Den store kabel-bløffen - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 88 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1760
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Ja enig, men innlegget var myntet direkte til Fanhsen, hvor han stadig hevder at vitenskapen sier at det er INGEN målbare forskjeller.
    Når har jeg hevdet det? Flere av kabelnissene har påstått at jeg har hevdet det, men det er ikke helt det samme som at jeg har hevdet det selv...

Det jeg har gjentatt en del ganger, er at de målbare, elektriske forskjellene på normale lydkabler ikke gir hørbare forskjeller, og at det ikke finnes hørbare forskjeller som ikke på en eller annen måte kan registreres av måleinstrumenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Når har jeg hevdet det? Flere av kabelnissene har påstått at jeg har hevdet det, men det er ikke helt det samme som at jeg har hevdet det selv...
    Siste innlegg jeg kvotet deg sa du:
    Det er dere som mener at dere kan høre det som ikke er målbart, som har bevisbyrden her. Det er satt opp en kjempestor pengepremie til den som greier det, så jeg skjønner ikke helt at dere ikke snart får r**a i gir...
    For DET er målbare forskjeller, så da er det vel DET som er målbart dem hører?? Jeg og andre har sett du har skrevet lignende i denne tråden og andre tråder, men det er mulig vi bare missforstår formuleringene dine...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og andre har sett du har skrevet lignende i denne tråden og andre tråder, men det er mulig vi bare missforstår formuleringene dine...
    Hvor i det sitatet sier jeg at det ikke finnes målbare forskjeller?

Hele kabeldiskusjonen går på at noen hevder at de kan høre forskjeller som ikke er målbare. Det er det jeg kommenterer her.

En annen side av saken, er at de kabeltroende av og til viser til reelle målinger som ikke er relevante -- typisk målinger av elektriske egenskaper som ikke gir hørbare lydforskjeller. Dette har jeg påpekt ved et par anledninger.

Kanskje det er sånn misforståelsen har oppstått? Altså at påstanden "disse målingene har ingen betydning for denne saken" blir lest som "disse målingene eksisterer ikke"?

Det å overføre «fakta» fra et felt der det kan være relevant, til et annet felt der det ikke har betydning, er grunnlaget for det meste av pseudovitenskap. I kabeldebatten er sånne logiske kortslutninger fryktelig vanlige...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i det sitatet sier jeg at det ikke finnes målbare forskjeller?

Hele kabeldiskusjonen går på at noen hevder at de kan høre forskjeller som ikke er målbare. Det er det jeg kommenterer her.
    Du tar ut av det blå og skriver at - "det er dere, hvem nå det er, som kan høre forskjeller på ikke må målbare forskjeller som har noe å bevise". Jeg trodde i utgangspunktet ingen påsto dem kunne høre forskjeller hvis det ikke var målbart, og dermed ut av tekstene dine at det er du som mener at det ikke er noen målbare forskjeller. Jeg vet at noen påstår at det "ikke går" å måle holografi som er essensen i det mange av disse entusiastene hører, det er slik jeg har forstått at argumentene går ut på ikke målbare. I tillegg er det fort gjort å blande deg med andre som utrykker seg upresis som kansje mener det er ingen målbare forskjell på kabler. Så der kan du se, fort gjort å bli missforstått og blandet med "dere som" hvis man ikke er helt presis...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Merker du forskjell på bilen din hvis du trimmer den fra 100 til 200 hestekrefter?
    Merker du forskjell på mors hjemmelagde kjøttkaker og kjøttkaker kjøpt på boks i butikken?
    Merker du forskjell på å drikke saltvann og ferskvann?

Poenget mitt er at når forskjellene blir så absurd store som de blir i enkelte oppsett, så ser ikke jeg noe poeng å bevise for meg selv hvor store disse forskjellene er, jeg bruker heller tiden å nyte den fantastiske lyden.

Når jeg er hjemme og spiser hjemmelagde kjøttkaker, bruker jeg ikke tiden på å finne ut om kjøttkakene er hjemmelagde eller ikke ved å lete etter bevismaterialer i søppelbøtta. Jeg bruker heller tiden på å nyte den gode maten

Han ene som var hjemme hos meg, så at jeg byttet kabler (strøm), men denne karen var på en måte "ute etter å ta meg" fordi han er kabelskeptiker. Han andre tonedøve karen som mente at lyden var mye fyldigere enn før, visste ikke at jeg hadde kjøpt nye kabler. Jeg pleier ikke å kommentere sånne ting for han, for han hører som regel ikke forskjell uansett hva jeg gjør

Jeg kan vel si det sånn at folk som ikke prioriterer gode kabler, kommer til å mangle flere av disse punktene:

- Oppløst, silkemyk diskant
    - Klarhet i mellomtone
    - Kontant bass (ikke pløsete)
    - Enormt lydbilde
    - Syk dypbass
    - Fylde i mellomtoneregisteret (dype mannestemmer f.eks.)
    - Jevn lyd med glidende overganger (ikke kantete og slitsomme)

Et problem jeg sleit veldig med før jeg begynte å prioritere gode strøm og signalkabler, var skrikende lyd i kvinnevokalene. Dette har jeg nesten klart å eliminere 100% nå. Før jeg byttet kabler, kunne jeg faktisk ikke høre på sånn musikk.

Jeg er forøvrig skeptiker av verste sort for å si det sånn og det kan jo nesten virke som at kabler av og til blir sammenlignet med religion
    Hvis du synes jeg trådde over en grense eller formulerte meg feil, synes jeg du kan gi uttrykk for det på en annen måte enn å dra inn kjøttboller og hestekrefter. Personlig mener jeg at mine spørsmål til deg var seriøse, presise og enkle å svare på. Så derfor skal jeg ta meg tid til å svare på dine spørsmål (uansett så useriøse jeg må mene at de er), og jeg håper du kan gjøre det samme. Vi poster vel her for å diskutere kabler!

Svar på dine innledende spørsmål. Ja, jeg merker forskjell på alle ovenforstående.
    Jeg har faktisk tunet noen biler oppigjennom. Men faktisk i mindre skala enn det du spør om. Den ene bilen fikk etter tuning 45hk mer, og nærmere 100nm ekstra dreiemoment. Den målbare forskjellen er 1 sekund raskere fra 0-100km/t, og at alle 4 hjulene drar seg løs på tørr asfalt ved fullt gasspådrag. Det gjorde den ikke like godt før tuningen ;-)

Mors kjøttboller har en grovere konsistens, biter av løk og er ikke like salt som de man får på boks. Det er de største forskjellene jeg opplever og enkelt kan skille i en blindtest, tro det eller ei!

Jeg smaker forskjell på fersk- og saltvann, også i blindtester.

Avslutningsvis kan jeg påstå at jeg ikke opplever dine enorme forskjeller i lydbilde ved bytte av høyttalerkabler. Jeg har dog innbilt meg at lyden ble noe mer detaljert i høyere frekvenser, på mitt oppsett ved bruk av sølvkabler (99,9%), men har funnet ved blindtest at hjernen har spilt meg et puss. Jeg hadde nemlig forventninger om akkurat å høre slike forskjeller, om det skulle være tilfelle.

Men synker jeg 20cm ned i sofaen ved sweetspot, er 3 dimensjonaliteten i lydbilde en helt annen, enn noe annet sted i rommet. Her får jeg en følelse av å bli omslynget av lyden, og kan nesten plassere instrumentene i rommet. Dette blir vanskelig å blindteste, men jeg er helt sikker på at det er målbare forskjeller i forhold til andre plasser i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tar ut av det blå og skriver at - "det er dere, hvem nå det er, som kan høre forskjeller på ikke må målbare forskjeller som har noe å bevise".
    Du mo jo se hvem jeg retter innlegget til. Når jeg siterer en av dem som driver med slikt, er det helt klart at jeg sikter til kabelnissene; nærmere bestemt den gjengen som utfører "tester" som foregår slik at enhver med litt kunnskap om metodikk forstår at alt de vil oppnå, er å bekrefte sine forhåndsinntatte oppfatninger.

Jeg trodde i utgangspunktet ingen påsto dem kunne høre forskjeller hvis det ikke var målbart
    Hadde ingen påstått det, hadde vi ikke hatt noen kabeldebatt...

Jeg vet at noen påstår at det "ikke går" å måle holografi som er essensen i det mange av disse entusiastene hører
    For å kunne måle noe, må man ha noe konkret å måle.

"Holografi" er et abstrakt begrep. Dvs et navn på, og en forestilling om, noe man ikke kan ta på. "Holografi" finnes ikke; det er noe vi kan tenke oss. Dermed kan det heller ikke måles i seg selv.

Spørsmålet blir da om "holografi", når vi tenker på lyd, er en rent subjektiv opplevelse; et fantasiprodukt -- eller om opplevelsen bunner i fysiske fenomener.

Er det siste tilfellet, kan disse fysiske fenomene måles, på en eller annen måte — om ikke samlet, så enkeltvis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mo jo se hvem jeg retter innlegget til. Når jeg siterer en av dem som driver med slikt, er det helt klart at jeg sikter til kabelnissene; nærmere bestemt den gjengen som utfører "tester" som foregår slik at enhver med litt kunnskap om metodikk forstår at alt de vil oppnå, er å bekrefte sine forhåndsinntatte oppfatninger.

Hadde ingen påstått det, hadde vi ikke hatt noen kabeldebatt...
    Ja, men du retter innlegget til ingen?? Hvem er "dere som"?? Slik jeg ser det nå så tar du alle kabelentusiastene under en kam, og tilegner dem alle samme mening/oppfattelse. Hvis det er noe kabelentusiansten påstår så er det at dem kan høre dem målte forskjellene, og ikke at dem kan høre dem ikke målbare forskjellene. Jeg må bare si at jeg er ble nå enda mer usikker på hva du prøver å formiddle, og jeg skjønner godt at det er flere enn meg som "missforstår" deg, men jeg lar den balle ligge fra nå...

"Holografi" er et abstrakt begrep. Dvs et navn på, og en forestilling om, noe man ikke kan ta på. "Holografi" finnes ikke; det er noe vi kan tenke oss. Dermed kan det heller ikke måles i seg selv.

Spørsmålet blir da om "holografi", når vi tenker på lyd, er en rent subjektiv opplevelse; et fantasiprodukt -- eller om opplevelsen bunner i fysiske fenomener.
    Tja, holografi er ikke av eller på, men det oppstår større eller mindre grader av holografi. Iallefall så opplever jeg forskjeller på holografi når jeg forandrer posisjon på mine høttalere med noen millimetere, jeg vet det er en illusjon/fantasi, men jeg hører "tydelig" forskjell. Så da blir jo mitt kontra spørsmål - Kan vi høre holografi og kan vi gjøre tiltak for å forbedre den? Hvis ja, så er det ingen fantasi.

Dette her blir jo som en debatten om havet er blått når du ser at det er blått?? Dog så kan man måle om det er blått eller ikke :wink: , men det er nødvendigvis ikke blått?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om holografi egentlig er et riktig ord å bruke i lydverdenen da vel holografi mer er ment for bruk med lys og synlige 3D bilder.

3D lyd er vel i utgangspunktet ikke noe hokus pokus, da det har med forskjellene i lyd intensitet og timing mellom de to stereo kanalene, og hvordan dette påvirker de to ørene som lytteren har og bruker i lyttepossisjon.
    Øret er mer rettningsfølsomt opp i frekvens pga bølgelengde, og ytterøret med øremuslingen er med å påvirke lyden slik at hjernen er i stand til å tolke lyd i 3 dimmensjoner.

Skal HIFI kablene kunne påvirke noe rundt dette må dette vel i alle tilfeller skje i det elektroniske domene, dvs, enten med å forandre signalenes frekvens, hvor lang tid signalet bruker gjennom kabel eller hvor mye energi de stjeler for å redusere signalsyrken og påvirke energien i lydintensiteten forskjellig fra kanal til kanal.

Alle disse egenskapene er vel faktorer som kan måles for kabler.

Det faktum at digitalisert innspillt lyd som man gjerne bruker som kilde i et hifi anlegg.... , nettop er digitalisert ned til 0 og 1 tall, burde vel også bety at den informasjonen som gjenskapes som analoge signaler i en DAC, pr. deffinisjon ikke kan inneholde noe informasjon i det elektroniske domene som ikke kan måles.

Det som vel er vanskelig å måle og ha full kontroll på, er vel det som til en hver tid skjer med all lydbølge energien som blir generert i en høytaler/lytterom, og hva som skjer med lydprosseseringen mellom ørene til lytteren.

Skal man høre "holografi" i musikk, så kan man f.eks jo bare høre litt på en Qsound inspillingen av Roger Waters Amused to teath.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Zatz: Nå noen kommenterer under et sitat, kan leseren trygt gå ut fra at kommentaren er rett til den som er sitert...

Holografi:

Dette er er ord som betyr noe slikt som "hel eller fullstendig skrift eller avbildning". Det brukes gjerne til å beskrive noe "tredimensjonalt". Det er ingen grunn til at uttrykket ikke skulle brukes om lyd.

Det gir mening å snakke om "holografi" når det gjelder hvordan lyden oppfører seg i lytterommet. Hvordan hver enkelt oppfatter lyden er subjektivt -- men det er enkelt å måle ulikheter når man flytter på høyttalere eller lytteposisjon.

Men hva har dette med kabeldebatten å gjøre?

Kabeldebatten går ut på at noen mener de hører forskjell på lyden, avhengig av hvilke kabler som brukes i anlegget.

Første problem er at det ikke er mulig å måle disse forskjellene (altså hørbare lydforskjeller med ulike kabler; ikke ulike elektriske egenskaper ved kablene -- de kan måles).

Kabelentusiastenes forklaring på dette, er enten at det menneskelige øret er mer følsomt enn måleapparater, eller at det finnes aspekter ved lyd vi ennå ikke er istand til å måle.

Det første er beviselig feil: Måleinstrumenter er mer følsomme enn menneskeøret.

Det siste kan være mulig. Men i såfall skulle det fortsatt være mulig å høre disse lydfenomenene ved blindtester.

Det er det imidlertid ikke.

De "testene" kabelentusiaster, her på forumet og andre steder, gjør, holder ikke mål. De utelukker ikke velkjente feilkilder, og de gjentas ikke mange nok ganger til at tilfeldigheter kan utelukkes. Ofte er feilkildene veldig lette å se, for den som har minimumskunnskaper om metodikk.

Så lenge påstandene om forskjell i lyd med ulike, normalt dimensjonerte og konstruerte kabler ikke kan dokumenteres, hverken med måling eller ved kontrollerte lyttetester, må de avvises som tull. Subjektive opplevelser er ikke bevis; opplevelsene er psykologiske og/eller sosiale; ikke fysiske.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Jeg skal klare å overbevise enhver person her inne med normal hørsel om at det er forskjell på kabler i en praktisk lyttetest.

Ikke nok med det, men vedkommende skal også få høre dette i en A/B test, hvor byttingen går spontant ved hjelp av en bryter.
    Ikke nok med det, men jeg kan også garantere at forskjellen vil være så stor, at vedkommende vil høre forskjell i løpet av 3 - TRE - sekunder (og da snakker jeg bare om en bitteliten signalkabel på 1m, ikke et fullt kabeloppsett).
    Du er klar over at du har en 5-6 mill kr liggende å vente på deg? Faktisk bare å hente. Enkelt. Da dine evner er paranormale og James Randi utfordrer slike påstander, har han utlovet en million dollar til den som klarer å skille mellom kabler i en blindtest. Døveforbundet (altså alle andre utenom deg) er ikke i stand til dette, men siden du er en Hørende burde dette være så enkelt som bare å møte opp, lytte og reise hjem en mill dollar rikere. Ikke dårlig? Skulle man mot all formodning ikke lese at du har hentet pengene er det kun en konklusjon, du er døv og kan følgelig heller ikke skille mellom saltvann og ferskvann i en blindtest. Ser frem til å lese om din nye million snarest. Gratulerer på forhånd. Dette kan ikke gå galt.

Editert: En ikke så blind test mellom høytalerkabler og en kleshenger på youtube, for kosens skyld YouTube - Audiophile Death Match

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Zatz: Nå noen kommenterer under et sitat, kan leseren trygt gå ut fra at kommentaren er rett til den som er sitert...
    Du siterte ingen....?? Du skrev bare: "dere som..."

Det gir mening å snakke om "holografi" når det gjelder hvordan lyden oppfører seg i lytterommet. Hvordan hver enkelt oppfatter lyden er subjektivt -- men det er enkelt å måle ulikheter når man flytter på høyttalere eller lytteposisjon.
    Ja, det er enkelt å måle når man flytter posisjon på en høyttaler, men det er ikke så enkelt å måle det man faktisk hører som er en illusjon(holografi). Altså vi hører noe som ikke er så enkelt å måle.... debatten om kabler kan gjøre noe med holografien har du allerede tatt med Roko, så den lar jeg uansett ligge.

Første problem er at det ikke er mulig å måle disse forskjellene (altså hørbare lydforskjeller med ulike kabler; ikke ulike elektriske egenskaper ved kablene -- de kan måles).
    For å kverrulere enda litt, joda, man kan måle forskjeller i frekvensresponsen, men det ingen som har klart å påvise at det er hørbart .

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kverrulere enda litt, joda, man kan måle forskjeller i frekvensresponsen, men det ingen som har klart å påvise at det er hørbart .
    Vet du ikke at Fahnsen er fullstendig klar over det? Fahnsen skriver akkurat det samme med andre ord. Selv om du ikke forstår hva Fahnsen mener til enhver tid (side 66-..) er det mange andre som gjør det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Vet du ikke at Fahnsen er fullstendig klar over det?
    Joda, det er ikke "målbart" , akkurat som du ikke skjønner at jeg kverrulerer? Poenget er bare at han uttrykker seg upresist/tvetydig, noe som andre også har påpekt.... så får han velge selv hvordan han håndterer at det blir nevnt...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvom dette filmklippet først og fremst handler om øyet og hvordan vi oppfatter endringer i farge og lys/mørke, så er det overordna temaet hjernens plastisitet:

YouTube - Beau Lotto: Optical illusions show how we see(18 min langt TED-foredrag)

skulle tro hjernen også 'lurer' det øret fanger opp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    selvom dette filmklippet først og fremst handler om øyet og hvordan vi oppfatter endringer i farge og lys/mørke, så er det overordna temaet hjernens plastisitet:

YouTube - Beau Lotto: Optical illusions show how we see(18 min langt TED-foredrag)

skulle tro hjernen også 'lurer' det øret fanger opp?
    Artig foredrag Det er vel ingen tvil om at hjernen blir lurt av illusjoner ved lyd også, jeg synes foredraget beskriver godt hvordan hjernens oppfattelses-evne kan komme til kort ved enkle tester. Det var spesielt intressant når vi skulle stirre på prikken med fargene rød og grønn på hver sin side, utrolig hvor mye "informasjon" hjernen tok med seg ned til bildene under.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /lenken sakset fra en kabbalatråd men poster her for ikke å forstyrre menigheden

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi Klubben
    I likhet med resten av van den Huls hybrid-kabler, har også The MAGNUM HYBRID en meget velbalansert klang med fornem dynamikk og en luftig diskant helt fri for aggressive tendenser. Hvis anlegget ditt er litt for hissig i toppen, kan denne kabelen bidra til å skyve klangen i den riktige retningen.
    VAN DEN HUL The MAGNUM HYBRID kabel | Hi-Fi Klubben

imponerende hva noen løpemetre med kabler kan gjøre.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Klubben
    I likhet med resten av van den Huls hybrid-kabler, har også The MAGNUM HYBRID en meget velbalansert klang med fornem dynamikk og en luftig diskant helt fri for aggressive tendenser. Hvis anlegget ditt er litt for hissig i toppen, kan denne kabelen bidra til å skyve klangen i den riktige retningen.

Spot on! Kunne ikke sagt det bedre selv! :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo ikke annet enn like den beskrivelsen.

Jeg mener, hvem vil ha en kabel som skyver klanger i feil retning? Da må man vel ha forsterkeren oppunder taket, om lyden skal nå fram til høyttalerne?

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /lenken sakset fra en kabbalatråd men poster her for ikke å forstyrre menigheden

Hehe, nice!
    Jeg skal ikke kaste meg inn noen kabeldebatt, men tenkte jeg bare skulle belyse et enkelt faktum.
    Jeg hører tilsynelatende ikke forskjell på kabler som er korrekt dimensjonert (les: ikke skolisse) og som ikke blir påvirket av ytreforstyrrelser (hva nå enn det er).
    Men jeg bruker kabelen som er nevnt over (VDH MH) ikke for noen annen grunn enn at jeg fikk den til halvpris, den er jæ**** tjukk og solid, og jeg tenkte at dette er den siste gangen jeg kommer til å kjøpe høytalerkabel.

Poenget er at dette er første gang jeg leser "beskrivelsen" til kabelen.
    Altså, ikke alltid at en kabel blir kjøpt på bakgrunn en en utsvevende beskrivelse. 8)

Ikke at jeg følte meg tråkka på eller noe :grin:

EDIT: Men det er selvfølgelig deilig at den har alle disse egenskapene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    kabler som er korrekt dimensjonert (les: ikke skolisse)
    Hvis det er snakk om signalkabler, er det ikke noe galt med dimensjonen på "lissene" som følger med utstyr i "budsjettklassen".

Lederne, selv i de mest fancy signalkabler, har vel en dimensjon på +/- 0,2 mm2. Det er ikke overveldende tykt...

Det som eventuelt kan være undermåls, er plugger og loddinger. Pluss, naturligvis, at de ikke er skjermet, og derfor kan plukke opp støy.

Side 68 av 88 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •