da må kabelen støtte HDMI ver 1.3

Sitat Opprinnelig postet av wikipedia
    HDMI 1.3 was released June 22, 2006 and increased the single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbit/s). It optionally supports Deep Color, with 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC, sRGB, or YCbCr, compared to 24-bit sRGB or YCbCr in previous HDMI versions. It also optionally supports output of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio streams for external decoding by AV receivers.It incorporates automatic audio syncing (audio video sync) capability.[39] It defined cable Categories 1 and 2, with Category 1 cable being tested up to 74.25 MHz and Category 2 being tested up to 340 MHz. It also added the new Type C Mini connector for portable devices

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lært for å si det sånn Moralen må være at man ikke skal "stole" på qxl-selgere som sier at kabelen tåler både 720 og 1080p sånn helt uten videre.

Er Monster M1000 en kurrant kabel? Trenger 3 stk til 360, ps3 og htpc. Regner med at de gjør jobben. Nå skal jeg være sikker på at bildet blir "perfekt" for å si det sånn.
    Hvis det funker fint med billigkabelen som fulgte med PS3 ser jeg ingen grunn til å betale for Monster. Kjøp en billigkabel i butikk, og bytt den inn hvis det ikke funker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •