Den store kabel-bløffen - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 88 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1760
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Vil du ha en forklaring på hvorfor du ikke skal stole 100% på en selger/produsent?

:-D
    Nei, men siden du først nevner det så hadde det vært interessant med en forklaring på hvorfor jeg skal stole 100% på en audio/video-forumbruker som ganske bastant hevder at VitaePro ikke har noen effekt.....
    For du mener vel det du skriver?
    "Når det gjelder å tjene penger så kommer nok moral og etikk ganske langt ned på listen for mange... kabelprodusentene er vel egentlig ganske moderate i forhold til Vitae Pro, bankenes konstruerte spareprodukter"

Du er sannsynligvis godt kjent i kabelverdenen og kablers egenskaper (herav dette forumet) - men med denne setningen virker det som du er enda bedre kjent innenfor områdene naturmedisin og bankvesen....

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en tanke, beklager om dette blir for mye OT.

Hvorfor blir folk friskere av sukkerpiller når de tror at de får f.eks penicilin? Ikke vet jeg, men man kan jo da bevise at de sukkerpillene har hatt effekt på sykdommen de skulle helbrede. Selv om de har ingen medisinsk grunn for at de skulle hjelpe.

Men at de hjelper alikevel, det er helt sikkert.

Om man overfører dette til kabler, så vil et kjøp av en kabel vere en oppgradering av lyden om du mener det. Selv om dette ikke kan måles teknisk.

Nei kjøp deg det du ønsker og vær fornøyd med hva DU hører og mener. Jeg hører ivertfall ikke på mine kompiser som jeg har i begge leirer. Det er hva jeg hører som er viktig.

Kabler kommer man ALDRI til å bli enige om.

Peter

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mendelssønn
    Nei, men siden du først nevner det så hadde det vært interessant med en forklaring på hvorfor jeg skal stole 100% på en audio/video-forumbruker som ganske bastant hevder at VitaePro ikke har noen effekt.....
    For du mener vel det du skriver?
    "Når det gjelder å tjene penger så kommer nok moral og etikk ganske langt ned på listen for mange... kabelprodusentene er vel egentlig ganske moderate i forhold til Vitae Pro, bankenes konstruerte spareprodukter"

Du er sannsynligvis godt kjent i kabelverdenen og kablers egenskaper (herav dette forumet) - men med denne setningen virker det som du er enda bedre kjent innenfor områdene naturmedisin og bankvesen....
    Føler meg en smule manipulert

Får litt Deja Vu av innleggene dine, du er sylfersk bruker, men samtidig virker du til å være veldig kjent her inne - måten å argumentere har jeg også sett før?

Tar jeg feil så får du unnskylde, ellers er Google et fint verktøy for å hente informasjon.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Får litt Deja Vu av innleggene dine, du er sylfersk bruker, men samtidig virker du til å være veldig kjent her inne - måten å argumentere har jeg også sett før?
    Tja... Etter diverse nettfora å dømme, er det en svært utbredt oppfatning her i landet at det er suspekt å ha kunnskaper, og enda mer suspekt å lære seg noe på flere ulike områder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker google og andre søkemotorer til det jeg trenger for å innhente informasjon. Wikipedia er også inmnholdsrikt men med noen faktafeil.

Grunnen til at jeg reagerte på VitaePro er at jeg selv bruker det og kjenner flere som bruker det og det virker. Sukkerpille ble nevnt her. Mulig det er placebo, men det virker. Nok om det.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hevder altså at bevisbyrden ligger hos produsenten/markdesføreren/selgeren av et produkt, så langt vel og bra.

Kan du da forklare meg, på en svært enkel måte, hvorfor brukere av fora som dette (og andre) bruker side opp og side ned med mer eller mindre seriøse påstander på hvorfor diverse kabler IKKE er så bra som det produsentene hevder? At produsentene visstnok driver med humbug og snakeoil-salg?

Skal jeg tro på fagbutikkene eller på helt ukjente forumbrukere når jeg skal kjøpe meg kabler?
    Skal jeg tro på en for meg helt ukjent person herinne om VitaePro er dårlig eller bra, eller skal jeg (med en klype foruftig skepsis) ta til meg det VitaPro reklamerer for?
    Har kabelprodusentene produsert harde bevis? Finn det for meg er du snill. Fagbutikkene er kun butikker med superprofitt på kabler. Tenk å kunne selge en kabel som koster 500kr å produsere for 50 000kr.

Jeg stoler ikke på ikke-legemidler, som nevnt går legemidler gjennom tre omfattende faser som koster mange mange millioner kroner. Er jeg syk går jeg til legen og får utskrevet legemidler. Faghandelen (apoteket) har begrenset/ingen mulighet for å anbefale legemidler.

Forresten, jeg har "litt" kompetanse på spareprodukter, og strukturerte produkter var generelt overpriset og lovet mer enn de kunne holde, ikke ulikt kabler.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg reagerte på VitaePro er at jeg selv bruker det og kjenner flere som bruker det og det virker. Sukkerpille ble nevnt her. Mulig det er placebo, men det virker. Nok om det.
    VitaePro er vel et kosttilskudd som baserer seg på fisk/krillolje? I såfall så er det nok ikke direkte usunt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    1: Denne artikkelen dreier seg om målbare verdier.

2: Forsøkene dreide seg om lengden på kabler. Konklusjonen var egentlig ikke annet, enn at 6 meter blir litt langt, og at det kan være en fordel med kortere lengder der dette er mulig.
    1. Hvis det er målbare verdier i høyttalerkabler, må jo det være et perfekt grunnlag for å også kunne høre forskjell, right? Da er det plutselig ikke så interessant å snakke om placebo lenger.

Hvis du er ute etter å lese om blindtester, så ble det gjort en slik test i fidelity for ikke så lenge siden. 5/6 i testpanelet var enige i at den ene kabelen var best. Blindtester er dog en litt merkelig greie fordi at folk er veldig forskjellige når det gjelder hva de lytter etter. Noen hører på vokal, noen gitar, andre på bass etc.

2. Se den første artikkelen jeg postet og se på frekvensforskjellene når kablene blir utsatt for forskjellige typer last. Der ser du vitenskapelig bevis for at det er forskjeller på kabler.

"However, when they replaced the 8 ohm resistive load with a passively crossed-over loudspeaker system, they were surprised to see the results as shown in Figure 6.8. With the more complex load, all the plots had changed. After changing the load to the low frequency loudspeaker, all the plots changed again, as shown in Figure 6.9.

The distortion patterns were noticeably different, not only between the cables, but also between the input and output ends of each cable. The implication here is that the cables change the way that the complex load is seen by the amplifier. Voishvillo reported that upon seeing this, Czerwinski exclaimed "But they're only short cables!" "

Bare sånn generelt til deg og alle andre skeptikere her inne. Hvis dere virkelig er interessert i god lyd og bruker mye penger på anlegg, foreslår jeg at dere går sammen en gjeng til en hifi-butikk og spør om dere kan få en demonstrasjon på lakriskabler og dyrere godt skjermede sølvkabler. Hvis du/dere ikke hører forskjell, skal jeg spise hatten min

Det er jo trist å være hifi-interessert og aldri kunne få glede av å lytte til et godt oppsett bare fordi man skal prøve å forsvare gamle fordommer. De fleste av oss diskuterer på forum for å kunne få best mulig lyd hjemme i stua og det siste vi trenger på et forum, er folk som sprer løgner. Det er helt greit for min del at folk sier at det ikke har noen hensikt med dyre kabler o.l., men ikke kom og si at det ikke er forskjell på kabler - det blir bare for dumt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg nok en av de heldige som ikke hører nevneverdig forskjell på kabler. Jeg har hørt og prøvd og lyttet og spilt på MYE forskjellig utstyr og kabler i utallige kombinasjoner. Har til gode å høre en forskjell jeg kan tilskrive kablene. Har også gjort en del forsøk og kvasi-blindtester. Vi var en gjeng, der noen gikk ut av rommet og andre koblet om osv. Noen ganger byttet vi, andre ganger byttet vi ikke, sem samtlige ganger hørte vi forskjell. Noen ganger hadde vi ikke byttet kabel, men flyttet høyttalere bittelitt, elelr endret vinkling. Merkelig nok var det som regel disse gangene det ble oppfattet UTROLIG forskjell...

Men trulte, kos deg med gode kabler, så koser vi andre oss med de kjipe billigkablene våre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Det er jo trist å være hifi-interessert og aldri kunne få glede av å lytte til et godt oppsett bare fordi man skal prøve å forsvare gamle fordommer. De fleste av oss diskuterer på forum for å kunne få best mulig lyd hjemme i stua og det siste vi trenger på et forum, er folk som sprer løgner. Det er helt greit for min del at folk sier at det ikke har noen hensikt med dyre kabler o.l., men ikke kom og si at det ikke er forskjell på kabler - det blir bare for dumt.
    Hvis du leser det folk sier, istedet for å ture rundt i den samme grauten hele tiden. Så ser du at nesten alle er enige i at det er forskjell på kabler, bare at på kabler av akseptabel kvalitet vil ikke disse forskjellene være hørbare.

Den gjengen du linket til, som målte endringer i støyen når man skiftet last, de sa fortsatt ikke noe om det var hørbart eller ikke, så den artikkelen vil jo faktisk ikke være relevant for oss i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Hvis du leser det folk sier, istedet for å ture rundt i den samme grauten hele tiden. Så ser du at nesten alle er enige i at det er forskjell på kabler, bare at på kabler av akseptabel kvalitet vil ikke disse forskjellene være hørbare.

Den gjengen du linket til, som målte endringer i støyen når man skiftet last, de sa fortsatt ikke noe om det var hørbart eller ikke, så den artikkelen vil jo faktisk ikke være relevant for oss i det hele tatt.
    Hvem er det som turer rundt i den samme grøten her? Det er jeg som kommer med vitenskapelige beviser her, ikke dere, dere bare synser og fabler rundt om placeboeffekter hele tiden. Det virker som dere tror at det elektroniske testutstyret også blir påvirket av placebo. Hvis du tar en titt på de linkene jeg har postet, ser du at alle testene som har blitt gjort, har vært med kabler som du sier har "akseptabel kvalitet".

Hvis jeg skriver at det har vært gjort mange blindtester opp gjennom med entydig resultat, så er det bare placebo og hvis jeg poster vitenskapelige beviser, så sier dere at forskjellene ikke er hørbare. Sånne debatter fører ikke med seg så mye fornuftig, blir like dumt som å diskutere med kristne.

Jeg ser forresten at du bruker Nordost Blue Heaven kabler. Min erfaring med disse er at de er spinkle i bassområdet og lyse og kliniske i toppen. Du kan jo vurdere om det stemmer med lyden i anlegget ditt.

Jeg ser forøvrig ikke helt bort i fra at vi kan komme til en slags enighet i debatten her. Som den vitenskapelige testen viser, er det store forskjeller på hvordan kablene opptrer i forhold til hvilken last som står i enden. Mine egne erfaringer med kabler, er at de kan gjøre alt i fra små endringer til veldig store forandringer alt etter som hvilket anlegg jeg har testet de på. Skal vi komme til noen form for enighet, kan vi kanskje komme med en påstand om at effekten av kabler er veldig varierende i forhold til hvilken last som står i enden av kabelen. Lån med deg en kabel og test før du kjøper. Hører du forskjeller som gjør anlegget ditt bedre, kjøp kabelen. Hvis ikke, kjøp en pølse på statoil i stedet for!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skriver at det har vært gjort mange blindtester opp gjennom med entydig resultat, så er det bare placebo og hvis jeg poster vitenskapelige beviser, så sier dere at forskjellene ikke er hørbare. Sånne debatter fører ikke med seg så mye fornuftig, blir like dumt som å diskutere med kristne.
    Hvis det er så enkelt , hvorfor har da ingen klart å stikke av med den 1000000 usd premien satt opp av Randi, for å kunne høre forskjell på kabler ??

Er helt tilhenger av kabler på et fornuftig nivå (elektrobakgrunn jeg også ) med bra materialer og tverrsnitt , men når vi er kommet på det elektromekaniske nivået stopper min tro på videre forbedring

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset en del når Randi utlovte denne dusøren for en del år siden. Jeg har alltid vært en tilhenger Randi og synes det han driver med er utrolig bra for samfunnet generelt. Veldig morro å se videoene hans på youtube der han avslører folk med "overnaturlige evner".

Etter det jeg har skjønt, inviterte Randi en eller annen skribent i Stereophile på besøk for å se om han kunne høre forskjell på ulike kabler. Hvis kan klarte det, ville han får x antall dollar i belønning. Grunnen til at skribenten takket nei til tilbudet var fordi han ikke var enig i kriteriene som ble satt til testen. Hvilke kriterier dette var snakk om, vet jeg ikke, men kanskje han ikke fikk lov til å bestemme kabler/anlegg selv e.l. Har forøvrig lest på forum rundt omkring at Randi etter hvert trakk seg fra veddemålet og også gikk ut med personlige innrømmelser til folk han møtte om at det var hørbare forskjeller på kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen

2: Forsøkene dreide seg om lengden på kabler. Konklusjonen var egentlig ikke annet, enn at 6 meter blir litt langt, og at det kan være en fordel med kortere lengder der dette er mulig.

(En normal høyttalerkabel i et stereoanlegg er 2-3 meter lang.)
    Dette var altså konklusjonen, dette blir for dumt... Du viser til forskjellige "fakta" om samme tema, som motsier hverandre. Du viser også til en annen person som i følge deg vet absolutt alt innenfor dette emnet, han operer med helt andre tall. Hva er rett og hva støttet du deg til?

Enten så er det som er påstått undersøkt og det er kommet frem til forskjellige tall. Dette vil da si at er forskjell på kabler, og de kan ikke brukes som noen referanse på at forskjellen ikke er der.

En annen mulighet er at dette ikke er undersøkt i det hele tatt, og har ingen annen forklaring enn at det er subjektive påstander. Like lite troverdig da.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset en del når Randi utlovte denne dusøren for en del år siden. Jeg har alltid vært en tilhenger Randi og synes det han driver med er utrolig bra for samfunnet generelt. Veldig morro å se videoene hans på youtube der han avslører folk med "overnaturlige evner".

Etter det jeg har skjønt, inviterte Randi en eller annen skribent i Stereophile på besøk for å se om han kunne høre forskjell på ulike kabler. Hvis kan klarte det, ville han får x antall dollar i belønning. Grunnen til at skribenten takket nei til tilbudet var fordi han ikke var enig i kriteriene som ble satt til testen. Hvilke kriterier dette var snakk om, vet jeg ikke, men kanskje han ikke fikk lov til å bestemme kabler/anlegg selv e.l. Har forøvrig lest på forum rundt omkring at Randi etter hvert trakk seg fra veddemålet og også gikk ut med personlige innrømmelser til folk han møtte om at det var hørbare forskjeller på kabler.
    Med mindre du har en kilde å vise til mener jeg dette er feil. Jeg leste svaret en gang i tiden fra Randi på hvorfor testen ikke ble det noe av. Kabelfreakene skyldte selvfølgelig på at Randi og fremstilte det som en innrømmelse av at de har rett. Det avviste Randi kort tid etter. Vær svært forsiktig med å lese annenhånds info og ta det som sannheter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Dette var altså konklusjonen, dette blir for dumt... Du viser til forskjellige "fakta" om samme tema, som motsier hverandre. Du viser også til en annen person som i følge deg vet absolutt alt innenfor dette emnet, han operer med helt andre tall. Hva er rett og hva støttet du deg til?

Enten så er det som er påstått undersøkt og det er kommet frem til forskjellige tall. Dette vil da si at er forskjell på kabler, og de kan ikke brukes som noen referanse på at forskjellen ikke er der.

En annen mulighet er at dette ikke er undersøkt i det hele tatt, og har ingen annen forklaring enn at det er subjektive påstander. Like lite troverdig da.
    Les artikkelen før du svarer på kommentaren. Den viser at forskjellige typer kalber påvirker signalet som går ut av forsterkeren både FØR og ETTER kabelen (som jo er litt overraskende).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Med mindre du har en kilde å vise til mener jeg dette er feil. Jeg leste svaret en gang i tiden fra Randi på hvorfor testen ikke ble det noe av. Kabelfreakene skyldte selvfølgelig på at Randi og fremstilte det som en innrømmelse av at de har rett. Det avviste Randi kort tid etter. Vær svært forsiktig med å lese annenhånds info og ta det som sannheter.
    Uansett hvem vi snakker om her av Randi eller av kabelprodusenter, så vil de begge stå på sitt og hevde at det er de som har rett, så det er jo en litt håpløs debatt. Står en liten artikkelen om Randi sin "hoax" her:
    Pear Cable CEO Calls James Randi's $1 Million Offer a Hoax

"Unfortunately true experts do not agree. For example, despite his claims that RFI is not a problem in speaker cables, according to publications by the Amateur Radio Relay League, RFI has been documented as a known problem that can exist in speaker cables."

"In addition, according to the editor of Stereophile magazine John Atkinson, James Randi has completely fabricated the statements about Atkinson made in this "challenge". Furthermore, another audiophile who goes by the moniker "Wellfed" on the AudioAsylum forums, says he tried to take the challenge twice for what I consider a more dubious audio tweak (the GSIC chip), but was denied the opportunity and was lied to by the Randi Foundation. Finally, according to these forum posts: http://www.talkaboutaudio.com/group/...es/719041.html at least one person has tried to take the "challenge" previously to show that they could differentiate between loudspeaker cables and they were denied by Randi who said "Wire is not wire. I accept that"."

Jeg har alltid vært på Randi sin side i eksperimentene sine, men i dette tilfellet, har han gjort en feil og det beviser jo bare at han er et menneske han også.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvem vi snakker om her av Randi eller av kabelprodusenter, så vil de begge stå på sitt og hevde at det er de som har rett, så det er jo en litt håpløs debatt. Står en liten artikkelen om Randi sin "hoax" her:
    Pear Cable CEO Calls James Randi's $1 Million Offer a Hoax

"Unfortunately true experts do not agree. For example, despite his claims that RFI is not a problem in speaker cables, according to publications by the Amateur Radio Relay League, RFI has been documented as a known problem that can exist in speaker cables."

"In addition, according to the editor of Stereophile magazine John Atkinson, James Randi has completely fabricated the statements about Atkinson made in this "challenge". Furthermore, another audiophile who goes by the moniker "Wellfed" on the AudioAsylum forums, says he tried to take the challenge twice for what I consider a more dubious audio tweak (the GSIC chip), but was denied the opportunity and was lied to by the Randi Foundation. Finally, according to these forum posts: http://www.talkaboutaudio.com/group/...es/719041.html at least one person has tried to take the "challenge" previously to show that they could differentiate between loudspeaker cables and they were denied by Randi who said "Wire is not wire. I accept that"."

Jeg har alltid vært på Randi sin side i eksperimentene sine, men i dette tilfellet, har han gjort en feil og det beviser jo bare at han er et menneske han også.
    Jeg vet hvem jeg tror på av J Randi og Pear speaker cables ihvertfall!
    Men helt enig at dette blir ord mot ord og på ingen måte er noen bevis i den ene eller andre retning.
    Jeg ville bare kommentere at ryktene om at J Randi har begynt å tro på hørbare forskjeller mellom korrektmålende kabler er nettopp et rykte..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg vet hvem jeg tror på av J Randi og Pear speaker cables ihvertfall!
    Men helt enig at dette blir ord mot ord og på ingen måte er noen bevis i den ene eller andre retning.
    Jeg ville bare kommentere at ryktene om at J Randi har begynt å tro på hørbare forskjeller mellom korrektmålende kabler er nettopp et rykte..
    Du må huske på Randi er 82 år gammel! Jeg tror ikke han er den rette personen til å bedømme om det er forskjell på kabler eller ikke lenger!

Så lenge han ikke er villig til å ta imot folk som har lyst til å ta imot utfordringen hans, så blir denne utfordringen helt meningsløs. For min del, så bunner hele Randi/Stereophile/Pear diskusjonen bare ut i løse påstander, så jeg setter bare en strek over det hele. Hvis det er noen profilerte personer som har forsøkt å ta utfordringen hans og filmet det hele, så skulle jeg likt og sett klippet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske på Randi er 82 år gammel! Jeg tror ikke han er den rette personen til å bedømme om det er forskjell på kabler eller ikke lenger!

Så lenge han ikke er villig til å ta imot folk som har lyst til å ta imot utfordringen hans, så blir denne utfordringen helt meningsløs. For min del, så bunner hele Randi/Stereophile/Pear diskusjonen bare ut i løse påstander, så jeg setter bare en strek over det hele. Hvis det er noen profilerte personer som har forsøkt å ta utfordringen hans og filmet det hele, så skulle jeg likt og sett klippet.
    Men hvorfor er det ikke noen videoer av dette da ??? hvorfor er det ingen som kjører skikkelige tester på dette ??
    Hvis det var så enkelt dokumenterbart burde det jo virkelig være i produsentenes interesse å vise at " hei her ser dere en dokumentert test som viser at våre kabler er merkbart bedre enn xxx og yyy ".
    Produsentene har jo penger og resursjer til å få gjort dette selv, eller å leie et uavhengig lab til å kjøre vitenskaplige tester på det.
    Men det enkle faktum at dette ikke blir gjort gir i allefall meg mine misstanker om årsaken .

Side 71 av 88 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •